Thailand november 2010

Hallo allemaal,

Ik ben Anne, 26 jaar en heb plannen om rond midden/eind november naar Thailand te gaan. Hoe lang ik ga is nog nog helemaal duidelijk, ik denk dat ik een open ticket boek en kijk hoe ver ik kom met mijn geld, haha! Maar ik schat zo’n 2 maandjes.

Ik zit er ook aan te denken om misschien eerst 2 á 3 weekjes vrijwilligers werk te gaan doen, maar ook dat heb ik nog niet uitgezocht, het zou zomaar kunnen dat ik eerst ga reizen.

Is er iemand die deze plannen ook heeft en misschien samen wil starten?

Hoi Anne,

Wat leuk dat je naar Thailand wilt gaan. Ik ben ook van plan om rond 20 november naar Thailand te vliegen. Ik wil graag Thailand, Laos en Cambodje zien in ongeveer een maand tot 6 weken. Gewoon backpacken en zo veel mogelijk dingen zien, maar ook wel een beetje relaxen natuurlijk. Ik ben 22 jaar en net terug van een backpackreis door Midden-Amerika. Ik zit er over te denken om alleen te gaan reizen maar ik vind het fijn om toch een reisgenootje te hebben, al is het maar voor de eerste weken.

Je kan me altijd een berichtje sturen!

Groetjes Astrid

Hoi Anne,

Wil jij perse in nov. weg? Ik wil ook naar Thailand met een open ticket maar dan begin januari.

Groeten Lisette

Hi!

Ik vlieg 3 november naar Bangkok, om vanuit daar naar het noord oosten te reizen en rond 14/15 november te starten met 3 weken vrijwilligerswerk op een schooltje. Mocht het je wat lijken; www.isan-survivor.org.
Daarna Laos, Vietnam en Cambodja… dus wie weet zijn we rond dezelfde tijd op dezelfde plek! Ik ben 22 jaar, afgelopen zomer afgestudeerd en wil ook gewoon lekker ‘vrij’ rondreizen, maar liefst wel zoveel mogelijk leuke mensen ontmoeten natuurlijk!

Hoi Anne,

Ik vertrek ook begin nov naar Thailand…waarschijnlijk de eerste week al! Ook een open ticket want dan kan ik wel zien hoe en wat… Zit aan ong 3 maandjes reizen te denken waaronder Thailand, Cambodja en Vietnam. Ben 25 jaar en lijkt me gezellig met iemand te reizen en te meeten!

Groetjes

Hallo allemaal!

Sorry voor mijn late reactie, maar ik moest even wat knopen doorhakken! Ik vlieg 1 dec naar Thailand! Heb er zo’n zin in! Ben nu dus alleen wel wat later dan gepland, maar omdat het sparen niet heel vlot verloopt en ik opeens een goedkoop ticket tegen kwam, dacht ik: 1 dec is een mooie datum! Haha!

Jullie enig idee waar je bent rond 1 dec?

Groetjes anne

Heeey, ik ben dan waarschijnlijk in Vietnam of ik ben nog ff in Thailand want ik vertrek begin November al!

Groetjes

Hi! Ik denk dat ik vanaf ong 4/5 december naar Laos ga vanuit het noord oosten van Thailand… Mijn 3 weken vrijwilligerswerk zitten er dan op. Ellebell, wanneer vlieg jij? En staat bij jou Laos ook op de planning of ga je vanuit Thailand direct naar Vietnam?
Ben benieuwd, succes met de voorbereidingen!

Wat is jullie budget eigenlijk ongeveer voor de komende reis? Ik ben namelijk ook hard aan het sparen geweest afgelopen maanden, maar zit nu pas aan 3000 euro voor 4 maanden. Daarvan is ticket, inentingen, backpack wel van betaald… Hebben jullie een vergelijkbaar budget of meer/minder?

Groetjes!

Heey! Ik houd mijn planning in principe nog een beetje open…Laos lijkt me ook leuk…als daar animo voor is en het gezellig is vind ik het prima. Ben niet zo van de strakke planning, ik kijk liever wat op mijn pad komt… Qua budget zit ik ongeveer aan hetzelfde te denken, je kunt het in principe zo gek maken als je wilt daar he…maar als je het ticket al hebt denk ik dat je met 3000 eurie het wel kunt redden.

Groetjes

Hey Allemaal,

Lees dat jullie naar Thailand willen met een open ticket.
Helaas zijn die open-tickets bijna niet te krijgen of duur. Je kan gewoon een datum terug kiezen (max 11 maanden vooruit) en kijk of je die dan gratis één keer kan verlengen naar 12 maanden. Nog langer weg blijven kan, maar is vaak niet mogelijk op één ticket. Dan moet je gewoon enkeltjes boeken. Ze hebben mij in Thailand nooit gevraagt om een return ticket dus dat is gewoon mogelijk.

Laos zou ik zeker aanraden, ik ben er ruim 3 jaar geleden geweest, hoorde dat het nu een stuk duurder is geworden, zelfs duurder dan Thailand. Maar dat zal je zelf ervaren. En natuurlijk moet je ook ff naar Ankor Watt in Cambodja als je zo dichtbij ben en genoeg tijd hebt. Killing fields en museum in Phnom Phen, ook de moeite waard.

Vrijwilligerswerk kan je overal doen, kijk goed naar referenties want ik heb al genoeg verhalen gehoord van slechte organisaties.
In Phnom Phen hangen in verschillende cafees en hostels advertenties voor vrijwilligerswerk. Dat zijn vaak projecten door toeristen opgezet en kan je vaak zo aanschuiven, betaal je altijd vrijwel niks voor en je ziet waar het geld heen gaat. Vind ik echt een aanrader.

