Zomervakantie bestemming?

Hallo allemaal…

Midden/eind juli ga ik 3 weken op vakantie met een vriendin maar ik weet niet waaaaarheen 8)7 8)7 8)7 …

Wat ik eigenlijk van juli zou willen horen zijn de reisjes die jullie het meest bij zijn gebleven en waarom O

Ik houd van Natuur, een beetje cultuur opsnuiven, duiken, water actieve dingen doen en de spanning een beetje opzoeken.
Ik ben in Indonesië en Maleise geweest dus dacht naar bijvoorbeeld het continent Afrika te gaan. Ik wilde graag naar Tanzania en Zanzibar maar lees dat het echt gigantisch duur is vooral in het hoogseizoen. Ik kan helaas op zijn laatst eind juli vertrekken dus het wordt dit jaar in het hoogseizoen reizen helaas.

Ook dacht ik Honduras te combineren met een ander land of alleen honduras maar heb mij daarin nog niet echt verdiept.

Ik ben een echte twijfelkont oepsss…

Bedankt alvast :slight_smile:

Je kunt alle richtingen heen. Wat je maar wilt.
Wat is jullie budget?

Honduras is zeker mooi, ik heb het in combinatie gedaan met Nicaragua. Een mooie combinatie. Helaas is Honduras niet overal even veilig. Zeker de hoofdstad kreeg ik veel waarschuwingen.
In Honduras vond ik Copan ruïnes de moeite waard, maar ook de omgeving bij La Ceiba was mooi, veel natuur.
Nicaragua heeft veel bezienswaardigheden zowel natuur als cultuur. De stad Granada vond ik gezellig, maar in leon is ook veel te zien.
Deze richting heen vliegen is meestal wat duurder dan bijvoorbeeld Azië. Overnachten en eten is goed te betalen.

Ook Tanzania en Zanzibar zijn zeker de moeite waard. Vooral de safari is natuurlijk mooi, maar zal een grote hap uit je budget halen. Verder vond ik het qua prijzen wel meevallen. Slapen en eten vond ik niet zo duur. Vliegen op Nairobi is meestal goedkoper, maar dan moet je nog een extra vlucht regelen vanuit Tanzania, of per bus.

Succes met kiezen!

Of gewoon niet doorvliegen naar Tanzania, maar in Kenia blijven! Bijvoorbeeld door vliegen naar Mombasa :wink:

Ik woon hier al zo’n 3 jaar aan de zuidkust van Mombasa en kan het je zeker aanraden! Safari en duiken zijn inderdaad wel duur, maar ja, waar ter wereld is dat niet :wink:
Wil je inderdaad wat meer avontuur en echt kennis maken met de bevolking, dan kan ik je daar zeker bij helpen. Logeren in een dorpje in de heuvels bij Mariakani (middle of nowhere), bij mijn schoonfamilie van de Duruma-stam, of bij mijn vriendinnetje in Matate/Taita Hills, of gewoon even lekker shoppen tussen de lokale bevolking in Ukunda. Het kan allemaal! Ook voor safari en accommodatie heb ik zo mn adresjes. Dus neem gerust contact op als het je leuk lijkt!

Groetjes uit warm Kenia!

Www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu

Zooo dat klinkt inderdaad als een unieke ervaring zonder andere toeristen bij een stam logeren.

Mijn budget is modaal. Ik zag net vliegtickets naar tanzania die in 1 dag 90 euro verschilden echt vreemd…

Ik denk zoals jullie beiden zeiden dat een safari overal duurder is en verder hoef ik niet in dure restaurants of hotels te wezen dus daar kan ik dan wel weer een beetje op besparen hopelijk.

Ik denk dat ik nu meer neig naar tanzania zanzibar of mssn wel kenia( dan zal ik je zeker contacteren). Wie weet honduras in gezelschap met een man als het daar iets minder veilig is haha.

Bedankt allebei voor de adviezen :smiley:

Normaal gaan in mei de promoties voor vliegtickets van Jetairfly vanaf Brussel weer online op hun website. Als je er dan snel bijbent kan je echt voor bodemprijzen naar Mombasa vliegen! Ook schijnt KLM nu leuke prijsjes te hebben vanaf Amsterdam of Antwerpen.

Ik zal je even een pb doen met mijn emailadres. Mocht het dan zover komen, dan kan je me mailen. Is misschien wat gemakkelijker :wink:

Groetjes!

Www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu

Bedankt!

Als je in juli of augustus gaat kun je beter in Europa blijven. Dat is minder ver vliegen en uiteindelijk ook het mooiste continent. Bewaar zuidoost Azië en Honduras en Zanzibar maar voor als je een keer in de winter op reis kan gaan.

Qua duiken is Azië absoluut mijn nummer één en niet Europa.

En sommige mensen kunnen nooit buiten de zomer lang op vakantie. (Ik ben daar eentje van.)

In je vraagstelling stond niet dat het je perse om duiken ging. Goede reis! Je vraag is nu door jouzelf beantwoord.
Tip: Ga wrakduiken op Palawan en Coron (Filippijnen).

Palawan en Coron wil ik absoluut nog een keer heen. Tijdens mijn vorige reis naar de Filipijnen (in de zomer…) moest ik mijn plannen omgooien vanwege een tyfoon, dus ik ben nog lang niet klaar daar!

Bedoel je dat dat geen geoede tijd is qua drukte en dat alles duurder is of wat anders?

Ik kan helaas niet in de winter 3 weken weg en zit vast aan deze tijden vandaar dat ik nu ga. Ben zelf niet zo weg van europa tijdens een lange vakantie.