hulp gezocht bij Keuze vakantiebestemming 2010

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met een leuke vakantiebestemming voor dit jaar.

Toevoegende informatie:

• Reis met partner (28jr)
  • In de periode Juni t/m September
  • Max 2 weken
  • Budget niet primair van belang

Eerder bezocht:

• Canarische eilanden
  • Mallorca
  • Zuid Afrika, botswana, Zambia, Namibië
  • Turkije
  • Steden : Parijs, Barcelona, Londen, Dublin, Belfast, Berlijn, Krakow, Praag, Milaan, Brussel, Kopenhagen, Stockholm etc.

Gewenst:
Een ondernemende vakantie waarbij (o.a culturele, natuurlijke) bezienswaardigheden aanwezig zijn. Liefst in een aangenaam gebied met goede bereikbaarheid (evt met huurauto).

Graag zie ik jullie tips tegemoet. Liefst met eventuele ervaringen of “must see” om me te overtuigen :).

Alvast bedankt.

Groeten René

Ik zou een reisje Florida aanraden… Gezien jullie leeftijd is dat een leuke bestemming om met een huurauto te touren… Paar dagen Miami, misschien een dagje Disney World, Everglades en wellicht nog naar de Keys… Je kunt je daar zeker wel 2 weken vermaken!!!

Beetje weinig cultuur in Florida.

Peru is een mooi land om een hele andere cultuur te beleven in een prachtige natuur.
In dit land kun je jezelf als echte toerist gedragen maar ook als avonturier.
Rondom Cuzco in zoveel te doen. Zowel cultuur, extreme sports, hiking enz. enz.
Cuzco zelf is ook fantastisch.

Schoentje: dat is waar… maar met een huurauto door Peru??

Er stond “eventueel” !

Hoi gezien de korte tijd die jullie hebben (2 weken) zal ik niet al te ver weg gaan en niet te veel tijdzones paseren. Misschien kunnen jullie naar Marokko en dan de koningssteden. Maar aangezien jullie in de zomer gaan zal het wel warm zijn!
Misschien een rondreis in Italie, Toscane en verschillende grotere steden. Of eiland hoppen op griekenland.
Veel plezier en succes met de keuze maken!
groetjes Lotte

Ik zou zeggen aan de topic vraagsteller,waarom niet Thailand???Dit land heeft alles wat een toerist nodig heeft:Bergen,Stranden,mooie tempels,vriendelijke mensen,lekker eten,goedkope accomodaties,en het is daar niet duur om op vakantie tegaan!!Moest je eventueel tijd hebben dan zou ik zeggen,kom maar af op het Thaiforum!!Moest je eventuele vragen hebben,er zijn genoeg mensen met kennis,die graag je vragen beantwoorden!Gegroet:Georgessiam(Hua Hin:Th)

Maleisie is ook goed te doen met een huurauto, bewegwijzering is duidelijk en wegen zijn prima. Je vindt er zowel cultuur als een prachtige natuur en geweldige stranden. Voor mensen die nog nooit in Azie zijn geweest, is Maleisie een goed land om voor het eerst kennis te maken met dit continent.

Is Frankrijk te dichtbij? La Douce France dat alles heeft voor een geslaagde vakantie: zon, sneeuw, vlaktes, bergen, meren, rivieren, kanalen, Middellandse Zee en Atlantische Kust, zijn geschiedenis, cultuur en cultuursteden, stille authentieke dorpjes “village perché”, een lekkere keuken, zijn savoir vivre, …
Juni is IDEAAL voor een Frankrijkreis: ook in het Zuiden is de natuur nog heerlijk groen en nog niet verschroeid door de hitte vd zomermaanden.
September is ook nog best ok, alhoewel dan in het Zuiden het weer kan omslaan en de Mistral- en Tramontanawind hevig kunnen waaien.
Wat wil je? een vaste verblijfplaats met aktiviteiten & uitstappen? Gedeeltelijk rondreizen en ergens enkele dagen ter plaatse?? Kust, binnenland, Alpen, Oostelijke Pyreneeën, een vaarvakantie op één van de kanalen vb. Le Canal du Midi: te doen zonder vaarbrevet, boot te huur vanaf 3 dagen (instructie van 1u. in de prijs), een gedeelte van Frankrijk doorkruisen: kijk even onder de rubriek: Frankrijk Reisforum - Leuke plaatsen Frankrijk en Noord-Spanje: een ruwe routebeschrijving waaruit veel kan gedistilleerd en bijgeschaafd worden naar ieders voorkeur.
Graag gedaan.
Stancy
23/02/2010

