Gezocht: bestemming rondreis mei/juni

Hi allemaal,

Wij zoeken een passende bestemming voor onze volgende vakantie volgend jaar! Dan kunnen wij ons weer verheugen en verdiepen in een nieuw land. Helaas hebben wij nog niks kunnen vinden. Wellicht kunnen jullie ons op reis helpen!

We zitten vast aan de periode mei/juni wat de keuze enigszins beperkt. We zijn al geweest in: Sri Lanka, Palestina, Jordanië, Israël, Thailand, Mexico en de VS. We zoeken een bestemming buiten Europa waar we ongeveer drie weken kunnen rondreizen.

Waar wij naar op zoek zijn in onze volgende bestemming:

• mooi weer ( 25-40 graden, zon maar af en toe regen mag);
  • combinatie van leuke steden, mooie stranden en voldoende natuur cq nationale parken;
  • liefst mogelijk met eigen huurauto rondreizen of OV mits goed geregeld;
  • enigszins nachtleven grote steden en barretjes bij strand;
  • niet te duur (vooral leefkosten daar);
  • Mogelijkheden avontuurlijke activiteiten is een pré;
  • liefst mogelijkheid reis zelfstandig kunnen plannen.

Alvast heel erg bedankt voor de tips!

Indonesië misschien?

Thanks voor je reactie. Indonesië is zeker het overwegen waard. Wellicht een trip van Lombok naar Bali en naar de Gili-eilanden. Zijn er nog andere suggesties?

Japan!!! heeft het allemaal! sowieso mijn nummer 1 land en veeeeel goedkoper dan de meeste mensen denken! bezoek tokyo, kyoto, nara, hiroshima. Echt wat een heerlijk land!

Maleisië met een vlucht met airasia of firefly naar Maleisisch Borneo (orang Oetans).
(Kuala Lumpur, Melakka, Lankawi/Borneo)
Indonesië is idd ook een optie!

Nieuw zeeland

Thx voor de reacties! De suggesties klinken allemaal heel goed.

Japan hebben we overwogen maar leek niet binnen 3 weken te bereizen met stranden. Deze liggen ver van Tokyo en Kyoto af of hebben we iets over het hoofd gezien?

Maleisië klinkt ook heel vet! Maar ik heb gehoord dat hier bijna geen nachtleven (alcohol) is of ben ik verkeerd geinformeerd?

Nieuw Zeeland! Staat boven aan de lijst, maar ik ben bang dat drie weken te kort zijn… Is het volgens jou goed te doen om daar drie weken rond te trekken?

We gaan jullie suggesties zeker overwegen :)! Mocht iemand nog suggesties hebben dan verneem ik deze graag!

Laat ik dan maar antwoorden op de vraag van Nieuw-Zeeland: Nee, dat is niet goed te doen in drie weken.
Voor de reis er naar toe ben je al meer dan een dag kwijt, terug idem.
En dan hou je zo’n 18 dagen over voor twee van die mooie eilanden. Ik was er destijds 5 weken en had het gevoel dat het te kort was, we hebben al keuzes moeten maken. Dan is 18 dagen echt veel te kort.

Wel eens aan Cuba gedacht? Veel cultuur, veel natuur, prima stranden, her en der ook wel leuk nachtleven (meer in de toeristische oorden).
(en nu nog redelijk “authentiek” met al die oldtimers, maar ik verwacht dat daar in enkele jaren wel verandering in komt).

Mexico is wellicht ook een leuk idee?

Wij gaan dit jaar voor drie weken naar Bali, wellicht een optie.
Je bent al in de VS geweest, maar er zijn vast staten waar je nog niet geweest bent. Ik hou van Amerika, ben er nog lang niet uitgekeken.