Als je nog meer vragen hebt, stel ze even persoonlijk… ik heb nog veel meer gezien van Zuid-Oost Azië.

Groetjes Karin

Ik hoor van iedereen dat Laos echt een aanrader is! Daar ga ik dus ook zeker heen! Misschien ook wel tegelijk als ik aankom!
Wat bij mij ook vast staat is dat ik 21 dec op Koh Phangan wil zijn voor de full moon party!

Verder ben ik denk ik een beetje hetzelfde als jij Ellen, ik ben ook niet van de vaste planning en zie het daar allemaal wel! Ik heb een lijstje (die steeds langer wordt) met plekken waar ik heen wil en kijk dan welke route ik neem!

Budget is bij mij ook een lastig onderwerp! Haha! Sparen is zo moeilijk! Ik ga 2 mnd en reken op 1000e per maand, maar volgens mij is dat echt aan de ruime kant!

Mijn reis begint wel steeds meer vorm te krijgen! Vandaag mijn eerste inentingen gehad! Backpack aangeschaft, gister dan ticket geboekt: Ik heb er zo’n zin in!!

Heb je al iemand gevonden?

Hey Anne en andere Thailand-reizigers :),

Mijn naam is Jessica. Ik was zojuist van plan ook een oproepje te plaatsen toen ik die van jullie vond. Ik ben 23 jaar en heb eigenlijk pas vorige week de knoop doorgehakt om Thailand in te gaan. Ik weet nog niet precies wanneer ik vertrek. Sowieso de 1e week van december. Hoe lang ik ga is voor mij ook nog onduidelijk. Tevens afhankelijk van het geld. Wil heel graag Maleisië en de eilanden meepikken. Ik sta ook open voor andere landen.
Ook ik zat erover te denken vrijwilligerswerk te doen. Mocht ik een leuk reismaatje vinden dan denk ik wel dat ik het vrijwilligerswerk laat.

Ik zou het in ieder geval fijn vinden om toch met iemand samen te reizen. Leuk als je mailt dus!

Greets,
Jessica van Lieshout
jessica_lieshout@hotmail.com

Hai hai,

Ik heb besloten om geen vrijwilligerswerk meer te doen, ik ga het iig niet vanuit Nederland regelen. Ik kan niet echt iets vinden waar je niet heel veel geld voor hoeft te betalen. En bij de meeste organisaties moet je 3 weken of langer. Dat vind ik een beetje zonde van mijn 2mnd! Ik heb wel gehoord dat er veel vrijwilligerswerk daar wordt aangeboden wat goedkoper is. Dus heel misschien doe ik dat, als er wat op mijn pad komt!

Leuk dat je ook rond begin dec gaat! Wat zijn je reisplannen?

Hey,

Ja als ik dat zo lees bij de andere reactie over vrijwilligerswerk, is mijn keuze snel gemaakt.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik Australië op de planning had staan. Financieel niet haalbaar en Azië schijnt een echte aanrader te zijn.
Nu wil ik graag beginnen in Thailand, Maleisië en Bali. Heb alle RTL Travel afleveringen gezien (jaja;), en vond de killing fields wel erg indrukwekkend. Verder gisteren allerlei reisboeken gehuurd en volgende week even lekker doorlezen.
Andere landen nog niet echt over nagedacht. Houd van onverwachte wendingen dus ik wacht het af. :slight_smile:

Wat zijn precies jouw plannen?

Grts Jessica

Haha same here! Ik wilde ook eerst naar Australië gaan! Zelfde probleem: GELD! Daar kan ik met mijn budget 3 dagen blijven, in Thailand 2 maanden! haha! (ok ik overdrijf). Maar Australië is zo duur! Daarvoor ga ik na Thailand sparen!

Mijn plan is eigenlijk nog niet helemaal duidelijk. Ik vlieg 1 dec naar Bangkok (kom 2 dec aan) en 1 febr vlieg ik weer terug vanuit Bangkok. Ik wil denk ik ook naar Laos (hoor daar veel goeie verhalen over) en misschien Cambodja, Maleisië of als het uitkomt Vietnam. Eigenlijk vind ik op dit moment alles mooi en wil er heen, maar dat kan niet in maar 2 mnd denk ik…

Ik hoor zoveel vette verhalen van iedereen! Kan niet wachten! Ik wil vooral lekker relaxed, vette dingen zien, ook wel actieve dingen en (ook heel belangrijk) wat feestjes af!

Haha, wat grappig.

Dat geldt voor mij ook. Sta voor veel open, heb eigenlijk nul verwachtingen en laat me nu dus echt verrassen. Houd in ieder geval ook van avontuur, uitdaging, party’s (bijna een must), genieten, ontspannen en veel zien!
Je kunt mij eigenlijk voor elk land nieuwsgierig maken…

Had 9 december in principe geboekt voor Down Under. Gaat niet door dus grote kans dat ik 1 december ga boeken.

Haha, klein beetje overdrijven mag. Met dat geld zoveel meer tijd in Azië.

Grts

Woon je toevallig vlak bij de Duitse grens? Ik heb nl een ticket vanuit Dusseldorf voor 425e, vlieg op 1dec, er komen nog wel allemaal extra dingen bij, maar in totaal voor iets van 513e! Is echt goedkoop, ik zag namelijk mijn hele zoektocht naar tickets allemaal prijzen boven de 700e tot 900e, dus ik dacht toen ik het zag: BOEKEN!

Weet trouwens niet of het ook 425 is als je op een andere datum terug vliegt…

Is dat een retourticket???

Wow!