Tips voor goedkope vakantiebestemmingen?

Hai,
misschien geeft the site couch surfing nieuwe ideeen,
Succes

Mag ik een lans breken voor Cuba? Als je het een beetje slim aanpakt kán Cuba heel goedkoop zijn. Jetair heeft vanuit Brussel weleens erg goedkope tickets, slapen in Casa particulares kost €25 gemiddeld per 2 personen per nacht. Als je niet voornamelijk het toeristengeld (CUC) gebruikt, maar ook CUPs wisselt kun je lekker goedkoop eten en rondreizen met OV is mij op Cuba prima bevallen.

Zelf reis ik momenteel door Peru en verbaas me er telkens weer over hoe goedkoop het hier allemaal is. Als je niet te lux wilt qua hostels, het eten kost heel weinig. De tours zijn relatief ook erg goedkoop Maar er is een rijke cultuur te vinden! Vandaag een prachtige tour de bergen in gedaan, Condors zien vliegen! In 4 weken kun je een mooie rondtocht maken, de bussen voor langere afstanden zijn comfi en relatief dus ook weer goedkoop. Ik kan het hier zeker aanraden!
Marjolein

Hallo!

Ik lees jullie vraag en kan jullie Ecuador van harte aanbevelen. Wij zijn daar nu en het is echt goedkoop! Bovendien is er super veel diversiteit en cultuur! Hoe het met vliegtickets zit weet ik niet zo goed, maar het verblijf is echt niet duur. We leven nu voor max. 80 euro en blijven vrijwel altijd daar onder (meestal tussen de 40 - 60 euro met twee personen). We slapen in redelijke hotels met vaak een private bathroom. Als je wilt kan het nog goedkoper dus. Als je een tourtje doet is het uiteraard wat duurder en als je naar de Galapagos gaat, schiet het helemaal de spuigaten uit, maar zonder dat is Ecuador ook een prachtig land!

Succes!

Indonesië is ons twee jaar geleden erg goed bevallen. Vliegen naar jakarta, yogyakarta en daarna Bali. Vergeet de Gili Islands voor de kust van Lombok niet!!!

Wat had je gedacht van het prachtige Sri Lanka, niet alleen een fantastische eiland maar ook spot goedkoop.
Kijk voor meer www.ayubowan-yaluva.nl of www.srilanka-chauffeur.nl
Meer vragen, bel 0629137769.
Groeten Jan Kerkhofs

Ik zou zeggen Zuid Amerika! Zelf heb ik bijvoorbeeld het langst doorgebracht in Ecuador; relatief een klein land voor Zuid Amerika, waar 4 weken echt perfect voor is (tenminste in mijn opinie, want ik hou niet van ‘gehaast’ rondtrekken).

Je kunt super leuke strandplaatsjes bezoeken, maar ook geweldige jungletochten maken, de bergen in, alle soorten outdoor sporten (raften etc) misschien een paar dagen in een community verblijven, en voor meer cultuur de prachtige steden Quito en Cuenca bezoeken.

In elk geval, veel plezier!

Oh ik had het andere bericht over Ecuador over het hoofd gezien! sluit ik me dus volledig bij aan!

Ook Filippijnen behoord zeker tot de goedkope vakantie bestemmingen. Het enige dure is eigenlijk de vliegreis erheen. Maar ook daarin zit veel prijsverschil. Vlieg je bijvoorbeeld rechtstreeks met KLM,van amsterdam naar Manila ben je rond de 1000 euro kwijt, vlieg je met Saudi arilines vanaf frankfurth of parijs met enkele tussenstop heb je al voor 450 euro een retourticket, gratis visum bij aankomst voor 21 dagen geldig. Budgetaccomodaties tussen 15 en 20 euro per nacht voor een kamer geschikt voor 2 personen. Maaltijd voor rond de 5 euro. En voor de liefhebbers van alcohol is het hier een waar paradijs, een fles rum voor minder dan 1 euro. het eiland palawan is een van de mooiste eilanden www.palawan.gov.ph