heb een 2day pass gepakt,voor dat geld heb je plezier van beide pretparken,maar sea world steekt er echt met kop&schouders boven uit
mocht je foto’s willen zien laat maar je mail achter,stuur ik er wel een paar door
Foto’s in je mailbox met nog wat extra kiekjes van tokyo zelf in de 2de mail.
Ow,&om 10uur voor de duur liggen is al vééls te laat.(dacht ik in eerste instantie)
Stapte om 10.00 uit de disney-monorail en er was een ellenlange rij van voor tot achter toen ik uitstapte.
Maar tot mijn verbazing stond ik nog niet eens een half uur in de rij.
Als je maar netjes in de rij gaat wachten is er niets aan de hand.
hoi dank u wel voor de aanraders, ik gebruik ze sowieso, ga er over 3 weken daarheen.
Bij mooi weer op zondag zou ik zeker ook naar het Yoyogipark gaan in de wijk Shibuya. Het Yoyogipark is een van de grootste parken van Tokio. Uitstappen bij het Harayuku Station van de Yamanote lijn en dan de brug over. Op de brug kom je de uitgedoste jeugd al tegen en ze willen best (met je) op de foto! In het park zelf houdt de jeugd zich op met muziek maken, spellen, kunstjes, vorstellingen of gewoon chillen en praten met elkaar. Het is er heel gezellig.
Ik hoop vervolgens dat je een plekje kunt vinden aan het raam bij de Starbucks…
Hoi allemaal.
Zeer veel informatie hier! wauw
Maar nu vraag ik mij het volgendde af…
Ik ga de hele maand juli naar tokio, en ik zou mezelf niet zijn als ik mijn freeride fiets niet mee zou nemen.
Nu heb ik al ervaring met drukke steden en daar tussen de auto’s ta gaan fietsen dus dit is zeker geen probleem.
Ik vraag me echter wel af, waar het bijvoorbeeld verboden zou zijn om met de fiets te rijden…
In elke stad heb je dat wel ergens…
Venetie… jah, gewoon niet! Parijs en londen zit de politie heel de tijd lastig te doen over waar ik fiets… dus ik kan mij perfect inbeelden dat dit in tokyo niet anders zal zijn ![]()
Iemand hier een id van?
Groetjes Jim
In Japan wordt op de stoep gefietst…
Tenzij het specifiek staat aangegeven is dit volgens mij geen verplichting toch?
Naar alle informatie die ik al heb gevonden is dit geen verplichting.
Zoals men het beschreef ( vraag me niet meer waar ) : Het is niet verboden om op de stoep te fietsen MAAR voetgangers hebben altijd voorang/privilege of weet ik veel wat.
Voor zover ik weet wordt fietsen op het trottoir gedoogd, maar is het officieel niet toegestaan.
De uitzonderingen zijn:
-Indien iemand jonger dan 13 jaar is, ouder dan 70 of lichamelijk gehandicapt.
-Wanneer het vanwege verkeersveiligheid niet anders kan.
-Er is een verkeersbord voor waar het wel officieel is toegestaan:
http://law.jablaw.org/img/hyousiki22
Vooral de tweede uitzondering is nogal vaag. Een boete/straf kan trouwens alleen worden opgelegd als aanwijzingen van een politie-agent moedwillig niet worden opgevolgd. (bron (Japans): http://law.jablaw.org/sw_swtc)
Als je gewoon je gezonde verstand gebruikt, zou fietsen geen probleem moeten vormen.