Tips voor het zuiden??

hellow mates!

hier ben ik al weer, zoals vooraf verteld in andere topic reis ik een maandje samen met een vriendin van me, ik doe het noorden met haar en zakken dan af naar het zuiden, zij blijft bij mij van 20/01 tot 21/02.

Nu 8/02 is het full moon party en die willen we toch even gezien hebben… wij komen dus 07/02 aan op kho pangan.
10/02 reizen we door naar ko tao om wat te gaan duiken.
dan 12/02 of 13/02 zouden we terug keren naar surat thani om door te reizen naar Krabi…

Hoe lang raden jullie me aan om in ko tao te blijven voor te gaan duiken en hoelang ongeveer in krabi blijven?

ik had bij beide steden een dag of drie in mijn hoofd ongeveer.

Nu komt de vraag, er zijn nog zoveel dingen te doen in het zuiden maar we hebben samen maar dag of 6/7/8 meer over, te zien hoelang ik op de twee vorige plaatsen blijf rondhangen :slight_smile:

21/02/2012 moet mijn vriendin s avonds weer in bangkok vertrekken naar huis toe…

Maar waar raden jullie me nog aan om te doen, terug naar richting bangkok trekken om daar wat binnenland te doen en mss wat natuurparken en dergelijke te gaan bezoeken of blijf ik volledig in het zuiden om bijvoorbeeld

1. krabi - Ko lanta - Ko Phi Phi - Buurt phuket te doen
  2. Krabi - Ko lanta - Trang en zijn eilanden
  3. Krabi - Surat Thani - Binnenland(wel in het zuiden)
  4. Of zijn er nog andere opties jullie kunnen aanraden…

En daarna trek ik weer nog drie weken alleen rond, waarschijnlijk vertrekkende weer uit bangkok omdat ik wel zal meereizen om mijn vriendin naar BKK te brengen.

Oorspronkelijk ging ik naar cambodja gaan voor de angkor wat, maar ben nu eerlijk gezegd beetje aan het twijfelen of ik gewoon niet in thailand zou blijven… gewoon omdat je in heel thailand blijkbaar dan toch niks moet nemen tegen malaria of ik wel naar cambodja zou gaan nog voor die paar dagen(tenzij ik daar ook geen malaria medicatie hoef te nemen)

Maar indien wel wat raden jullie me zoal aan om nog verder te doen in die drie weken ik er nog alleen ben in thailand?

Groeten en alvast bedankt mede reizigers!!

duiken wil gewoon fun dives of wil je echt je padi halen?

Hm nie echt een idee van…padi is je brevet zeker? ik wil gewoon gaan duiken voor de fun in princiepe om het toch maar eens gedaan te hebben in het prachtige water daar…

grtz

Het zuiden ken ik niet zo goed, enkel het eiland Koh Phan Ngan. Ivm accomodatie aldaar kan ik je wel wat tips geven.
Mijn vriendin en ik hebben tot nu toe vooral het noorden gedaan en ik op m’n eentje dit jaar ook Laos erbij. Check anders m’n reisverslag eens.

Moest via het noorden gaan, zeker eens Chiang Rai doen. Heel gezellig klein stadje, minder druk dan Chiang Mai. Vanuit CR kan je ook trekkings doen. Ik heb hier wel een goed adresje voor.

awel mee dat mijn vriendin maar de 21 ste toekomt en daarvoor nog vanalles doen komen we in chiang mai aan en hebben we zes dagen voor we terug moeten keren naar bangkok om naar ko pangan te gaan voor de full moon party. dus ik ging eerst drie dagen chiang mai doen n drie dagen chiang rai, maar uiteindelijk kan ik dan nergens een trektocht doen van 2 dagen met overnachting…dus zat ik te denken om met haar enkel chiang mai te doen en daar zes dagen blijven en vandaar uit met een brommer ofzo wat te gaan bekijken en ontdekken en dan achteraf gewoon zelf terug te keren naar chiang rai als ze weg is, want dan ben ik er nog drie weken… maar oorspronkelijk ging ik even over naar cambodja voor angkor wat te zien maar mss ik wel beter gewoon weer naar noorden trek om daar wat te gaan trekken ofzo…
dus heb je leuke adresjes voor trektochten te doen stuur maar door of betere sugesties hebt betreft mijn planning ik je hierboven uitleg, laat maar kome dan :slight_smile:

