Strandvakantie

Hallo,
Ik (23) en mijn vriendin (21) willen in de kerstvakantie (of mssn toch zomer) 2 weken een strandvakantie in een ver land houden.

Ik heb al het halve internet afgezocht, en heb wel dingen gevonden, maar ik weet nooit zeker of het echt zo is als beschreven op de websites.

Hebben jullie aanraders voor strandvakanties die zo goed mogelijk aan de volgende kenmerken voldoen? Het liefst dus waar jullie (of kennissen) zelf al eens geweest zijn:

• Mooie stranden (wel rustgevend, dus niet dat iedere vierkante meter gevuld is met mensen)
  • Er moet wel wat te doen zijn in de buurt qua activiteiten, excursies, cultuur en/of natuur.
  • Accomodatie dicht aan het strand.
  • Warm!
  • Geen huur auto nodig.
  • Rondreis mag ook, alleen dan wel met enige rust momenten erin, niet dat we constant onderweg zijn. Of bijvoorbeeld de eerste helft rondreis de 2de helft strand.
  • Land maakt niet uit, als het maar echt warm is en aan bovenstaande kenmerken voldoet.
  • We hebben tussen de 900 en 1800 euro per persoon ter beschikking, afhankelijk van wat er allemaal is inbegrepen.

Alvast Bedankt :slight_smile:
Mvg

Beste,

Ik zou wel wat opties weten maar als ik jullie was zou ik toch eerst even enkele landen uit zoeken die jullie interessant lijken want er zijn tientallen landen die aan veel van jullie eisen voldoen.
Maar enkele mooie stranden voor een mooie vakantie:

Langkawi, Maleisië
Jandia strand Spanje, (Fuerteventura)

Zelf lijkt mij dat strand in Maleisië echt erg mooi en niet al te druk.
Maar ook het andere strand in Fuerteventura lijkt me erg mooi en niet zo ver weg.
Zelf in het topic onder deze die ik gestart ben was ik op zoek naar de mooiere stranden in Europa, dit strand is er als winnaar voor ons uit gekomen.

Kwa accomodaties tja, ik zou eerst enkele landen bekijken bv:

Dominicaanse republiek
Spanje
Maleisië

En dan hierin naar de accomodaties/stranden gaan kijken.
Maar als je gewoon echt wilt dat we wat opsommen dan zal ik dit ook gewoon doen.:)!
Want er zijn zeker heel wat mooie opties vind ik, heb nog wel een vraag:

• Zoeken jullie in een hotel bv toch wat luxe of is dat niet belangrijk?
  • Jullie zoeken wat rustgere plekken maar er moet wel genoeg te doen zijn in de nabije omgeving? mijn ervaring of ja zo ver ik op vakanties ben geweest gaat dot niet heel vaak samen, doordat de wat luxere resorts vaak een eindje van een stadje of iets dergelijks afliggen al kun je op dit soort resorts wel weer allerlei excursies doen dat dan weer wel!
  • warm, wat verstaan jullie onder warm? 25-30 graden of 30+?

Dus welke zaken zijn voor jullie echt van belang?

• Rust( niet te druk dus)
  • Er moet voldoende te doen zijn in de omgeving
  • Luxe
  • mooie stranden

Gr ralf

De landen die ik gaf waren enkel als voorbeeld, ik weet niet wat jullie interessante mooie landen vinden dus dat is wel belangrijk te weten:zon02:
Jullie geven ook aan open te staan voor een rondreis, vergeet niet dat je dan veelal met een groep mensen optrekt, ik weet niet of dat een probleem is? of je moet zelf rondreizen met zijn 2 dat kan ook.
Tevens is mijn ervaring dat het erg vermoeiend is,je ziet wel heel veel mooie plekken maar zelf was ik dood op na 2 weken op rondreis met een organisatie.

Dus ik raad je zeker aan 1 weekje lekker een lui vakantie te houden!
Enkele goede websites :

Dit zijn in mijn opinie betrouwbare sites en je kan hier uit verschillende rondreis vakanties kiezen of er zelf 1 samenstellen.
Succes in ieder geval en als jullie wat concrete knopen hebben door gehakt laat het even weten :)!

Vergeet niet dat in de kerstvakantie altijd alles een stuk duurder is. Mexico is leuk en vanalles te zien in de buurt van cancun. Florida kan ook maar dat is wat wisselvalliger qua temperatuur. Cuba of de Nederlandse antillen? Denk een beetje ten zuiden van de evenaar voor mooi weer, dan zit je meestal wel goed!

Oh ja, summum, sawadee en shoestring zijn ook goede organisaties! Ben zelf een keer rond kerst naar zuid-afrika geweest. Ook een aanrader trouwens! Als jullie nog meer willen weten, dan hoor ik het wel!

met een budget van 900 euro kom je in het hoogseizoen niet zo ver. met een budget van 1800 euro kom je al een stuk verder. als je NU boekt voor de zomervakantie, ben je naar Azie ongeveer 900-1000 euro kwijt voor een ticket, naar Zuid-Amerika alleen maar meer. de goedkope tickets zijn inmiddels allang op.

voor de kerstvakantie is er wellicht wel keus, zeker wanneer je 2 weken vakantie niet precies samen hoeven te vallen met de schoolvakanties. wanneer dat wel het geval is, dan zijn zelfs voor de kerst veel goedkope tickets al uitverkocht.

