Hai allemaal,
Ik heb enkele vragen over het reizen met de TransMongolie Express en aansluitend de Himalaya Express. Allereerst heeft er iemand algemene ervaringen, tips/ trucs, do’s & don’t??
En dan bedoel ik niet dat het super gaaf is en je het moet doen, daar twijfel ik niet aan, maar meer inhoudelijk…
Verder enkele specifieke vragen…
- hoe is het om als dame (evt alleen) door een land als Rusland/ Mongolie/ China te reizen?
- is september nog een goede periode om te reizen op deze manier?
-hoe heb je de reis geregeld? via een organisatie of op de ‘bonnefooi’ en hoe moeilijk/ makkelijk is dat laatste? - is het een goede start van een (wereld) reis of meer een aanrader voor een retourtje als vakantie van 3 weken?
- iemand ook ervaringen met het verkrijgen van een visum in het algemeen voor Tibet??
- hoeveel dagen heb je nodig is steden als Moskou, Ulaan Baatur en Beijing en Lhasa? om enkel en gewoon de tourist uit te hangen en de grootste trekpleisters te bekijken?
- is een hotel/ hostel makkelijk zelf te vinden in dit soort steden of toch beter met een organisatie.
-is het de moeite om een stop te houden in Irkouts bij het Baikalmeer of wordt dat na een paar uur saai? Zijn er overigens andere ‘stops’ die de moeite waard zijn?
Ik ben van plan om in oktober naar Nepal te gaan en het lijkt me een super ervaring om dat op deze manier per spoor te doen. Zijn er meer mensen die dit ook gedaan hebben?
Heel wat vragen, maar een klein beetje hulp is al meer dan welkom. Ik kan zo weinig echt inhoudelijke informatie vinden over de hele route, krijg het idee dat dit weer een mission impossible ideetje van me is…of niet?