grtzz

Je zou in het zuiden ook nog naar Khao Sok National Park kunnen gaan en daar evt bij Tree Tops in een boomhut slapen. Erg back to basic, wel een onvergetelijke ervaring.

Dit zijn goeie vrienden van ons die vanuit Chiang Rai organiseren:http://www.viptravel07.com/chiangrai/engvipmain.html

Moest je hen contacteren voor meer uitleg, doe ze de groetjes van Jello en Marie.:chin:

Goede plaatsen voor het huren van brommers in Chiang Rai:ST motorbikes op de Thanon Jet Yod, in Chiang Mai (ik dacht) Mr Mechanic.

Btw, met de brommer of motor is een heel voordelige en leuke manier om de streek rond een stad te verkennen. Doen wij ook altijd.
Dit jaar ben ik met de motor via Chiang Khong Laos binnen getrokken tot in Luang Prabang. Heeeeel mooie reis, maar wel zware baan.

Awel mss ik wel gewoon in thailand blijf en na haar vertrek terug de trein neem naar chiang mai en zo verder naar chiang rai en daar een brommer huren(moto rijden kan ik niet :p) en de buurt verkennen… als jij enkele dagen weg blijft met de moto(als dit mogelijk is) laat jij dan je bagpack achter in je guesthouse/hostel in chiang rai en vertrek je met kleinere rugzak of neem je heel je boeltje mee op de moto/brommer? :s

en in chiang rai zal ik ze wel de groeten doen van jullie dan :wink:

grtz

Op dagreizen vanuit CR nam ik gewoon een klein rugzakje mee. Op mijn 10dagen tocht naar Laos de hele mikmak achterop m’n motor met spanrekkers. Thaistyle :wink:
Maar voor meerdere dagen kan je gerust je rugzak achterlaten in je guesthouse. Toch in de plaatsen waar wij al verbleven.

Pas wel op: echte brommertjes vind je hier niet. Meestal zijn het op zijn minst 100CC’s. Je hebt dan doorgaans de keuze tussen automatic (vaak Honda Clicks) of semi automatics (Honda Wave of dream).
Men zal nooit je rijbewijs vragen, maar bedenk dat je bij een ongeluk niet verzekerd bent als je geen toelating hebt om met een 125cc te rijden ( indien je nog geen twee jaar een autorijbewijs hebt, heb je een motorrijbewijs nodig)

Echter ik heb al twee maal het risico genomen en heb het me nog niet beklaagd. Ik durf zelfs stellen dat men in Thailand (buiten Bkk dan) over het algemeen veiliger rijdt dan de gemiddelde Belg.

Zag er zo uit

1 like

is de foto niet gewoon gelijk een scooter maar dan zwaarder? :stuck_out_tongue: maar automatische verhuren ze dus ook in 100cc of dergelijke? en ik heb mijn auto rijbewijs in belgie al meer dan vijf jaar dus mag ik dan gewoon met de automatische motos rijden dan daar? zoals op de foto? wel internationaal rijbewijs aanvragen zeker?

grtz

eum dave als ik nu van krabi naar khao sok zou willen gaan voor het nationale park, neem ik dan al mijn bagage mee vanuit krabi en blijf ik daar ter plekke (dan moet ik het nationale park wel bezoeken waarschijnlijk met mijn bagpack) of maak ik daar gewoon een daguitstap van? En hoe zou ik er het gemakkelijkste geraken dan?

