Thailand zever-topic: Aan den toog

Lieve schat,ik heb het zelfde probleem,ik bezit ook geen credid card!het is dikwijls verveelend als ik ergens een vliegticket wil boeken!:zon02:

hoeveel moet dat kosten,en waar wil je verblijven,kanten Sukkemvit road?Esther,je kunt terplaatsen ook betalen!! maak je zelf toch niet bang.

In October is het nog regenseizoen… Dan kan je toch overal terecht op den bots…?

Fijn om te weten dat ik niet de enige ben! Vind t maar een achterlijk gedoe hoor! Het beperkt je gewoon heel erg en je bent haast verplicht om bij (te dure) reisbureaus te boeken!

Hoe los jij dat op? Als je een hotel/guesthouse in BKK wil, hoe doe je dat? Ok je kent het beter dan mij. Maar jij hebt toch ook geen zin om na een lange vlucht nog op zoek te moeten naar een slaapplek?

Zo wil ik dus wat boeken (nu nog niet hoor!) voor in Bangkok de eerste 2 dagen, in Kanchanaburi regelen we daar (ik ā€œkenā€ daar iemand), dan nog Pattaya (zien we wel komt wel goed), Koh Chang (denkt hard na hoe dat te gaan doen)

Ik wil zoveel mogelijk zelf doen en regelen, wellicht bespaard het kosten maar ik vind het ook nog eens heel erg leuk!

ik snap het probleem niet van Esther?er zijn massa’s hotels in bkk!waar je altijd een kamer vindt

Op sommige plekken betaal je dan de hoofdprijs! Neem nou Koh Chang, das echt niet leuk om daar op de bonnefooi heen te gaan. Althans, wij willen daar lekker luxe en niet in een hutje tussen de kakkerlakkenlol2

Ja, die CC is voor mij ook vaak een probleem. Wij gaan er misschien toch 1 aanvragen voor sept. Stel dat we pech hebben op een of andere manier, dan hebben we een troef achter de hand…

Ervaring lieve schat,juist alleen maar ervaring!Het gebeurd bij mij ook soms dat het niet lukt van de eerste keer!dan pak ik het volgende hotel,gewoonlijk is het dan prijs!

Zat wel aan Sukhumvit te denken, zaten eerder in Makasan, maar das toch net iets te ver weg. Ook omdat we nu verder willen reizen graag bij een skytrain. De prijs, dat ligt eraan. Iets heel simpels, dus een bed en that’s it dan natuurlijk lager dan een mooie luxe kamer. Zat zelf te denken aan zo’n 2000 baht per kamer per nacht. Is best redelijk dacht ik. En ik hoef heus niet poepie sjiek en kouwe kak! Vind schoon en net en vooral gezellige mensen veel belangrijker!

Goh, ik denk dat je, mits onderhandelen, wel een prijsje kan krijgen…? Anders zeg je gewoon dat je ergens anders heen gaat. Ze willen volgens mij echt wel liever geen klanten laten schieten. In het hotel waar ik werk (niet het eerste, het beste) gaat in low-season de bezetting voor op de kostprijs…

zal morgen eens kijken Esther,zal het via pm doorsturen!(kant sky train sukhumvit)een paar adressen! noteer het in een boekje Esther,zodat je het dicht bij de hand hebt als het ene hotel volzet is!

Ik wil op Koh Chang maar op een paar plekken zitten…niet omdat het niet mooi is. Maar transport technisch;) Ik zal daar s’avonds rijden, mijn man drinkt dan een biertje. Geen probleem trouwens. Maar ik ben nachtblind, zie dus geen afstanden en rijd daardoor heel zachtjes. Achterop het eiland heb je 0,0 licht en alleen maar stijle heuvels. Ik durf dat gewoon niet! Is ook niet veilig! Vandaar dat we ons beperken tot vooraan het eiland.

1 like

Dat wou ik je nou net vragen! Als je dat zou willen doen, heel fijn!

Nog zoiets, vorig jaar zaten we voor €36,- per nacht op Koh Chang! Nu heb ik hetzelfde resort gezien voor €95,- per nacht! Ze zijn niet goed wijs daar!

btw, opletten met Brittisch Airways!!! lol2
https://www.youtube.com/watch?v=http://www.youtube.com/watch?v=gsPnIykTXZQ&feature=channel

het is te zien welke periode je een hotel&resort boekt Esther!maak je nog geen zorgen,oktober is nog lang!!mensen aan de zever toog ik ga nu slapen,want ik ben echt moe aan het worden! tot ziens en niet teveel nadenken hƩ Esther!!

1 like

lol2 geweldig filmpje! En knap gemaakt ook btw!

Precies dezelfde periode als vorig jaar! (Okt-Nov)

En nee hoor, ik maak me totaal niet druk! Ik vind het alleen maar leuk dat gegoochel. Er is vast een hotel die me een nachtje of wat aan een bed wil helpen;)

Vond ik ook, er staan er zo 100-en op yt… In feite super-maquette-materiaal. Ik heb nog doooozen vol staan… mssch eens een idee. Thailand-reisverslag in de Lego!!!lol2

goed zo Esther,thats the spirit!!slaapwel en tot morgen iedereen!!:slapen: