Ik en mijn vriendin kunnen wegens omstandigheden helaas niet buiten europa op vakantie gaan de komende jaren, echter houden wij enorm van mooie strand vakanties, dus de helder blauwe zee en de hagel witte stranden met mooie palmbomen jullie kennen het wel.
Ik heb zelf wat rond gekeken naar top 10/5 stranden, en kwam de volgende linkjes tegen:
Hebben jullie wellicht ervaring met 1 van deze strand bestemmingen? of gewoon een betere optie of gewoon een mening over bovenstaande stranden dan horen wij het graag.
@ admin/mod
Als dit beter ergens anders kan worden geplaatst hoor ik het graag:)!
Telegraaf is pulp. Regelrecht kopiëren van andere bronnen zonder ook maar te kijken of inhoud klopt, kortom: weinig waarde aan hechten.
Zoek je grote hotels/resorts? Of liever een eigen appartementje/bungalow? Of een hostel?
Maak voor jezelf een betere inventarisatie van wat je wilt, dan kun je gerichter zoeken. Stranden zullen weinig verschillen, de zee die ligt er wel en de zon zal er ook niet anders schijnen. Wellicht kun je gaan eilandhoppen in Griekenland? Dan kun je heel wat verschillende stranden zien!
Even uit persoonlijke nieuwsgierigheid: waarom kun je niet buiten Europa op vakantie en waar houdt voor jou Europa op?
Ik woon al een tijdje op Gran Canaria, voor de kust van Zuid-Marokko maar officieel wel in Europa. We zitten hier op vierenhalf uur vliegen van jouw favoriete luchthaven Eindhoven.
Mijn buureiland Fuerteventura heeft echt spectaculaire stranden met helderblauw water. Hier en hier vind je wat foto’s ter inspiratie.
Fuerteventura is ook populair bij wind- en kitesurfers. Ik lees trouwens dat je graag met een reisorganisatie gaat, maar waarom probeer je niet eens je vlucht en je accommodatie los te boeken? Zo ben je honderden euro’s goedkoper uit. Serieus. Boek je vlucht bij Ryanair en zoek een hotel uit op Booking.com. Een autootje kun je goedkoop huren bij AutoReisen.
Hmm bedankt ik wist niet dat die bronnen niet goed waren, meer lijstjes kon ik niet vinden.
Ik zoek het liefste een hotel, en of stranden veel verschillen ik ben in heel wat landjes geweest en moet bekennen er zit toch wel echt verschil tussen de stranden/ zee.
Sommige plaatsen hebben donker water alles behalve helder, of een kiezelstrand/ wat donkerder strand en ik zoek echt heel fijn en het liefste witzand stranden met helder blauw water waar je door heen kan kijken.
Maar eiland hoppen opzich heel goed idee!! bedankt voor die tip, vanuit een vaste basis uitstapjes doen is ook leuk.
De reden is dat mijn vriendin al eerder een bloed ophoping heeft gehad in haar been en haar enkel dik werd, de artsen hebben geadviseerd de komende jaren niet verder dan 5 uur afstand vanaf eindhoven te vliegen.
Als we dit wel doen kan het echt slecht met haar aflopen dus dat is de reden.
De andere reden is dat ik denk dat we in Europa ook hele mooie witte zand stranden zouden moeten hebben en wij daarvoor sowieso niet naar buiten europa zouden moeten gaan, vandaar dat ik dit een beetje ben gaan uitzoeken.
Ik ben ook aan het kijken wat het goedkoopste is, ik heb al paar hotels bekeken en losse vlucht maar die waren niet altijd goedkoper, maar ik zoek het nog verder uit want ik geloof je.
Bedankt voor de foto’s ik ga ze zo direct bekijken, wat de keuze ook word weet ik nog echt niet maar ik zal het zeker laten weten aan je.
Heb je btw nog wat goede hotels/restaurantjes in de omgeving waar jij woont dan mag je me dit altijd laten weten!:zon02:
Edit:
Heb je foto’s bekeken en moet zeggen dit ziet er echt geweldig uit!
Dit zou wel eens een keuze kunnen worden 1 van de 2 stranden
Misschien kun je met een search in de forums van http://www.eurotrip.com/ wel wat goeie strandbestemmingen vinden.
Zelf ben ik niet zo’n strandganger dus ik kan je niet echt helpen. Misschien is zuidwest-Frankrijk wel wat, daar bij Biarritz enzo?
Vanaf eindhoven airport is Fuerteventura via alle sites die ik heb bekeken niet te bereiken.
Losse retour tickets zijn via andere airports erg duur.
Is eiland Fuerteventura goed te bereiken vanaf gran canaria? want anders kan ik beter even bekijken of dat goed te doen is of dat het beter is om via een touroperater te boeken.
Bedankt voor de tips, ik zal dat forum even bekijken.
