Thailand zever-topic: Aan den toog

Hoelang ga je jelle?

We vertrekken 1 sept en we zijn terug in België 30 sept. Een maandje dus. Maar na al die verhalen en foto’s hier, vrees ik dat zwaar verslaafd ga worden op de regio. Een vriend van me heeft ooit de volledige Mekong afgereisd (vooral te voet) en op termijn zou ik dat ook wel zien zitten! Eerst even kenismaken en dan zien we wel verder… Ga jij ook dit jaar?

Ikweet zeker dat je heimwee gaat krijgen en je gaat het ook missen… ik mis het elke dag weer…

Jazekers… Ga rond 28december pas maar ik kan niet wachten:paranoid:… Heb vandaag zitten zoeken naar een ticket voor een weekje… Want ik mis me vriendin echt…

Is een weekje niet heel weinig? Tjah, voor ons is 't de eerste keer dus wij moeten nog heel veel zien. Alhoewel we van plan zijn ons niet te haasten: we hebben wel wat plannen, maar geraken we ergens niet, dan doen we het de volgende keer wel! Niets geboekt, dus no biggy :wink:

Ik ben nu aan het kijken voor een weekje eind deze week maar het is allemaal zo duur… Maar eind december ga ik voor 5weken…:cheer::cheer:

Is beter datt je niks boekt want dan ben je gebonden aan de boeking… Ik heb ook alles moeten uitzoeken wat me echt is bevallen.

Owww voila! 5 weken klinkt wel goed :). Tjah, tickets zo dicht bij liggen toch wel tegen de 900 eur denk ik. En dat voor 1 weekje… Check anders eens bij Mahan, hoofddoekje moet jij sowieso niet op hé… :wink:

Morgen komen we terug…maar eerst nog een weekje Spain.:mad:

Frank

Zit jullie thailandreis er alweer op, Frank? Amai de tijd vliegt… :frowning: . Enfin, Spain is ook nog een weekje extra… We horen alles wel als je terug bent. Geniet nog van dat weekje extra en tot dan!!!Grts,Jelle

hier een alcoholvrije dag vandaag ivm met budha, hij drinkt bij ons wel vrolijk door.
dus moeten we de koffie mokken weer tevoorschijn halen

was ook al vroeg op, bloemen, frisdrank, enz, enz, gelukkig nog een volle fles sangsom in huis, kom de dag wel door!!:chin:

Heb ze gevonden voor ongeveer 1100 euries… Maar ga vandaag vrolijk verder met zoeken. En als ik er 1 heb gevonden dan moet ik nog vrij vragen hoop dat de werkgever meewerkt…

heb het aan me voorbij laten gaan, lag laat op bed

Hoop dat er veel mensen hun leven willen gaan beteren…:chin:

Asalha Puja valt jaarlijks op de volle maan van de maanmaand Asadha (de achtste maanmaand van de hindoe kalender), meestal in juli.

Herdenking door de Theravada-boeddhisten van de eerste predeking van de Boeddha in het hertenpark van Sarnath bij Benares. Tevens de herdenking van de oprichting van de sangha, de kloosterorde.

Na deze viering begint de jaarlijkse drie maanden durende retraite (periode van afzondering) van de sangha, een periode die waso of vassa wodt genoemd. Asalha markeert in Zuidoost-Azië het begin van de regentijd en de retraite wordt in het Nederlands ook wel regentijdretraite genoemd. Deze eindigt met Pavarana.

In boeddhistische landen als Thailand, Japan, Tibet en Sri Lanka is het een van de belangrijkste religieuze dagen, en is het een nationale feestdag. Op Asalha worden door de leken aan de boeddhistische tempels of aan de sangha giften gegeven, en worden er preken gehouden. Er worden soms ook speciale evenementen zoals festivals gehouden.

Een (nationale) feestdag in:Thailand,Sri lanka en Japan

God wat gaat de tijd toch zo snel voorbij Frank,ik dacht dat je nog maar een week in Thailand vertoefde,nu zie ik dat je terug naar huis kom en richting Spanje gaat.
In iedergeval nog veel zon en waterpret aan de costa’s!!
georges.:dag:

Allemaal nog een fijne nacht rust voor wie zo gaat slapen…:slapen::slapen::slapen: Tot laters:chin:

Nou wij hebben er ondanks het wat mindere weer er vandaag een heerlijke bbq tegenaan gegooid met voldoende alcohol :cheer::dag::cheer::dag:.
Maar gisteren wel even het gezicht laten zien in de tempel :chin:.

Goede morgend iedereen in Thailand,Nederland en Belgie!!
Een nieuwe dag is aangebroken,met frisse moed ga ik vandaag werken(het laatste was wel een grapje)
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/04/08/1207642877-112.gif

Pfff, ik blij dat de gentse feesten hier voorbij zijn. De eerste zatlappen slenteren nu terug naar hun bedje, de harde kern gaat nog door tot minstens deze middag. En ik straks bloednuchter naar huis na weer een nachtje werken… :slight_smile:

Bon, ik sluit af voor vandaag, 't is welletjes geweest. Geniet van jullie dag, ik ga straks in mijne nest kruipen en verder aftellen… Nog een maandje en drie dagen! Grts, Jelle