:chin: Ik zou voor Thailand gaan of een van de buurlanden ik zelf ben helemaal weg van Thailand en Cambodja 2 landen naast elkaar maar toch weer heel verschillend
kijk voor de zekerheid maar op het forum van Thailand reis cafe
succes met je keuze:THAILAND::cambodia:

Hey,

misschien Sicilië? Wij zijn daar vorig jaar twee weken geweest, je kan daar perfect rondrijden met een huurwagen en het is niet te lang vliegen.
Je hebt er cultuur, natuur en elke stuk van het eiland is verschillend van een ander (Moorse en Romaanse invloeden). De natuur is prachtig, ook enorm verschillend. Onze topper daar was nog een bezoek aan de Stomboli, prachtige vulkaan en zeker een overnachtig op het eiland waard.
Als je in september zou gaan, moet je eens kijken voor het weer, de eerste of de tweede helft kan wat regenachtig zijn (ben vergeten welke helft
Petra

Hey,

misschien Sicilië? Wij zijn daar vorig jaar twee weken geweest, je kan daar perfect rondrijden met een huurwagen en het is niet te lang vliegen.
Je hebt er cultuur, natuur en elke stuk van het eiland is verschillend van een ander (Moorse en Romaanse invloeden). De natuur is prachtig, ook enorm verschillend. Onze topper daar was nog een bezoek aan de Stomboli, prachtige vulkaan en zeker een overnachtig op het eiland waard.
Als je in september zou gaan, moet je eens kijken voor het weer, de eerste of de tweede helft kan wat regenachtig zijn (ben vergeten welke helft :tear:).
Petra

zie net dat ik een beetje geprutst heb hierboven, oeps.

Ik ben trouwens het lekkere eten nog vergeten vermelden.

Petra

Hé,

De Stromboli op Sicilië? Stromboli is wel in de regio, maar op Sicilië heb ik de vulkaan “Etna” bezocht.

Stancy.

Beetje verkeerd uitgedrukt, de stromboli is ook een eilandje (en dus een overnachting waard, omdat je 's nachts de explosies heel goed kan zien) voor de kust van Sicilië. We zijn vertrokken vanuit Milazzo met de veerboot.
Jullie goed weer gehad op de Etna? Bij ons werd het bezoek afgeraden.
Petra

Ik heb dezelfde vraag als de opstartster van dit topic maar wij willen wel graag een verre bestemming (en dus zonder huurauto).
Wij moeten wel op ons budget letten en denken daarom aan Azië (maar vorig jaar hebben we Vietnam gedaan dus iets anders is misschien boeiender). We zitten ook met een beperkte reistijd (ook 2 weken).

Maleisië had ik zelf nog niet aan gedacht, bedankt voor die tip!
Ik had zelf ook aan Sri Lanka gedacht maar de laatste tijd zijn er daar terug onrusten na de presidentsverkiezingen…
Marokko is me al veel aangeraden maar dat spreekt me persoonlijk niet zo aan.

Alvast bedankt voor eventuele suggesties.

De goedkopere versie van Namibie ?
Kenya !

In de zomer naar Marokko lijkt mij niet echt geweldig, maar ik hou nu eenmaal niet van teveel hitte. Mijn keuze zou zijn om in juni of september twee weken met een camper door California te trekken. Of een paar dagen naar San Francisco en daarna met de camper op pad. Je kunt vooraf plaatsen boeken in de State Parks of National Parks, dan zit je 's nachts midden in de natuur. Ga je voor cultuur, dan zet je je camper op een van de vele stadscamperplaatsen. Een unieke ervaring! En maak je niet ongerust als je niet van campings houdt: een Amerikaanse camper bewonen heeft niet zo heel veel met kamperen te maken…:zon02:

Mexico? Marrokko? Noorwegen?
Die staan allemaal nog op mijn lijstje :wink: Noorwegen zou je zelfs met je eigen auto kunnen doen, dan is de reis deel van je bestemming. Ook leuk!

Noorwegen is inderdaad schitterend.

Om je een indruk te geven: hier staan wat van mijn foto’s: Violet's VakantieWijzer | Flickr