Frankrijk tja, ik en mijn vriendin kennen geen woord frans en in frankrijk kan dat soms dan moeilijk worden.:vak02:
Ja zeker, kwam heel goed van pas in Laos want ik spreek natuurlijk geen Laotiaans. En het Engels van de Laotianen bleek ook beperkt. Was heel handig als ik bv. een eetkraampje zag met gevuld deegwaar en ik geen varkensvlees wilde maar kip. Of als ik weer eens het woord voor ‘wc’ vergeten was.
Wanneer 5 uur vliegen je criterium is, zou je ook Egypte kunnen overwegen. Zon, zee, strand, evt snorkelen en duiken. Keus uit dure resorts, maar ook kleinschalige hoteletjes. En vanuit Hurghada, Sharm el Sheikh of Marsa Alam ben je zo in Eindhoven.
Hoi Jenny, bedankt voor je berichtje, we hebben ook even Egypte overwogen alleen daar is het voor ons vaak toch TE warm en vrienden van ons die er zijn geweest gaven aan dat alles toch nogal onhygiënisch etc kan zijn, vandaar dat Egypte voor ons niet echt een optie is, of ben jij er zelf ook geweest en heb je goede ervaringen?
Ben jarenlang naar Corsica geweest en de stranden daar zijn zeer divers van aard (zand in het oosten of kiezel in het westen) en bijna allemaal fraai. Keus genoeg daar.
Het niet spreken van een taal is voor mij nooit een beletsel geweest om ergens naar toe te gaan.
In de zomermaanden is Egypte inderdaad warm, maar in de winter ligt de maximum temperatuur tussend de 20-25 graden. Persoonlijk vind ik de wintermaanden te koud om in bikini op het strand te liggen, met name vanwege de wind die er staat. Heel veel anderen doen het echter wel :vak02:
Wat het eten betreft: er zijn mensen die ziek worden in Egypte, er zijn mensen die dat niet worden. Mijn darmen zijn niet echt gevoelig, dus ik heb nergens last van. Al is het eten soms wel vetter dan hier. Op veel touristische plekken worden groente en fruit gewassen met flessenwater, en worden ook de ijsblokjes niet van kraanwater gemaakt. Het kan gewoon verschillen!
Waar ik overigens niet tegen kan, is als het echt heel warm is om dan ijskoude drankjes te drinken. Dat heeft met niets anders als met de temperatuurschommeling te maken, en niet met de hygiene. Dat weet ik, en daar houd ik rekening mee.
Wij voelen ons op 1 of andere manier gewoon meer op ons gemak als we op een goede manier met de mensen in dat land kunnen communiceren( engels vaak).
Dus in dec is op het strand liggen in bikini niet echt een aanrader als ik je goed begrijp want als er een flinke wind staat tja ik kan me het goed voorstellen en me vriendin ook hahah.
Ik ga even je reisverhalen lezen echt leuk dat je dat zo hebt gemaakt!
September zou voor ons wellicht een goede maand zijn, ik zal alsnog even kijken hoe het dan in Egypte zit kwa temps.
Het drinken en eten ja ik heb relatief gevoelige darmen al ben ik in bv Turkije nooit ziek geworden, maar ik moet zeker weten dat ze in als we naar een hotel in EGypte zouden gaan men de cola bv niet aanvult met ijsklontjes uit kraanwater.
ALs het erg heet is zijn TE koude drankjes inderdaad onverstandig, of ja ik word daar ziek vAn laat ik het zo zeggen.
Dan zweet je en die koude drankjes nee dat is slecht voor mijn gezondheid.
Mochten we uiteindelijk alsnog voor Egypte kiezen wil je ons als je dat kan beetje helpen met een leuke plaats te kiezen?
En heb je ook veel ervaringen met bv Spanje(gran canaria) of andere eilandjes?
Zit nu te bedenken welke reisorganisaties vliegen vanuit Eindhoven naar Egypte, wellicht Corendon denk ik maar zal dat even uitzoeken voor mocht het toch Egypte worden, maar denk dat me vriendin liever griekenland of Spanje wil maar we moeten dat even bekijken.
Als je het niet vertrouwd, dan kun je altijd om drankjes zonder ijs vragen. Of je bestelt een flesje of een blikje wat je pas aan tafel open maakt. Mocht er ijs in je glas zitten, dan kun je altijd nog uit de fles drinken. (Of het ijs weggooien en uit het glas, afhankelijk van hoe paranoia je bent.)
Wat andere (mooie) stranden in Europa betreft: denk ook eens aan Kroatie (bv omgeving Dubrovnik of Istrie), Mallorca, of Malta/Gozo.
Kroatie hebben we nog nooit aan gedacht omdat we dat niet echt kennen als strand vakantie land.
Tevens moeten we dan even kijken of er vanaf eindhoven aiport vakanties naar toe gaan.
Malta hebben we ook niet naar gekeken, poe zeg er komen steeds meer opties bij, de komende dagen gaan we maar even goed research doen!
Edit:
Vanaf eindhoven aiport kan je niet naar malta of naar Kroatie reizen maar wel naar egypte dus dat gaan we even bekijken.