En Sri phang nga wat denk je daarvan? of is dat van khao sok beter?

en wat vind jij van kho phi phi, is het nog de moeite om het te gaan bezoeken of is het daar al overrompeld door toeristen?

grtz

Voor de wet is een brommer 50cc, alles daarboven is officiëel een motor.
Deze had 4 versnellingen, klein, maar krachtig dingetje.
Met je autorijbewijs mag je (indien je dit al twee jaar hebt) rijden met brommers, scooters, motors tot 125cc. Versnelling of automatic, maakt niet uit.
Ik weet het niet zeker, maar ik denk niet dat je voor de verzekering een internationaal rijbewijs nodig hebt. Toch niet voor tweewielige voertuigen.
Mij is het alvast nooit gevraagd…

oke dus omdat ik mijn rijbewijs al langer heb dan 2 jaar kan ik met een moto rijden tot 125 cc, mja dat zal wel al meer dan genoeg zijn denk ik…
zijn er overal automatische beschikbaar want met een met versnellingen heb ik dus echt nog nooit niet gereden ik… en betaal je daar een waarborg voor, of huur je dit daar gewoon door?

Phang Nga of Khao Sok, het ligt er aan waar je interesses liggen. Als je tijdens je reis nog geen National Park gezien hebt, is Khao Sok zeker de moeite waard. En niet als dagtrip doen, maar er een nacht of 2 blijven. Vanuit Krabi gaan er bussen richting Khao Sok. In Krabi kan je bij een reisbureautje vast wel een tourtje naar Khao Sok boeken.

Phi Phi is toeristisch, maar zeker nog de moeite waard.

Overal beschikbaar, die automatics. Maar die semi’s zijn wel gemakkelijk: je moet dan geen ambroyage gebruiken. Als je echt de bergen in wil, wel handiger.
Normaal gezien geef je je paspoort als onderpand. Indien je dit niet ziet zitten kan je geld als onderpand geven, maar dat is normaal wel de gehele kost vd brommer. 20000 tot 30000 Bht. Bij ST motorbikes moet je je echter geen zorgen maken, het zijn zeer eerlijke mensen. Zelfs een aantal extra krassen zullen ze normaal niet aanrekenen.

Ja oke laat wel mijn pasport achter als het allemaal wat te betrouwen is, maar ja dat weet je infeite nooit niet e, nergens niet…) dus das nu nog het probleem niet, maar is het dan niet nodig je pasport bij te hebben als je dag of twee dagen ervandoor bent :slight_smile: of geeft da ginder allemaal zo nie? :stuck_out_tongue:

en met die demi’s verleg je gewoon zonder ambroyage te gebruiken? das mss wel nog handig da maar denk de vriendin wel mee een automatische zal rijden de keren dat ze mee kan.
maar goed bedankt voor de info mate!

oke zal ik effe opzoeken wat het verschil is tussen de twee dan…
Maar khao sok zag er wel tog uit met die treehouses :slight_smile:
en goed om te weten dit voor paar dagen is, weer een leuke uitstap bij :slight_smile:
en in het nationale park zijn ze dan guesthouses of die treehouses ofzo voor als je toekomt je boeltje achter te laten en zo het gebied te verkennen?

ja idd kho phi phi is dachtel ook heel toerisctisch geworden maar ja, als eningszinds echt nog de moeite waard is kunnen we het nog overwegen…

en mss eens dagje naar die phang gna bay…maar dit zal ook wel één massa bedoening zijn waarschijnlijk …

Zou ik zeker nemen een Internationaal rijbewijs, stel zo een Men In Brown :ninja:(politie) houdt je aan en is een rijbewijs verzamelaar laat hem dan maar dat papieren ding houden welke alleen is aangevraagd/verkregen bij ons dan via de ANWB, dan dat hij er vandoor gaat met mijn originele Nederlandse rijbewijs .