Thailand Special: Win een Thais diner ter waarde van 100 euro

Win een Thais diner ter waarde van 100 euro

Beste Thailand liefhebber. Tijdens de Thailand Special die de gehele maand juli duurt organiseren we in samenwerking met restaurant Me Naam Naan een prijsvraag. Je kunt 2 diner bonnen van elk 50 euro winnen als je hieronder uitlegt wat jij zo speciaal aan Thailand vindt.

Restaurant Me Naam Naan:
Thais restaurant Me Naam Naan in het centrum van Amsterdam is gevestigd in de Koningsstraat in een historisch pand uit 1604. In een warme ambiance kunt u genieten van onze authenthieke Thaise gerechten geserveerd met een glimlach door de bediening in Thaise klederdracht.Naar de website

http://www.wereldwijzer.nl/images/thailandrestaurant.jpg

In Thailand zijn bijna alle mensen vriendelijk, is het altijd mooi weer en verder is het gewoon een prachtig land.

Floor :thumbsup:

De diversiteit aan natuur (van zon, zee, strand tot jungle), de verschillende bevolkingsgroepen en hun cultuur, de vriendelijkheid en gastvrijheid van de mensen, de manier van leven (relaxed, alles nemen zoals het komt), de tempels, de mogelijkheid om op elk moment van de dag lekker te eten, de markten en het klimaat. Dit alles maakt Thailand tot mijn favoriete vakantieland. Iedere keer als ik er kom (helaas niet vaak genoeg omdat mijn budget niet oneindig is) voelt het als thuiskomen.
Gelukkig woon ik vlakbij de Buddharama Temple zodat ik ook hier in een aantal keren per jaar in Thaise sferen kan verblijven.

Zon, zee en strand is er overal, en vriendelijke mensen heb ik ook in veel landen meegemaakt.
Maar zo lief en aardig als in thailand nog nooit.
Mooie eilanden zeer mooie natuur en dan die Olifanten geweldig!!!:nod:
De Riverkwai vond ik ook zeer indrukwekkend.
Eten kan je op elke hoek van de straat en voor mij is er geen lekkere keuken als de Thaisekeuken kan niet pittig gennoeg zij hahaha…
Ga hier voor zeker vaker heen.

Groeten,:dag:

Johan

Ik ben er nu 2 x geweest. Vertel mij maar wat er niet geslaagd is. Een één en al geslaagd vakantieland in al zijn facetten.

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon7.gif

Sawatdi Kha!

Ik ben de 1e week van juni op studiereis geweest met de klas (ik studeer toerisme) naar Bangkok en ik vond het in 1 woord: GEWELDIG!! De mensen, de cultuur, het klimaat, de architectuur en het eten, alles was super. Over een paar weken ga ik weer terug, maar nu voor 4 weken en dan ga ik de rest van dit mooie land bewonderen!

de cultuur? de mensen? het eten? het zijn dingen die je van iedereen hoort. wat het precies is wat ik zo speciaal vind kan ik niet beschrijven, wel weet ik dat ik er vier jaar geleden was, en het gevoel dat ik terugwil maar niet uit mn hart verdwijnt!!

Alles in Thailand is speciaal…

Wij zijn er afgelopen zomer met de kinderen op de bonnefooi doorheen getrokken. 4 weken met een rugzak… cultuur, natuur en strand en wel zo anders als dat wij het hier in het westen gewend zijn.
Mijn kinderen (11 en 13) hebben heel veel geleerd. Spelen met niets, tevreden met weinig. Nog steeds praten wij over de vrolijkheid van de mensen die weinig bezitten en hun lasten dragen zonder te klagen. Nog steeds genieten wij meer van het leven, omdat wij daar geweest zijn!!

สวัสดี ครับ, thailand heeft mij totaal gefasineerd. De inwoners zijn ontzettend vriendelijk en omarmen je met al hun liefde. De Thaise cultuur en traditie is met geen pen te beschrijven. Mijn hart is nu zondermeer gestolen en zal altijd terug keren naar Thailand. Ik ben blij om over enkele weken weer onderweg te zijn. ขอบคุณครับ

Het mooie van Thailand zijn o.a. de volgende dingen: de vriendelijke mensen, het boeddhisme, de schitterende natuur en ook de stranden.
Thailand is in 1 woord fantastisch.
Als je er eenmaal geweest bent wil je nooit meer iets anders.

Tsjaaaa…wat is er speciaal aan Thailand :thailand:…hoe lang hebben jullie !?