Bali zou een goede bestemming voor jullie kunnen zijn, als dat in het budget past. Thailand is goedkoper om naar toe te vliegen. dichter bij huis is Egypte misschien een optie, al is het in de kerstvakantie daar ‘maar’ 20-25 graden.

Bedankt voor alle reacties!

We hadden inderdaad al ontdekt dat de kerstvakantie evengoed duur is om te reizen. Dit is echter de enige periode dat we allebij vrij hebben van school.

Ons idee was eigenlijk om in de winter de kou te ontvluchten en lekker in een warm land te gaan zitten voor twee weken. Het leeks ons alleen niks om 2 weken lang alleen maar aan het strand te liggen, we willen wel graag iets te doen hebben, dus de mogelijkheid hebben om excursies te maken.

Om antwoord te geven op de vragen van Cona:

• Luxe qua accomodatie is niet heel erg belangrijk. We zouden wel graag een zwembad erbij hebben, maar als het echt vlak aan het strand ligt is dat ook niet persé een must. Dus luxe mag uiteraard altijd maar hoeft niet :P.
  • Warmte, 25 graden of hoger. Als je maar lekker op het strand kan liggen.
  • Qua land maakt het verder niet heel veel uit. Al leek brazilie ons wel erg mooi. Ik heb idd nog niet naar maleisie en de Dominicaanse Republiek gekeken. Ik zal daar even naar gaan kijken. Egypte is mijn vriendin afgelopen jaar al naar toe geweest dus daar willen we niet heen.
  • Met rustige stranden bedoel ik vooral dat je een beetje ruimte om je heen hebt. We zijn niet op zoek naar een volledig leeg strand, maar wel een strand waar je niet bovenop iemands lip ligt. Dus niet dit:

http://spanje.emigreermagazine.nl/uploads/images/Diversen/strand.jpg

Ik had zelf ook het idee dat veel rondreizen een erg druk schema hebben. Wat ons wel leuk leek, maar wat we eigenlijk niet echt gevonden hebben is, om de eerste 10 dagen rond te reizen, en daarna nog 4-6 dagen aan het strand te liggen. Een groepsreis vinden we ook prima, maar we willen ook wat tijd om te relaxen :P.

Het liefst gaan we wel in de kerst vakantie, want in de zomer zijn er ook warme landen dichtbij huis te vinden :stuck_out_tongue:

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
Ik hoop dat jullie nog suggesties hebben, dan ga ik ondertussen even verder zoeken met jullie tips.
Grtz

Ah ik zie nu wat je bedoelt met drukte van de stranden, zo druk als op je foto is idd niet fijn!
Wat ik weet is dat je met oa fox reizen wel zelf je vakantie kan samen stellen, en dit kan bij enorm veel vakantie organisaties die rond reizen aanbieden.
Brazilië lijkt je mooi maar ik denk toch dat dit te duur zal worden met eten drinken etc erbij, persoonlijk kan ik je wel aanraden om naar de dominicaanse republiek/Azië te kijken bv Maleise/Bali en eventueel ook nog naar de canarische eilanden.
Hoe lang zouden jullie op vakantie willen?

In de kerstvakantie kunnen we maximaal 2 weken.
Ik noemde 900 t/m 1800. Dit is wel een goede indicatie, maar als het echt iets moois is dat kan dat best iets er boven zitten, maar brazilie was inderdaad vaak wel erg duur.

Ik ga nu even de Dominicaanse Republiek en Maleisie bekijken. Al trok azie m’n vriendin niet echt, maar volgens mij heeft ze ook niet echt een goed idee wat voor mooie gebieden daar zijn. Dus ik ga er toch maar even naar kijken :P.

Grtz

Azie is echt ontzettend mooi en divers, je hebt er eigenlijk alles van B&B tot luxe resorts, van midden in de natuur tot aan het strand en het eten is er spot maar dan ook spot goedkoop!, de temperatuur is altijd wel lekker.
Succes met het uit zoeken!
Als jullie er samen uit zijn dan kunnen we gerichter zoeken:wereld:

Wast is je maximale reistijd als je maar twee weken weg kan? Bij goedkope vliegtickets moet je vaak overstappen. Reistijden van 9-10 uur als je een directe vlucht hebt, worden al snel 16-20 uur met een overstap. Je bent dan moe als je aankomt, en veel bestemmingen die ver weg zijn (niet Z-Afrika, wel Zuid-Amerika en Azie) hebben ook nog eens een tijdsverschil van 5-6 uur of meer. Je bent dus van de 14 dagen 4 dagen onderweg, en van de overige 10 dagen ben je een aantal dagen brak vanwege het tijdsverschil. Is dat het je waard?

