Waarvoor nog hartelijk dank ![]()
Beste WizardOfOz,
heel erg bedankt voor al je goede tips!! Ik ben al blij te horen dat de JRP niet direct nodig is en dat ik al een eind weg kan met de âlosseâ trein- en metrotickets. Is ook een stukje avontuur op zich vind ik. Wij komen zondagmorgen om 6 uur al toe in de luchthaven van Narita. Ik schat dat we tegen 9 uur in ons hotel zullen toekomen (eerst uit de luchthaven geraken en op de juiste trein geraken etcâŠ). Nu heb ik echter gelezen dat we pas kunnen inchecken vanaf 15u in het hotel zelf, maar hopelijk kunnen we tot dan onze bagage bij hun onderbrengen om de stad wat te gaan verkennen.
Is het echt niet haalbaar om Nikko eventueel op 1 dag te doen? Ik dacht aan vroeg opstaan en tegen middernacht terug te keren naar het hotel zelf. Een dagje ârelaxenâ (naar de natuur en tempels kijken) lijkt me best ok om een beetje op adem te komen na de eerste drukke dagen in Tokyo?
Bedankt om Shibuya en Odaiba aan te raden. Is het in Odaiba waar je de beste hamburger kunt krijgen? Dan moet je me zeker de naam van die eettent/restaurant doorgeven! Ook andere âwhere to eatâ adresjes mag je me ook laten weten :), we zijn nl. dol op eten en proberen graag nieuwe dingen uit.
Ik heb nog een vraag: kan ik mijn gsm ginder gebruiken? Ik heb een simpele SonyEricson, Tri-band. Maar heb onlangs een model gezien van hetzelfde merk, maar dan met een Quad-band functie. Ik overweeg dus mijn oude mobiel te upgraden, maar ja, als het niet zou werken dan is het natuurlijk een zinloze poging. Ook al ben ik slechts een weekje weg, ik hou nogal graag contact met het thuisfront en zou graag bereikbaar zijn voor hen.
Ik ben echt de dagen aan het aftellen om te kunnen vertrekken! Sowieso wordt het een onvergetelijke ervaring, dat weet ik nu al!
:)Beste Reislijst,
jij ook bedankt voor je tips. De link was ook heel leuk en interessant om te lezen, ik kan echt niet wachten om te gaan! Een week is inderdaad erg kort en het zal er waarschijnlijk hectisch aan toe gaan met momentenâŠmaar ik denk dat het zoân overrompeling zal zijn dat de kans groot is dat de planning hier en daar wat in de war kan geraken. Maar bon, als we ons maar amuseren he ![]()
We gaan er niet alleen om de cultuur op te snuiven, maar ook om de gastrnomische kant op authentieke wijze mee te maken.
Amuseren zal je je zeker. Hoe wil je de gastronomische kant gaan meemaken?
Als je aangeeft (stuur ze desnoods een email) dat je vroeg arriveert zal dat wellicht niet zoân probleem zijn, de eerste keer was ik er voor 12 uur, en hadden ze toch al een kamer beschikbaar, geen enkel probleem. En anders kan je de bagage wel zolang in de lobby stallen.
Zover ik weet is Nikko inderdaad prima als dagtrip te doen. Maar je had ook al een dagtrip naar Kamakura (waar je het ook makkelijk een dag uit zal houden) en Yokohama, waarmee je dus al twee dagen de stad uit zou zijn. En dat lijkt me persoonlijk gezien de duur van de trip wat veel.
Die hamburgertent is de Kuaâaina Burger, die zit aan de buitenkant van Aqua City, vlakbij de halte Daiba en het Vrijheidsbeeld. Ook op Odaiba is Little Hong Kong in Decks Tokyo Beach ook een aanrader (en daâs al twee keer niet JapansâŠ). En in de rest van de stad? Daar zit teveel om op te noemen. Probeer in ieder geval ergens een curryrestaurant ('s avonds laat gezellig tussen de salarymen, onder de spoorlijn vlakbij Yurakucho Station zit een hele goede), sushi (vlakbij de Sensoji, twee metrohaltes van je hotel, zitten een paar leuke tentjes) en probeer verder gewoon net wat je lekker lijkt, je zal niet teleurgesteld worden. En mocht je ooit de onbedwingbare behoefte hebben een McDonaldâs in te duiken, probeer vooral de Ebi Filet-O (garnalenburger)!