Aan de westkant van het vasteland van Maleisie kun je overal alcohol krijgen. Aan de oostkust is dat wat moeilijker, maar in de grote hotels ook geen probleem. Maleisie is een heel fijn land om zelfstandig met een huurauto te bereizen. Dat is in Indonesie toch wat lastiger. Daar heb je al snel te maken met een prive-chauffeur. We hebben dat vorig jaar gedaan, maar wij reizen toch liever zelf.

-Costa rica, combineren met Nicaragua. Niet heel budget, maar ook niet super duur. Kun je prima auto huren.
-Maleisië (maar is al genoemd), prachtige stranden, mooie natuur
-Peru/Bolivia, alleen weinig mooie stranden, wel heel veel natuur en cultuur!

• Suriname met als strand afsluiter Curaçao of Aruba. Veel natuur, de tours naar de binnenlanden zijn wel wat aan de prijs.
    -Marokko, prachtige steden! Veel verscheidenheid qua natuur, goed te doen met huurauto en verder goedkoop land.
    -tanzania, veel natuur/dieren, prachtige stranden, wel wat duurder en hier zou ik niet willen rijden. Wel kun je overal heen vliegen of met de bus.

Hallo allemaal,

Ten eerste heel erg bedankt voor de vele reacties! Wij hebben deze met veel plezier gelezen!
Zo te zien hebben we in elk geval voldoende mogelijkheden volgend jaar!

Jammer dat Nieuw-Zeeland niet te doen is, maar daar waren wij ook al bang voor.
Cuba hebben wij inderdaad ook al overwogen. Alleen zou het weer in mei/juni kennelijk niet echt meewerken…
Mexico hebben wij een paar jaar geleden al bezocht. Prachtig land!

Bali is zeker een goede optie. Wellicht in combinatie met de omringende eilanden.
Ik heb vrijwel alle interessante staten van de VS bezocht met uitzondering van het Noord-Westen en het midden.
Gelet op de huidige koers is het nagenoeg niet te betalen voor een rondreis van drie weken…

Maleisië klinkt ook erg goed! Vrienden van ons vertrekken over twee weken. Ik ben benieuwd hoe het ze gaat bevallen.
De mogelijkheid om zelf te reizen/rijden is in elk geval een groot pluspunt!

Dat zijn behoorlijk wat opties! Tanzania lijkt ons ook echt een top bestemming!
Costa Rica geniet de voorkeur, maar ook hier hebben wij over gelezen dat het weer in mei/juni twijfelachtig is…
Is het weer dan wel goed in deze periode?

1 like

Kenia!!! Mei/juni is wel het regenseizoen van de lange regens (volgens mij in Tanzania ook overigens), maar het hangt ook heel erg af van waar in Kenia je bent of je daar meer of minder last van gaat hebben. Daarnaast blijft het gewoon heerlijk warm, ook als t regent en zal je merken dat alles juist heerlijk goedkoop is, omdat je in het laagseizoen zit! Ook regent het over het algemeen niet hele dagen door.
Vliegen kan je op Mombasa of Nairobi. Als je je ticket ruim van tevoren boekt via bijv KLM of Kenya Airways vanaf Amsterdam, Ethiopian Airways, Turkish Airlines of Condor vanaf Amsterdam, Brussel, Düsseldorf of Frankfurt, kan je vaak voor een leuk prijsje vliegen.
Je kan aan Diani beach (zuidkust, behoort tot de 10mooiste stranden van de wereld!) heerlijk genieten, naar de 40thieves beachbar of de iets minder luxe (en dus goedkopere) Bidi Badu beachbar, stappen bij 1 van de discotheken, het dorpje Ukunda (waar ik woon) bezoeken, snorkelen en dolfijnen zoeken in Kisite Marine Park bij Wasini Island, de stad Mombasa bezoeken (met gids ivm veiligheid, maar mijn man of ik kan wel met je meegaan evt). Een safari naar het grootste park in Kenia Tsavo East/West kan je regelen via African Bush & Beach Adventures (kerstin.diani@gmail.com zeg maar dat ik je doorgestuurd heb), of ga een dagje naar Shimba Hills en de watervallen, dat maar op 35km van Diani Beach ligt. Veel van deze uitjes zijn ook lokaal te regelen, dus zonder officieel kantoortje. Ik ken wel weer mensen die mensen kennen… :wink:
Zie ook mijn onderstaande facebooksite voor meer lokale uitjes.