1. De prijs-kwaliteit combinatie in Thailand vind je vrijwel nergens anders

2. Het heeeeeeerlijke Thaise eten…ik ken geen land ter wereld waar het eten lekkerder is, of je nu in een 5*-restaurant eet of in een klein achteraf-straatje bij een hawker-stalletje

3. De makkelijke bereisbaarheid binnen Thailand. Voor mensen die voor het eerst gaan backpacken in Azie, is Thailand (samen met Maleisie) naar mijn mening de beste bestemming. Naar vrijwel elke stad/dorp is er wel een bus, trein, vliegtuig, songthaew, brommertje of tuk-tuk te vinden

4. De vriendelijkheid en de gastvrijheid van de mensen blijft ook speciaal. De bijnaam van Thailand, het ‘Land van de Glimlach’ maakt zijn naam meer dan waar. Hoe arm de mensen ook zijn, het maakt niet uit, ze hebben altijd die eeuwige glimlach op hun gezicht… Veel arme Thaise families hebben maar net genoeg eten voor henzelf, maar als je rond etenstijd langskomt zullen ze je altijd vragen om te blijven eten. Van de Thaise gastvrijheid kunnen wij in NL nog heel wat leren…

5. De ruime keuze uit strandbestemmingen. Of je nou een rustige strandbestemming zoekt waar weinig toeristen komen, een drukke strandbestemming met een bruisend nachtleven of een tropisch bounty-eiland, het is er allemaal te vinden…

6. Bangkok…blijft speciaal…of je er nu 1x geweest bent of 20x…er is genoeg te doen en je hoeft je nooit te vervelen in deze metropool

7. De vele geweldige tempels, overal vind je ze, tot in de kleinste dorpjes aan toe, mooie, nog vrij nieuwe tempels, of oude, deels verwoeste Khmer-tempels

8. De natuur…de centrale hoogvlakte, het bergachtige gebied in het noorden, de droge Isaan, de jungle en de vele intieme bounty-strandjes…

9. De Thaise ‘way of life’ die helemaal in het teken van het boeddhisme staat…

Thailand zou je kunnen vergelijken met heroine…als je er eenmaal aan begonnen bent, ben je verslaafd en kom je maar moeilijk van deze verslaving af…

Thailand, ze zeggen het land van de glimlach en dat is ook zeker waar!! Ben vorig jaar in Thailand geweest en mis de geuren van het eten en de glimlach van de vriendelijke mensen!

Groetjes Irene

Thailand is ons vakantieland geworden, we zijn er 4 keer geweest. Ik heb een Thaise moeder en een Thais geadopteerde kleinzoon. Thailand is mooi, schitterend van natuur, vriendelijke en hulpvaardige bevolking, fantastisch strand, heerlijk eten, gewoon een land om er te wonen. Het is met recht het land van de Glimlach met hoofdletters.

JOJO

Thailand heeft alles in zich waar een mens zich aan kan laven: de natuur, de mensen, de cultuur. Na een kleine maand Thailand komen wij vol energie thuis, geinspireerd en vol plannen. Ook onze kinderen hebben genoten van Thailand en hadden nog zoveel wensen in Thailand liggen, dat we hebben besloten om er dit jaar weer heen te gaan. We kijken er enorm naar uit om over twee weekjes weer andere delen van Thailand te mogen gaan verkennen. Thailand = ontdekken, ervaren, relaxen, verwend worden, genieten!

Tja… Waar moet ik beginnen?!! Na in een aantal landen voor langere tijd te hebben verbleven heeft elk land zo z’n plusjes en minnetjes. Thailand echter heeft mijn favoriete klimaat, geen stress en agressie, hééééérlijk gekruid, pikant en smaakvol eten voor een zeer lage prijs, bijzonder aantrekkelijke mensen vanwege hun uiterlijk, behulpzaamheid, vriendelijkheid en gastvrijheid en bovendien heb ik daar sinds mijn eerste bezoek vijf maanden geleden de liefde van m’n leven gevonden toen ik toevallig in Thailand terechtkwam voor de bruiloft van m’n beste (Thaise) vriendin! Het land beschikt bovendien over een heel afwisselend landschap; van tropische eilanden met palmbomen, witte stranden en koraalriffen in Phi Phi, Krabi, Koh Kood, tot bergketens en onbegaanbare gebieden in het noorden (Chiang Rai, Chiang Mai) en uiteindelijk de chaotische, maar ook sympathieke metropool Bangkok. Het mooiste is dat je dit allemaal makkelijk binnen enkele weken kunt meemaken, want binnenlandse vluchten, treinreizen en bustrips kosten je bijna niets.