Nu ben ik daar niet zo in thuis, maar volgens mij kunnen alleen Europese toestellen die geschikt zijn voor het 3G-netwerk in Japan gebruikt worden, ik weet van een HTC Touch Diamond dat die werkt, de meeste toestellen tijdens een eerdere groepsreis echter niet. Maar er is hier vast wel iemand die hierover beter op de hoogte isâŠtoch?
Allereerst WizzardOfOss bedankt voor je tips. Wij gaan ook deze zomer 2 weekjes naar Japan (eerst naar Kyoto en dan een dag of 5 naar Tolyo). Ik ben al meer dan 10x in Kyoto geweest, maar altijd voor mijn werk en op vakantie en gaat mijn lief ook mee. Maar ik ben nog nooit langer dan 1 dag in Tokyo geweest. We hebben dus heel veel aan de tips en overigens ook aan de uitzendingen van Floortje Dessing (http://www.rtl.nl/reizen/rtltravel/bestemmingen/azie/japan/home/). Daar kun je ook een verslag van Nikko zien.
Voor het bellen met je mobiel heb je in Japan een toestel UMTS te hebben. Een tri- of quadband maakt dus niet uit want Japanse netwerken kennen niet ons systeem met Sim-kaartjes, maar maken alleen gebruik van het UMTS-netwerk. Er zijn wel voldoende toestelllen in Nederland te krijgen met UMTS (Heb bijv. zelf de E66 van Nokia en mijn lief de K610 van Sony Ericsson). Maar we gebruiken die alleen om in noodgevallen bereikbaar te zijn.
Bellen met je NL mobiel naar bijv. Nederland is namenlijk wel heel erg kostbaar (T-Mobile Euri 2,25 per minuut!). Een zeer goedkope manier van bellen vanuit het buitenland is echter Internetbellen, zeker als je toch je laptop of netbookje meeneemt. Het lijkt een beetje op Skypen, maar je gebruikt als het ware gewoon je eigen telefoonabonnement en tarieven van thuis. Je moet thuis wel een Internetabonnement met Internetbellen hebben (zg. VOIP). Ik gebruik zelf XS4ALL en kan met mijn netbook via een internetverbinding waar ook ter wereld bellen en gebeld worden op mijn eigen (huis)abonnement. Bellen kost dan het normale Nederlandse tarief; zowel de vaste nummers als mobile nummers. En bellen naar jezelf thuis is zelfs gratis.
Dat kan overal ter wereld, dus ook in Japan. Je hebt een Internetverbinding nodig, maar die is in Japan in de meeste hotels gratis aanwezig (ik neem aan ook het Oak hotel). Dan bel je dus vanuit Japan naar al je vrienden in Nederland voor het lokale tarief (2 cent in pllats van 225 cent per minuut). Dan kun je nog eens uitgebreid verslag doen!
Goede reis. Japan is werkelijk een prachtig land met vriendelijke mensen en een mooie en interessante cultuur.
Zoals ik al eens eerder had gepost kan je met Vodafone gewoon voor 25 cent per minuut bellen. Ook als je een prepaid kaartje haalt voor een paar euro. Moet je alleen Vodafone Passport aanzetten en een UMTS toestel hebben. Een UMTS toestel heb je voor een paar tientjes.
Als je een weekje daar zit lijkt het me niet dat je uitgebreid verslag hoeft te doen. Het is wel handig om bereikbaar te zijn en je reispartner te kunnen bellen (elkaar kwijtraken in de mensenmassa is best goed mogelijk
)
2 cent per minuut! Dus is Vodafone nog altijd 1250% duurder (de startkosten niet eens meegerekend). En wij vinden het dus wel fijn om ongedwongen zonder op de kosten te hoeven letten uitgebreid zo nu en dan âs avonds op bed in het hotel met het thuisfront te beppen.
