Help ons met kiezen van vakantiebestemming

Momenteel ben ik bezig om een nieuwe vakantiebestemming te plannen voor de zomer. De voorbereiding is uiteraard altijd leuk maar dit jaar is het moeilijk kiezen.
Interessen: indonesië, mexico, india, argentinië, costa rica, enz.

Allemaal leuk en aardig maar ik heb ook een max. budget van 1500 p.p met 2 personen. Niet heel veel voor 3/4 weken vakantie maar we vinden het dan ook niet erg om zonder al te veel luxe te leven en een land rond te trekken.

Wat is mogelijk voor dit geld en vooral wat raden jullie ons aan?

Thanx

1500 inclusief ticket???
Zo ja dan kom je niet verder dan europa.

Wat zijn je interesses?

in thailand (en andere zuid-oost-azie landen) kan je goed rond komen met 30 euro pp perdag maar dan moet je wel genoegen nemen met simpele slaapplaatsen in guesthouses en niet elke avond naar de kroeg willen maar gewoon eten langs de straat bij een van de vele stalletjes (erg lekker) en rondreizen met openbaar vervoer dus als je een ticket kan kopen voor minder dan 900 euro kan je daar naartoe voor z’n drie weken

was nog even vergeten te vertellen dat vliegen naar thailand het goedkoopst is vanaf dusseldorf met LTU maar voor de zekerheid even prijsvergelijken natuurlijk

1500€p.p incl. vliegticket is volgens mij bijna onmogelijk, zeker voor een vakantie van 4 weken. Argentinie, Mexico en Costa Rica kan je zowiezo al vergeten. Azie is mogelijk maar weet dat je ticket naar ginder ook minimaal rond de 900€ zal kosten. Dus 600€ voor 4 weken incl. excursies, entrees, eten, drinken en fooien is …beperkt. De slaapplaatsen en eten zijn één ding maar wanneer je ginder bent wil je natuurlijk wel het één en ander bekijken denk ik, en ook dat kost geld. Goede raad: concentreer je op Europa of Azie en vergeet voorlopig zuid-en midden Amerika. Ik denk trouwens dat een ticket alleen al richting Argentinie bijna 1500€ zal kosten.

Veel succes.

Voor 1500 Euro zal behoorlijk moeilijk zijn, maar niets is onmogelijk. :smiley:

Ik ga mee met dirkpie. Thailand staat bekend als een van de goedkoopste vakantielanden en het is PRACHTIG! Ik had een vlucht van zo’n 800 euro en in guesthouses kun je echt heel voordelig verblijven. In Chang Mai (één van mijn meest favoriete plaatsen in Thailand) sliep ik voor 3 euro per nacht. :slight_smile:

Je geeft zelf al aan het geen probleem te vinden zonder al te veel luxe te leven, dus als je blij bent met een bed en een goeie douche, kan Thailand zeker een geschikt vakantie oord zijn.

Kijk ook eens op www.fox.nl, zij bieden goede reizen aan. Bijvoorbeeld de Individuele Reizen: Vlucht Thailand met één hotelovernachting vanaf 669 Euro. Zie HIER.

Succes! Laat je ons weten wat het wordt?

Liefs,
Carolina

India is heeel goedkoop als je er eenmaal bent, k heb zelf niet meer dan ong 10 per dag uitgegeven, met goedkope hostels of hutjes aan het strand en eten van de kraampjes op straat.

Maarrr goed, een ticket is wel een enorme hap uit je budget, denk zo’n 800 euro…?
India is wel te gek, dat dan weer wel :slight_smile:

Ik heb een ticket geboekt voor 700 euro naar Costa Rica in juni. 23 dagen. Weet precies wat ik wil doen en wat het kost en ik ga ervan uit dat ik maximaal 1000 euro kwijt ben in die tijd daar. (daarbij moet ik wel zeggen dat ik met het openbaar vervoer reis en hostels prima vind)

groet, bas.

Tja, als het budget incl.ticket is,dan wordt het moeilijk. Volgens mij lukt dat nooit: 900 euro voor het ticket,b.v. Azie, blijft over 600 euri’s voor 4 weken: 26/27 nachten in een logement kan dan wel,maar vergeet dan excursies etc. maar.Dan wordt het met openbaaar vervoer of lopen.
Zou proberen er minimaal 500 euri’s pp bij te doen, dan word het een stuk simpeler.

Wij hebben afgelopen september 525 euro inclusief tax etcetera betaald voor een LTU-ticket D’dorf - Bkk. Met 250 euro per week kan je m.i. in bv Thailand en Cambodja goed rondkomen. Je keuze is natuurlijk dan wel wat beperkter, maar da’s nou eenmaal zo

Succes