Vakantie tips, Passende rondreis

Hallo,

Ik ben op zoek naar een vakantieland voor een rondreis van ongeveer 3 weken, halverwege oktober met mijn partner, buiten Europa. Ik zou graag jullie mening horen wat bij ons zou passen.

In deze landen (buiten europ) zijn wij al geweest: Thailand, Sri lanka, Dominicaanse republiek, Peru, West- USA, Zuid-afrika ( omgeving kaapstand en KwaZoeloe-Natal).

Wat zoeken wij in een vakantie land:

  • Reis is zelf te plannen of in samenwerking met een organisatie.
  • Budget is locatie afhankelijk. Wij zijn opzoek naar een passend land, dus budget is niet leidend.
  • maximaal 15 uur vliegen.
  • Reis met eigen huur auto.
  • Temperatuur tussen de 20 en 35 graden.
  • Geen lange reistijden, langer dan 4 uur per dag. Voorkeur 2 uur en dan met tussen stop van activiteit.
  • Weinig grote steden.
  • natuur (watervallen, rotsen, natuurparken)
  • Actief (trekkingen, raften, mountainbike, canyoningen etc)
  • Dieren (national parken tot opvang)
  • Liever geen noord Afrika ( Egypte, Marokko, Tunesië)

Ik hoor graag jullie ideeën. Wij hoeven niet perse een heel land te zien maar het mag ook een deel hiervan zijn. zoals we in Zuid- Afrika 2 verschillende streken hebben bezocht, niet in 1 reis.

Alvast bedankt!
Marieke

Marieke,

Waarom eens niet Bahia, hier in het noord-oosten van Brazilië ?

Heel veel van “wat jullie zoeken” kan je hier doen.
Aangename tropische temperatuur, 12tal uur vliegen, je kan een auto huren, je kan het binnenland intrekken los van de grootsteden en er de koloniale roots van het land ontdekken, je kan mooie wandelingen doen in het Nationaal Park Chapada Diamantina (ook wel eens de braziliaanse Grand Canyon genoemd) waar je ook een meerdaagse trekking kunt doen als je helemaal van de beschaving weg wilt
Hier kan je foto’s van mijn laatste trekking in Chapada zien
Dit alles met een aangename en charmante lokale bevolking.

Laat maar iets horen als je meer informatie zoekt

Tropische groet uit Salvador da Bahia :zon02:

Ivan

Klinkt erg goed! Ik zal me eens meer in brazilie gaan verdiepen. Fijn dat je een bepaalde streek aangeeft voor mij is dat land namelijk mega groot en weet dan vaak niet waar te beginnen.

De fotos van de trekking zijn erg mooi en lijkt me een mooi gebied met verschillende variaties.

Als ik graag wat meer info wil dan hoor je nog van me!

Bedankt!
Marieke

Het is moeilijk om een land te vinden die aan al jouw eisen voldoet, maar wat dacht je van Costa Rica? Eventueel gecombineerd met Panama en Nicaragua (dat hebben wij in ieder geval gedaan).
Voor het actieve en de natuur zit je daar zeker goed en het is goed te doen met een huurauto.
Dieren heb je er wat minder, maar als je kikkers en luiaards leuk vind, zit je daarmee ook goed.

Willen jullie echt alleen met huurauto reizen?

Ik denk dat Sri Lanka ook kan voldoen! Maar helaas mag je hier niet zelf een auto huren. Wel kun je makkelijk privé chauffeur huren, voor niet al te veel geld. Of tuktuk chauffeurs. We regelden dit allemaal ter plekke. Soms namen we een bus voor de afwisseling.
Verder is er erg veel natuur, je zult verstelt staan van het aantal verschillende dieren wat er te zien is. Er zijn meerdere nationale parken.
Er zijn veel trekkings te doen. Rond Rafters retreat kun je precies datgene doen wat jullie leuk vinden, raften en jumping and sliding van watervallen, ook kun je hier een mountainbike tour doen.
De reistijden vond ik kort. We reisden maximaal 3 uur per keer.

Denk eens aan Ecuador! Een land waar alles in zit en niet te groot.