Hallo!
Wij willen in de zomer van 2010 ongeveer 4 weken gaan rondtrekken!
Nu zijn we alleen nog op zoek naar een mooi land, veel natuur, cultuur, wildlife, enz… En 't liefst ook nog (redelijk) goedkoop!
Wie heeft er tips?
We zijn vorig jaar 6 weken in Thailand geweest en dat is ons supergoed bevallen!
Ik denk dat Azie toch wel het goedkoopste is om rond te reizen, maar niet zo voor tickets.
Misschien is laos en cambodja iets? Maleisie of Indonesie?
hoeveel willen jullie ongeveer besteden?
Qua wildlife en natuur moet je denk ik meer naar Afrika maar dat is m.i. wel duurder!
veel plezier met uitzoeken!
groetjes Lotte
ik niet. Daar kan je maanden voor in Thaild verblijven.
Afgaande op het prijspeil Thaidl hier-voor mensen die rondtrekken op eigen houtje en dat als 100 nemen, dan zijn deze landen nog ietsje goedkoper tot even duur:
Vietnam, laos, Cambodia, Indonesia, India.
Maar voor al die landen heb je een visum nodig (kost rond de 20/30 eurie) en vliegen DIRECT erheen is stukken duurder-de slimmerd vliegt dus (weer) naar BKK en boekt airasia.com of gebruikt landvervoer erbij.
Ietsje duurder (mits je slim plant) zijn landen als China, Phiilippines.
In Europa zijn Oekraine, Moldova, Bulgarija het goedkoopst (in dagelijks kosten), maar bepaald niet service-gericht, en in MOL is eigenlijk vrijwel niks te zien. Ook goedkoop maar nogal omslachtig te bereiken zijn landen als Georgie en Armenija.
als je niet weer naar thailand wilt omdat je daar al bent geweest zijn de lander er omheen mischien een goede tip (cambodja, laos, vietnam, maleisie of indonesie)
Waarom niet Taiwan,met zijn prachtige bergen(Tarokko)ikzelf heb dit mooie land,vroeger bezocht.We zijn met de helicopter over de bergen gevlogen,het panorama was echt schitterend!!g.s
India is een heel mooi land met afwisselende natuur, cultuur ed. tickets vallen mee als je vergelijkt met naar australie vliegen ofzo en volgens mij is het ook niet zo duur om daar te verblijven.
Zuid Afrika is ook niet super duur. Je kan hier zeer goed koop rondreizen, maar ook op duurder niveau. Dus voor elk wat wils.
Heel veel natuurschoon, wilde dieren, bergen, zee.
Alleen is het winter in de Nederlandse zomer. Maar dat betekend overdag nog temperaturen van 20 tot 30 graden, ligt er helmaal aan waar je bent in dit grote land. Als de zon weg is koelt het af.
Voor vliegtickets even kijken via Egypair (via Cairo), Afriqueair (via Tripoli). Dus even shoppen en zijn er best goedtickets te vinden.
Houd er wel rekening mee dat het WK voetballen in Zuid Afrika van 11 juni t/m 11 july,
Kom ga dit mooie land zien met de zeer vriendelijke mensen.
Ik vond Vietnam echt spotgoedkoop en heel erg mooi.
Iemand die ik ken vliegt deze zomer retour naar Hanoi via een Russische maatschappij voor 400 euro. Voor het ticket hoef je het ook niet te laten dus.
Thailand ga ik deze zomer verkennen en ik zie nu dat de prijzen daar hoger liggen dan in Vietnam maar het is nog steeds goedkoop.
Met cambodja had ik persoonlijk niet zoveel maar ik ben daar ook maar een week geweest.
Ik ben in Thailand en zn buurlanden geweest maar ook in India .
India spant de kroon ,ik heb soms geslapen voor 1,50 , 2 euro maar meestal 5 of 6 euro per nacht. Eten voor 1 of 2 euro , vervoer is spotgoedkoop en er is daar alles wat je wilt .
Hoi,
Ik ben afgelopen zomer 4 weken wezen backpacken in Turkije. Misschien niet zo ver weg, maar alleen daardoor al erg goedkoop. Voor zo’n 100 euro (beetje goed zoeken) kan je heen en weer naar Istanbul vliegen. Vanuit daar kan je prima 4 weken lang rondtrekken. De natuur is erg varierend en de cultuur ook. Zo is het koerdisch gebied rondom Dyarbakir een aanrader, en weer totaal anders dan bijvoorbeeld het (wel wat toeristische) capadocia in het midden van het land. Als je de zuid-west kust vermijdt kom je nauwelijks toeristen tegen.
Azie is prachtig en goedkoop maaarrrr Costa Rica zou ik dan toch nog eerder aanraden vooral omdat er maar 4 weken beschikbaar zijn! Costa Rica, eventueel in combinatie met Panama is goed te betalen en vliegen via New York is spotgoedkoop!
De meeste Aziatische landen zijn relatief goedkoop.
Wat me opvalt is dat Sri Lanka niet meer in de belangstelling staat. Komt dit door de tsunami of de burgeroorlog? Van de burgeroorlog heb ikzelf nooit last gehad. Ik vond het altijd erg gezellig daar.
Mooi weer. Net zo ‘groot’ als Nederland, dus te overzien. Makkelijk te bereizen. Goedkoop. Enorm veel cultuur. Prachtige stranden. Wildlife overal om je heen.
Een soort relaxed India, gevestigd in een mooie tuin. Heerlijke samosa’s. Maar het is al weer wat jaartjes terug dat ik daar voor het laatst ben geweest, moet ik toegeven.
Sri Lanka is echt de moeite van het bestuderen waard!
Aye Bowan.