Vodafone passport is natuurlijk ook een aanrader. Je bent dan wel beter (mobiel) bereikbaar, ook voor bellers thuis. En je hebt gelijk, we hebben ook altijd de UMTS mobieltjes mee voor het geval dat we elkaar kwijt zijn, alhoewel elkaar bellen in Japan met je mobieltjes ook met Passport wel weer kostbaar is (volgens mij 25 ct + 185 ct per minuut + 2 x 79 ct).
Ook kun je aan Skype denken of aan Voipbuster.
Maar een UMTS toestel voor een paar (2) tientjes? Van de vrachtwaggel gevallen? Of bedoel je met het afsluiten van het benodigde Vodafone abonnement (maar dan kun je het mobieltje ook âgratisâ krijgen).
Procentueel gezien scheelt het natuurlijk veel, maar absoluut gezien zal het voor een weekje niet veel uitmaken. Vodafone prepaid toestellen met UMTS zag ik een tijdje terug nog voor 40 euro oid met 20 euro beltegoed, weet niet of ze die nog hebben, en anders pluk je er eentje van marktplaats voor twee tientjes.
Ik moet zelf ook zeggen dat ik op reis absoluut niet de behoefte heb om lang te telefoneren. Vaak laat ik mân telefoon zelfs op de hotelkamer liggen. In het begin wat onwennig(heb dat ding normaal werkelijk altijd bij me, kijk er regelmatig op), maar daarna heerlijk onbezorgd.
Ha,
ik ga eens moeten kijken of ik hier in BelgiĂ« ook aan een Vodafone provider kan geraken, al vrees ik ervoorâŠ
Vodafone werkt in België samen met Proximus.
Ook daar kan je Vodafone Passport aanvragen:
http://customer.proximus.be/nl/Vodafone_Passport/index.html
Het starttarief is wel wat hoger zie ik.
Eind augustus heb ik 5 dagen Tokyo te besteden. Te weinig natuurlijk en daarom wil ik zo optimaal mogelijk voorbereid zijn! Wie heeft nog bijzondere tips voor bezienswaardigheden, dingen om te doen en eetadresjes?
Alle tips zeer welkom!
Hallo,
ik las in een van de posts dat iemand een helikoptervlucht over Tokyo had gemaakt.
Ik vroeg me af hoe en waar je dat kan doen. Is er bijv. een website van, moet je vooraf reserveren, etc?
alvast bedankt voor de info!
Robin
Dat zal ik dan waarschijnlijk geweest zijn, ik heb dat afgelopen november inderdaad gedaan. Ik heb een vlucht gemaakt met Excel Air (werd genoemd in Globe Trekker op Travel ChannelâŠ), dat was eenvoudig per email te reserveren, zonder betaling of zelfs maar een garantie per creditcard vooraf. Op de dag van de vlucht moet je dan i.v.m. het weer nog even voor een bevestiging bellen (ze spreken verbazingwekkend goed Engels!) en uiteraard zorgen dat je op tijd aanwezig bent. Alles gaat ultra-efficiĂ«nt, de helikopter staat ook steeds maar een paar minuten aan de grond om even snel een stel nieuwe passagiers op te pikken, en daarna zo snel mogelijk weer de lucht in.
Wij hadden de langste vlucht, de Diamond Course, waarbij je echt een flink stuk over de stad vliegt, inclusief Shinjuku en Shibuya. Er worden sowieso een paar rondjes gevlogen zodat je aan beide kanten alles goed te zien krijgt. Er leek ook nog iets van commentaar afgespeeld te worden, maar dat was A) nauwelijks te horen en B) in het JapansâŠ
Je moet wel een beetje geluk hebben, er zijn twee zitrijen van elk 4 plaatsen, dus niet iedereen zit bij het raam, en onderweg van plek wisselen is er uiteraard niet bij. Wij hadden mazzel, de voorste bank was volledig bezet, wij hadden met twee man de gehele tweede bank tot onze beschikking, dus beiden bij het raam.
Fotograferen en filmen is eenmaal in de lucht toegestaan, je moet wel een sticker over je (sowieso volstrekt nutteloze) flits plakken om het nachtzicht van de piloot niet te verstoren. Overigens adviseer ik je om gewoon van de vlucht te genieten en een dvdâtje te kopen, veel bruikbare fotoâs hou je er toch niet aan over, en die 20 minuten zijn toch al veel te snel voorbij. De rest van de bagage (inclusief cameratas) moet je overigens in een kluisje achterlaten.
Je komt er het makkelijkst per trein, de JR Keiyou-lijn naar Maihama, wel opletten dat je een trein neemt die daar stopt, dus geen Commuter Rapid, dat hadden we gelukkig nog net op tijd (lees: de laatste halte voor Maihama, daarna gaat ie in één ruk door naar de eindhalte 30km verderop) in de gaten. En mocht je opstappen op Tokyo Station, de overstap vanaf de andere lijnen is echt een teringeind. En hou er ook rekening mee dat wanneer je een avondvlucht hebt je met de avondspits te maken krijgt, je gaat gelukkig grotendeels met de stroom meeâŠ
Eenmaal op Maihama heb je aan de ene kant een uitgang voor Disneyland, je moet echter aan de andere kant zijn, daar staat bij de klok een pendelbusje (zonder herkenningstekens, maar kan niet missen) die je gratis naar de heliport brengt, en na afloop uiteraard ook weer terug.
Het is niet bepaald goedkoop, maar toch absoluut een aanrader. Je krijgt simpelweg op geen enkele andere manier een beter gevoel van de onwaarschijnlijke omvang van de stadâŠ
Hallo,
Mijn verloofde (tegen die tijd inmiddels vrouw) en ik gaan van 23 mei tot en met 9 juni naar Japan!
Disney staat ook op het programma! Ik heb al een paar mensen met (digitale) wenkbrauwenzien fronsen, maar zijn er mensen die er echt ervaring mee hebben? Mensen die dus daadwerkelijk geweest zijn! Zoja, dan zou ik graag willen weten welk van de twee parken het meest aangeraden wordt! Ik mag namelijk maar 1 van de 2 parken bezoeken van mijn vrouw (nu al onder de plak haha)! Alvast bedankt voor de reactie!
Groetjes wouterenlaura
Ik ben er zelf niet geweest toen ik Tokyo was (geen tijd voor genomen) maar wat ik van Japanners zelf heb gehoord en van de Japanse meid die mij op sleeptouw heeft genomen in Tokyo en haar vriendinnen heb ik gehoord dat Japanners het liefst naar Disney Sea gaan en dat raden ze ook aan omdat je Disney Sea alleen in Tokyo hebt.
Dank je voor de tip! Gaat inderdaad Sea worden omdat die uniek is in Tokio. De âgewoneâ hebben we in Parijs en Orlando ook al gedaan! Disney stond in Orlando eerst ook niet op het programma, maar de hapyness van Disney is zo aanstekelijk dat we daar toch ook gewoon gegaan zijn! Misschien heeft mrs. in Tokyo ineens toch de behoefte naar beide te gaan ![]()
Aan de andere kant is het natuurlijk zonde om in een stad als Tokio twee dagen in een pretpark te verblijven! We hebben een âvrijeâ dag in het programma zitten dus wie weet!
Je zou ook pas in de namiddag naar Disney Sea kunnen gaan bv? Dan heb je nog tijd genoeg om Tokyo zelf te bekijken. Disney Sea is elke dag tot 22.00 uur open. (En veel Japanners gaan er vooral in de lente en zomer na het werk nog naar toe!)
Denk je echt dat wij als die hard pretpark fans pas in de namiddag naar een pretpark gaan? 10:00 uur voor de deur liggen we! ![]()
Zonder gekheid, ik ben zelf eigenlijk ook wel van mening dat tokio maar eens in je leven is en pretparken altijd wel kunnen! Maar we hebben wat speling in het schema dus wie weet!
Moeilijke afweging! Tokyo of pretpark! Maar gewoon daar ter plaatse kijken wat jullie al allemaal van Tokyo hebben gezien en n.a. daarvan beslissen of je naar het pretpark gaat. Of anders idd gewoon 's ochtends vroeg gelijk naar het pretpark en kan je later altijd nog Tokyo ingaan (de winkels zijn toch allemaal tot 22.00 uur open) dus ook dat is goed te doen!
Heel veel plezier in ieder geval!!!