Nou Fransjes,wens je nog een prettige vakantie toe in het land van de glimlach ! :chin:
Dat is een mooie prijs als je over een week al vliegt. Waar gaat de reis in Thailand heen als ik het vragen mag?
Naar centraal/isaan Petchabun omgeving vriend(in)en en familie opzoeken en zeker ook een week zee maar waar precies weet ik nog niet:vak02:
En natuurlijk weer heerlijk eten
In het noorden van Petchabun heb je de prachtige Wat Pha Sorn Kaew. Als je gelegenheid hebt zou ik die zeker gaan bezoeken, waanzinnig mooi!
In ieder geval veel plezier gewenst hier in de Isaan en aan het strand van waar dan ook. (Hihi) tja heerlijk eten in thailand dat is eerlijk gezegd niet zo moeilijk om dat te vinden.
Veilige reis!
Ik vertrek de 16e en ga enkele dagen naar Bkk, daarna door naar Koh Samet voor een 3tal dagen en dan weet ik het nog niet. Heb 700 euro betaald en vlieg met Etihad Airways.
Zelf ook al dikwijls gevlogen met Etihad, service aan boord en vriendelijk van het personeel was uitstekend.
Als je naar koh Samet gaat kan je best in de week gaan,omdat je in het weekend over de koppen kunt lopen.
LET OP ALCOHOL VERBOD IN THAILAND.
Zaterdag 6 augustus 18:00 uur t/m zondag 7 augustus 23:59 uur is er geen alcohol verkrijgbaar in winkels, bars en restaurants.
Dit in verband met een referendum in Thailand.
misschien dit ook elders posten?
Etihad is uitstekend, maar is 700 euro niet erg duur? In juni had ik een retourtje voor nog niet de helft. Niet met Etihad overigens maar wat dat betreft maakt de maatschappij me weinig uit.
Kan nu niet Googlen(ben mobiel),maar er zijn zeker nog vluchten te vinden van 550 en up voor de maand augustus.
… alleen dan niet rechtstreeks.
Chiang Khan is idd een heel leuk en gezellig plaatsje Ik snap de vergelijking met Pai wel alleen dan Pai van 15 of 20 jaar geleden. Op dit moment ben ik met mijn vrouw een reisje naar Loei aan het plannen. We weten nog niet of we van noord naar zuid of omgekeerd gaan. Zomaar een paar dagen genieten in de hele mooie bergen van Loei. We willen idd weer naar Chiang Khan maar ook naar de thaise mt. fuji in het zuiden. Ik denk dat we volgend weekend gaan, eens kijken of ik dan hier wat mooie foto’s van deze onbekende maar prachtige provincie kan plaatsen
Als ik een 150/200 euro bespaar met een overstap dan doe ik dat, van dat geld kan ik weer andere leuke dingen van doen .:cheer::eten:
Nou Fransjes,gewoonlijk boek ik een vlucht met één tussenstop zodat ik rustig een sigaretje kan roken gedurende 2 uur voor de aansluiting naar BKK.
Ook als dat 8 uur of meer is? Dan ben je toch een dag korter op vakantie…
Dan is de keus weer iets moeilijker maar met een paar uurtjes over stap steek ik graag het verschil in mijn eigen beurs.:zon02:
Knap hoor, persoonlijk vind ik de gebruikelijke 11 uur vliegen wel meer dan genoeg…
Een tussenstop van enkele uurtjes doe ik ook wel als dat meer dan 100euro verschil is. Met dat geld heb ik weer enkele dagen hotel. En voor de periode dat ik wil gaan in augustus is er geen goedkopere vlucht dan 700 euro.
Uitkijken met Pokemon in BKK :biggrin:
Zaan, even iets geheel ander. Wanneer ik op een Nederlands paspoort vanuit Thailand naar Zuid-Korea en/of Japan reis, hoe zit het dan met (eventuele) visa voor die landen?
Indien vereist; is het dan aan te raden om die op een betreffende ambassade hier in Bangkok aan te vragen, of is het beter/makkelijker om dat op het vliegveld van aankomst te doen?
En wat zijn de respectieve kosten?
Ik hoop dat je de antwoorden op boventaande vragen kunt en wilt oplepelen.
Voor een Nederlands paspoort is er geen visa nodig in beide landen.
Ik zou niet weten waarom dat vanuit Thailand anders zou zijn…