Inmiddels ben ik zojuist terug van de tweede keer en over vier maanden ga ik alweer naar Thailand en dan voor een hele maand.

Momenteel studeer ik Thais, kook ik Thais, denk ik Thais, luister ik naar Thaise muziek en telefoneer, webcam, bel, mail en chat ik elke dag met m’n nieuwe Thaise vrienden en mijn aanstaande en dit heeft mijn leven zo ontzettend veel glans gegeven. Thailand is niet in enkele woorden te omschrijven, maar ik zou er zou er vele boekdelen voor nodig hebben om dit prachtige land te moeten beschrijven! Thailand heeft mij weer een doel in m’n leven gegeven en over een jaar of twee hoop ik definitief naar Thailand te emigreren. Volg mijn vorderingen hieromtrent op mijn speciaal voor Thailand in het leven geroepen site: http://phomchuephillip.multiply.com!
Groetjes vanuit Amsterdam,
ฟิลลิป

P.S.: Overigens voor iedereen die zich door anderen slecht hebben laten informeren over Thailand: Het is echt niet “het land van goedkope seks en slavernij”. Dit is slechts een heel klein stukje Thailand (Patpong, Pattaya, Phuket) waar bijna alle toeristen tijdens de goedkope ‘startup’ reizen gedropt worden, maar je zou wel dom zijn om hier dan ook te blijven hangen. De Thai die je in deze straatjes en bars tegenkomt, weerspiegelen de échte Thaise mentaliteit, cultuur, normen en waarden op geen enkele manier! Er zijn nog 99,9% andere Thaise mensen die fatsoensnormen en respect hanteren waar wij nog iets van kunnen leren! Als je niet tegen smog kan, dan zou ik bkk centrum maar ontwijken overdag, maar dit is dan ook het enige minpuntje wat ik heb kunnen ontdekken tijdens m’n twee reizen dit jaar.

Ik ben nog nooit in Thailand geweest… maar in november zal ik er voor de eerste keer heen gaan. Ik heb inmiddels heel wat boeken over Thailand gelezen en ik ben zo benieuwd naar het land. Zo ben ik heel benieuwd naar kanchanaburi en omgeving… waar verschrikkelijke taferelen hebben plaatsgevonden in de jaren 40… naar chiang mai en mooie omgevingen, naar de vriendelijkheid van de thai-en… naar het heerlijke eten… Ik heb een hele voorstelling van mijn reis, het land, de bevolking etc. (zeer positief)… hopelijk gaat dit allemaal in november uitkomen, ik kan bijna niet wachten!!!

Het heerlijke Thaise eten natuurlijk!

Thailand?
De geuren, de kleuren; weemoed bij zonsondergang…
Bij zonnegloren noeste arbeid, de koperen duvel ten spijt
Voedsel? Zinnenprikkelend, tongstrelend; yin en yang
met respect en overgave, vakkundig toebereid
Een glimlach als een zonnestraal, ging met mijn rikketik aan de haal
Een deel bleef machteloos achter sinds die dag…
postuum verloren
in het land van de glimlach

:zon02:
Thailand = Warm
zowel de sfeer als het heerlijke klimaat, afgezien van een enkele fikse bui, maar die zijn vaak juist verkoelend

:vak02:
Thailand = Prachtig
de geweldige natuur van oost naar noord naar west naar zuid, de chaotische steden, de primitieve dorpjes, de witte stranden met de blauwe zee

:slight_smile:
Thailand = Vriendelijk
de gastvrijheid en behulpzaamheid van de mensen, bijna altijd met een lach op hun gezicht, soms ook niet zo vriendelijk, vooral als ze de toeristen even zat zijn, maar hé, hebben we daar niet allemaal wel eens last van?!

:beef:
Thailand = Culinair
wat een genot elke keer weer, de Thaise keuken is de allerlekkerste! groene curry, verse loempiaatjes, sateetjes van de straat, pittige beefsalad, pad thai, het verveelt echt helemaal nooit

:thumbsup:
Thailand = Veelzijdig
van primitief tot superdeluxe, alles is er, voor elk wat wils: hutje aan het strand (erg fijn!), 5-sterren resort, luxe busreis, aftanse rammel-pick-up-taxies (die zijn wel het leukst), toeristische trips en avontuurlijke trektochten, noem het en het is er

:vak01:
Thailand = Thuiskomen
ook na de zesde keer langere tijd in Thailand te zijn geweest gaat het nooit vervelen, het voelt als thuis en wie weet dat ik er nog eens voorgoed ga wonen!

Wat speciaal is aan thailand …
De lach en levensvisie van de thai