Behalve de kust in Kenia, is er nog genoeg ander moois te ontdekken in Kenia. Mariakani (waar mijn schoonfamilie in de buurt wonen en je kan logeren in een lokaal huisje tegen een kleine onkostenvergoeding ), Taita Hills (waar ik een Keniaans vriendinnetje heb wonen waar je ook terecht kan in haar lokale huisje), Meru County (Mount Kenya, waar ik in de buurt ook een Nederlandse ken waar je tegen een kleine vergoeding kan logeren in een prachtige omgeving), Masai Mara NP, Machakos (Amazing Kenya Retreat), je ziet t al, genoeg plekjes om te bezoeken!
Reizen doe je heel gemakkelijk met de bus. Die brengt je overal. Een goede en handig online te boeken bus is Modern Coast bus www.modern.co.ke
Voor kleinere afstanden gebruik je matatu (minibusje), tuktuk of motortaxi of taxi.
Mensen in Kenia zijn supervriendelijk en behulpzaam. Net weer een gast gehad die eigenlijk vanuit Nairobi direct door had willen gaannaar Tanzania en op mijn aanraden toch Kenia eerst wat ging bekijken, uiteindelijk is ze 2 weken in Kenia blijven plakken omdat ze het zo’n geweldig land vond!
Echt een aanrader dus!
En ik woon hier dus al ruim 3 jaar, dus neem gerust contact op met meer vragen!

Groetjes uit zonnig Kenia!

Www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu

Sowieso Japan! Wat een geweldig land is dat! Bij uitstek mijn favoriet en voldoet aan alle punten van je lijstje.

Daarbuiten zijn de mensen ontzettend vriendelijk en behulpzaam in alle opzichten. Je kijkt verder je ogen uit door alle aparte gebruiken daar.

Echt een aanrader!!!

Bedankt voor de uitgebreide reactie Marriette! Zo te lezen heeft Kenia ons enorm veel te bieden! Ik ga komend weekend eens wat meer informatie inwinnen.

Gils, jij ook bedankt voor de reactie. Ik heb alleen gelezen dat het weer in Japan in die periode nogal regenachtig is… Daarnaast zou het vrijwel onmogelijk zijn om naar het strand te gaan als je de route Tokyo en Kyote aflegt, klopt dat?

Karibu sana! (You are very welcome!) :blush:

Www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu

Australië? Ben er zelf nooit geweest, maar schijnt erg leuk te zijn! Je kunt de grote steden bezoeken, maar daarnaast ook lekker rondrijden, naar nationale parken en mooie stranden!

Zuid-Afrika is ook goed te doen!
Wij hebben afgelopen zomer de route Kaapstad - Johannesburg afgelegd. Wat een geweldig land is dat!
Je hebt mooie steden (zoals Kaapstad, Stellenbosch, Plettenbergbay), mooie stranden (voor wandelingen Robberg nature reserve, Tsitsikamme, St. Lucia), en uiteraard mooie parken. (Addo, Hluwhluwe, St. Lucia, Krugerpark)

Misschien Turkije kan ik voor u wat betekenen?

Onze keus: Filipijnen!

De mensen zijn geweldig daar, zo gastvrij, vriendelijk en behulpzaam! En nog geen massatoerisme.

Informatie over de belangrijkste bestemmingen in de Filipijnen vind je op filipijnen.dp-reizen.nl (o.a. wat er op de diverse bestemmingen te zien valt, het klimaat, mogelijkheden qua vervoer e.d.).

Veel plezier met de voorbereiding!