Tips voor rondreis (west) Amerika 3 weken september/oktober

Nooit in het park zelf gelogeerd. Wel in Oakhurst, Mariposa, Sonora, Lee Vining etc. Kan je dus niet helpen. Oakhurst naar Panamint Springs in 6 uur is via de route zuid van de Sierras (via Bakersfield). In de praktijd zal 6 uur al niet meevallen. De route via Tioga Pass neemt gemakkelijk een paar uur langer maar is veel mooier. Ik heb wel eens iemand horen vertellen over Yosemite Bug maar dat zou ook buiten het park zijn. Zelf geen ervaring mee.

Op zich hoeven we niet perse in het park te slapen, maar het liefst wel op een handigere plek zodat we via de tioga pass naar lone pine en death valley kunnen rijden, (komende uit SF)
Heb jullie dan nog een tip voor ons

Oakhurst naar Panamint Springs in 6 uur is via de route zuid van de Sierras

Ik had even in Google maps gekeken, en over de tiogapas geeft maps dan ruim 6 uur aan. Maar als ik naar ons zelf kijk dan doen we over het algemeen de dubbele tijd die een route planner ervoor geeft. Dit natuurlijk ook omdat we met een camper rijden, maar ook zeker vanwege de vele stops die je onderweg maakt.

Je zou eventueel ook in Lee Vining kunnen overnachten maar dan heb je wel een extra overnachting.
Of zoals ik eerder al zei, misschien kun je hier nog wat krijgen Yosemite View Lodge

Lees dit maar eens door Marloes. http://www.tripadvisor.com/Travel-g61000-c59487/Yosemite-National-Park:California:Places.To.Stay.In.And.Near.Yosemite.html

Staan prima hotels bij inderdaad, bedankt!
Als we een van die ‘hotel’ in de valley kiezen is het wel te doen denk ik he om erna naar b.v. panamint springs te rijden en daar te overnachten?
Als dat toch te ver blijkt te zijn kunnen we beter lone pine doen denk ik…

We hebben onze accomodatie nog kunnen wijzigen gelukkig, want er zal al heel veel vol, in het park ging zoiezo niet meer lukken, ja of heel erg prijzig.
We slapen nu in el portal, dat ligt gelukkig iets meer op de route.

Laatste wat we nog moeten beslissen is of we slapen in panamint springs of stovepipe wells, ervaringen die is lees zijn van stovepipe beter, maar ja het is ook maar weer 1 nacht om te slapen…

En stovepipe is natuurlijk weer een stukje verder door het park in.

Wat zijn jullie ervaringen / tips?