Ik zou me beperken tot bestemmingen als Egypte en Marokko. Misschien ben je al in Egypte geweest, maar het is niet zo als je een strand kent dat je ze allemaal kent! Zelf ga ik met kerst voor de 5de keer naar Egypte. Ik ga weer naar Dahab, heerlijke plaats, leuke strandjes en veel leuke restaurants, mooi duiken, en volop mogelijkheden om excursies te maken.

Ik snap overigens de opmerking over een hoog tempo bij rondreizen niet helemaal. Ik heb aardig wat rondreizen gemaakt, en de meeste waren niet met een reisorganisatie maar gewoon zelf geregeld in mijn eigen tempo :slight_smile:

Omtrent het vliegen, klopt voor oa Azie ben je wel wat tijd kwijt, ik zou dan ook minimaal 2.5 a 3 weken gaan als je daar naar kan oprekken.
Zelf ben ik echt geen fan van Marokko, Egypte nog nooit geweest maar wel verhalen van vrienden gehoord, die vonden het mwah mwah niet echt top maar dat wil dus echt niet zeggen dat het niets is want een ervaring is maar een ervaring!

Ik zou zelf denk ik nog eerder naar bv Spanje kijken of Griekenland, zijn ontzettend mooie stranden en bv de canarische eilanden het hele jaar door mooi weer, het is niet ver weg en er zijn genoeg mooie plaatsen waar het echt niet te druk is op de stranden.

Maar ja Azie is toch totaal anders, hele ervaring op zich dus als je er een langere planning voor kan uit trekken zou ik het doen ondanks dat het langer vliegen is.

De opmerking omtrent het tempo komt als je een groeps reis maakt je 9 van de 10x vast zit aan een schema, en voor bv mij zelf die altijd wat wil wennen en niet snel tegen veranderingen kan is elke dag weer bv 100KM of meer reizen echt niet te doen, veel te veel gedoe elke keer dat op en neer.
Maar als je zelf je reis samen stelt dan hoef je hier echt gen last van te hebben

In Spanje en Griekenland is het met kerst echt geen 25 graden! Sterker nog: daar kan het ook sneeuwen lol2

Zelf ben ik een beetje fan van Egypte (anders zou ik niet blijven terugkeren). Ik vind het een heel mooi en divers land, al zijn sommige delen (de tempels, de piramides) me iets te toeristisch. Dit jaar beperk ik me tot het zien van zand in de Westerlijke en Witte Woestijn, en het zien van zand op de stranden van Dahab.

Marokko vond ik ook erg mooi, al ben ik daar niet aan het strand geweest.

Omtrent Spanje doelde ik meer op gran canaria, of een ander eilandje, daar sneeuwt het zo ver mij bekend is toch niet:p?( ik ging uit van een zomer vakantie maar zie dat ze ook overwegen in de winter te gaan dus…):smiley: foutje?
aar vriPenden van mij vorig jaar nog in dec geweest(gran canaria) en was gewoon lekker weer( 25 graden) al is het dan wel beetje gokken of het 25 graden of meer is want dat hoeft niet altijd zo te zijn, wellicht heb je dan meer kans in Egypte? daar is het rond die tijd gemiddeld zeker 23 graden tot ± 28 graden.
Marroko is het rond het einde van het jaar ook echt niet warm meer en zou ik niet als optie kiezen.
Maar smaken verschillen, jij vind het geweldig/goed , zelf kan ik niet oordelen maar heb gewoon minder goede ervaringen gehoord, wellicht dat ik er ooit toch heen ga om zelf een mening te kunnen vormen!

Om goed advies te geven is het belangrijk te weten:

• is verder vliegen erg( dus ±10 uur) en uitlopers tot 16/20 uur als je moet overstappen etc
  • Word het een zomer of winter periode vakantie
  • Zijn 2.5 a 3 weken mogelijk of is het max 2 weken
  • Van wat voor soort cultuur houden jullie

Dan weten we al meer.

Ik denk dat je qua prijs al snel daar terecht komt (Marokko ed.) toch is Florida ook het uitzoeken waard. Ben er zelf in de kerstperiode geweest. Key west is leuke omgeving, veel badplaatsen in florida, 's avonds koelt het wel af. Maar je moet dan wel een auto huren, anders kom je nergens…

Al eens aan de Antillen gedacht?

Ook een interessante optie inderdaad, maar alles hangt er vanaf of ze wel langere vluchten willen of niet, zo niet vallen de opties buiten europa af.

Dat moeten ze zelf bepalen en analyseren, dat hoef jij niet voor ze te doen :wink: (En de opties binnen Europa waren vanwege het weer al afgevallen in de winter.)

Jenny, waar zie jij staan dat ik dit voor ze analyseer?
Het is toch van belang om mensen goed te helpen wel te weten wat ze zoeken?
Daar zit geen enkele verkeerde bedoeling van mijn kant achter… ik wil ze gewoon goed helpen thats all
Aub vat dat niet verkeerd op, dat ik enthousiast ben om te helpen:)!

Je vat alles mooi samen om de paar posten, dat noem ik analyseren :wink: