Kijk dat zijn nog eens goede tips, dankjewel!
Vanavond ga ik met mijn vriend nogmaals heel de route doornemen, maar ik weet nu al bijna zeker dat we dan voor bovenstaande route gaan, dus beatty skippen en gaan overnachten in lone pine.
Dat gedeelte boeken we dan gewoon zelf.
Even nieuwsgierigheid van mijn kant, woon jij in amerika? Of ben je gewoon vaak op deze plekken geweest, je weet er zo veel vanaf!
Super dat er zulke forum’s bestaan!
Laatste vraagjes voor jullie, dan kunnen we volgende week onze mooie reis gaan vastleggen!!
Wat betreft de kustroute, we gaan nu van LA naar Santa Barbera (2n) naar Carmel (1n) naar SF
2 nachten op aanraden van de reisorganisatie, hoor ook wel dat het leuk is, of zouden jullie 1 nacht SB en 1 nacht cambria adviseren?
overnachting tussen yosemite en las vegas, in death valley bij stonepipe / furnace creek of in Lone Pine. Wat zouden jullie kiezen?
overnachting tussen yosemite en las vegas, in death valley bij stonepipe / furnace creek of in Lone Pine. Wat zouden jullie kiezen?
Zonder twijfel in Death Valley dus stovepipe wells of Furnace Creek. Een geweldige ervaring.
Wij hebben in 2009 op Furnace Creek gestaan met de Camper. Wat een ervaring. Zo mooi en uniek dat we dit dit jaar nog een keertje overdoen.
Monterey/Carmel
SB naar Carmel in een dag neemt een hoop tijd en je wil ook nog Hearst Castle onderweg zien denk ik. Met een dag minder zou ik de nacht in SB overslaan.
Yosemite-Death Valley is een lange rit. Je kan ook in Panamint Springs overnachten en anders Stovepipe Wells. Niets mis met FCR maar er is nogal wat te zien tussen Stovepipe Wells en FCR en dat kan je beter de volgende dag op weg naar Las Vegas bekijken imo.
Yeehaw
Wat zijn de voordelen van overnachten in het park t.o.v. lonepine?
het is al een lange rit vanuit yosemite, met veel te zien onderweg toch?
en b.v. panamint springs is nog een (klein) uurtje van lonepine vandaan, stovepipe nog verder…
Dat panamint springs ziet er wel leuk uit trouwens!
Voordeel van overnachting in het park bv stargazing. DV is beroemd voor stargazing. De beste plaatsen daarvoor zijn Panamint Springs en Stovepipe Wells. Bij de SPW dunes zie je 's morgens vroeg vaak de sporen van de critters in het zand. Panamint Springs is eenvoudig (maar heeft wel wifi!) en heeft ook een geweldige bar met vele biersoorten. Ook de burgers etc zijn heel goed. Helaas is het restaurant niet goedkoop. Er is geen zwembad in tegenstelling tot SPW en FCR.
Yeehaw
we zijn er nog niet helemaal uit,
slapen namelijk de vorige dag in oakhurst (net onder de zuidelijke ingang van yosemite park) dus ik vraag me af of het dan haalbaar is om helemaal naar panamint springs te rijden, hebben we dan niet te weinig tijd onderweg? Daar is namelijk ook nog een hoop te zien toch, dan zitten we wel de hele dag in de auto misschien, maar goed dat zit je eigenlijk toch wel.
na de overnachting kunnen we natuurlijk vroeg wegrijden en we hoeven niet op tijd in las vegas te zijn, dus dan hebben we wel de hele dag voor het death valley np.
dus misschien toch in lone pine overnachten zodat de route iets minder lang is, maar dan missen we wel weer de zonsondergang natuurlijk…
Zouden jullie de meeste tijd willen besteden in het park zelf of de route ernaar toe?
Ben het even kwijt… Jullie rijden van San Francisco naar Oakhurst om daar 2 nachten te verblijven en dan van Oakhurst naar bv Lone Pine via Tioga Pass? Oakhurst ligt dan niet echt gunstig.
We hebben ervoor gekozen om niet in het park te overnachten omdat we een leukere accomodatie hebben gevonden net buiten het park en omdat we niet zo van kamperen houden. De eerste dag is dit op zich niet zo erg als we aankomen, want dan rijden we daar gewoon aan het einde van de dag heen, maar dit betekend dat we de twee dagen erna wel steeds hetzelfde stuk weer moeten rijden.
Nu vinden we dat op zich niet zo erg, maar dan is de route tot b.v. panamint springs misschien te lang?
Besef wel dat van Oakhurst naar de Valley, anderhalf rijden is. Dus je bent al 3 uur kwijt om van Oakhurst naar de Valley en terug te komen. En ik kan me niet zo goed voorstellen dat Oakhurst een leukere accommodatie heeft dan in het park overnachten. Maar goed dat kan voor iedereen verschillend zijn.
Als je dan toch niet in het park gaat zitten kun je misschien beter voor El portal kiezen.
Van Oakhurst naar Panamint springs is ruim 6 uur rijden zonder stops. En ik denk zomaar (wij hebben de route helaas nog niet gereden, als het goed is dit jaar wel) dat er erg veel te zien is onderweg, en je dus ook nog wel een keer wilt stoppen.
Klopt, we hadden er ook al geen lekker gevoel over, maar die ranch waar we opzaten leek ons leuk. Net weer reisorganisatie gebeld, ze hadden het nog niet vastgelegd, dus we kunnen nog wisselen. Ze zijn nu de beschikbaarheid van overnachtingen in het park aan hef checken.
Hebben jullie dan nog tips voor als we toch in het park willen slapen en niet willen kamperen?