Thailand zever-topic: Aan den toog

Tsja ,peper het nog maar eens goed in Dave!:crybaby: voel me al heel wat beter!!:smiley:

By the way, hoe gaat het met je?

Sorry voor mijn laattijdige reactie was ff een stukje gaan eten.
Nu voel me shit,heb altijd een hekel aan de winterperiode Sopirla!

Wie niet ?! ik denk aan de zalige eind mei en ik vergeet gewoon de rest van de miserie, of lees ik en kijk niet buiten…of vind ik iets om me te amuseren…

:chin:morgen,ben er weer was gisteren niet al te fit weet niet wat het is maar voel me vandaag al weer stukken beter
geniet maar van het weekend

Koffer aan het pakken morgenmiddag weer lekker voor 4 weekjes >>> naar Los ik ken een vervelender bezigheid voor het weekend.

Hoi,wens je nog een aangenaam verblijf in het land van de glimlach!tsja had er normaal rond deze tijd ook gezeten,maar wegens prive en gezondheids perikelen zal ik het ff moeten uitstellen!
Met welke vliegmaatschappij ga je naar Bkk?

Vlieg bijna altijd met Egypt Air zo ook dit keer. Bevalt me wel 5 1/2 uurtjes dan even de benen strekken pafke doen en dan nog eens 5 uurtjes.
2 keer eerder rechtstreekse vlucht gedaan maar is een te lange zit voor mij.

Hoorde trouwens via een nieuwsbrief van Thailandreisgids dat er op het ogenblik strenge controle is bij binnenkomst Thailand. Maar heb geen spullen bij me die niet mogen dus maak me geen zorgen.

Gr
olav

Hier de nieuwsbrief…

EXTRA NIEUWSBRIEF

Thailandreisgids.nl wilt u middels deze Extra nieuwsbrief waarschuwen voor het volgende:

Zeer belangrijk voor ieder die de komende tijd naar Thailand reist !!!

Wij hebben van reizigers die recent in Thailand arriveerden berichten gehoord die wij graag willen doorvertellen om er voor te zorgen dat u een goed en zorgeloos begin van uw vakantie heeft in het prachtige Thailand, in plaats van een start aldaar met ellende en narigheid bij de douane.

Uit de berichten van buitenlanders die Thailand in willen, blijkt dat men bij de douane onverwacht de invoerregels strikt hanteert.

U kunt streng gecontroleerd worden bij binnenkomst in Thailand, op het vliegveld, waarbij men de regels van invoer van tabak, sterke drank en andere luxe waren bijzonder strikt en zelfs rigide hanteert.

Houdt u er rekening mee dat u exact de toegestane hoeveelheid in te voeren waren bij u heeft en dan nog in porties per persoon!!!

Heeft u te veel sloffen sigaretten, te veel flessen of anderszins te veel bij u, dan staat u een forse boete te wachten!! Veelal zijn dit de artikelen die u aankoopt in de taxfree winkels op Schiphol of op een andere vliegveld.

De regels zijn dermate fors aangescherpt dat u van al hetgeen u per persoon te veel wilt invoeren een flinke straf staat en wel:

u betaald een boete,
u betaald de invoerrechten,
en u bent (toch) al uw artikelen kwijt, want die neemt men in.

Dit alles samen kan u honderden euro’s kosten. En dat met lege handen!

Houdt u er ook rekening mee dat u per persoon een tasje bij u heeft met daarin exact de hoeveelheid artikelen die u mag invoeren. Dus niet bijvoorbeeld drie sloffen sigaretten in één tasje voor drie personen. Neen: één slof of fles in één tasje per persoon!!

Op deze site kunt u nalezen wat u aan artikelen Thailand mag invoeren.

Wij wensen u een zorgeloze en hele prettige vakantie toe

SAWASDEE

Thailandreisgids team

Dat is het eerste wat ik er van hoor?(zelf neem ik maar één slof sigaretten van Belgie mee,denk niet dat ze daar gaan over struikelen!)tsja ook al verscheiden malen met egypt air gevlogen ook dezelfde reden(kettingroker)

Ben niet echt een kettingroker maar heb geen rust in mijn gat lol2 Weet trouwens niet of mijn stroopwafels wel mogen van de douane heb zo’n 15 pakken bij me :crybaby:

Ik neem ook altijd bergen chocolade mee maar eerlijk gezegd in al die jaren maar 1 keer aangehouden koffer door de scanner alles oké, weet wel dat je p.p 1 fles sterke drank mag invoeren dus de laatste keer had ik 2 flessen jenever mee gekocht bij de taxfree op Schiphol voor de zekerheid gesplitst voordat we de controle door liepen, sigaretten neem ik nooit mee in Thailand veel goedkoper.
Daar in tegen heb ik schijnbaar een trikker point voor de dienaren op Schiphol ben vrijwel altijd de pineut.

Zelfde bij mij Jan,wordt dikwijls tegengehouden door de douane in het schiphol voor bagage check.
Ik heb de indruk dat er meer mannelijke dan vrouwelijke passagiers worden gecontoleerd bij de douane!

Geen idee maar het is zo dat of ik ben de pineut of mijn vrouw is de pineutinneke, heb de laatste keer maar alle koffers op een karretje geladen en de zoon ze laten duwen en warempel liepen er zo doorheen :dag:

2 of 3 jaar geleden (had het al eens gezegd) toen ik voorbij de Nederlandse immigratie desk ging om naar de taxfree te gaan,werd ik tegengehouden door zo’ne Piepo hij vroeg hoeveel geld dat ik op zak had,ofdat ik dat kon tonen!(echt gebeurd Jan)

Wordt lastig voor mij, heb alleen plastic bij me lol2 ( ik bedoel dus creditcard)

Snap sowieso niet dat mensen meer dan 1 slof sigaretten meenemen naar Thailand !?!?!? Kan je hier toch nog veel goedkoper krijgen !?!?

En daarnaast kan Thailandreisgids.nl klanten beter waarschuwen voor Thailandreisgids.nl ! De man die achter deze website zit, is een verschrikkelijk grote oplichter !** Ik zou dan ook willen zeggen: ga NOOIT met Thailandreisgids.nl in zee !**

geef eens voorbeelden

55555555 thailandreisgids.nl raadt sunset hill aan nou als je in een half afgebouwd resort wil zitten moet je daar gaan zitten

Thailandreisgids.nl boekte hun reizen altijd via ons (wij waren hun lokale agent in Thailand). In het begin ging het gewoon goed, maar op het laatst betaalden ze hun rekeningen niet meer. Ze hebben nu nog een schuld bij ons staan van totaal zo’n 70.000 Euro.
Het bedrijf waar Thailandreisgids.nl onder viel, EuroLeisure, is niet lang geleden failliet verklaard (http://www.faillissementsdossier.nl/faillissement/135535/euro-leisure-b-v.aspx). Maar deze oplichter had het allemaal op zo’n manier ingedekt, dat hij met Thailandreisgids.nl op een andere manier verder kan gaan.

Daarnaast had deze oplichter dus meerdere projecten (waaronder via dat EuroLeisure), ook daarvan zijn er nog vele schuldeisers en zijn er grote bedragen niet afbetaald.