Een gezellig reisgenootje voor THAILAND

Hoi hoi,

Ik heb al eerder een oproepje geplaatst wilde graag in Nov een paar weken naar Thailand.

Helaas niemand gevonden…dus ik doe een nieuwe poging(ik geef nog niet op!!:wink:)

Maar dan voor in het nieuwe jaar…Jan/feb?

Gr Diaan

Hallo,

Het lijkt me erg leuk om richting Thailand te gaan.
Ik kan helaas pas september 2011 ivm werk en dergelijke.
Ik ben dit jaar in mei/juni ook naar Thailand geweest om vrijwilligerswerk te doen (ook omdat ik het nog erg eng vond om alleen rond te trekken).
Ik ben wel erg verliefd geworden op het land en zou volgnd jaar graag weer gaan. Maar heb ook nog geen maatje gevonden om dit mee te gaan doen.
Ik zou 3 weken weg kunnen.

Even wat over mezelf:
Ik ben een meid van 26 en werk in de verstandelijk gehandicaptenzorg op een kinderwoning. Voor mij is het lastig om weg te gaan in de kindervakanties vanwege vele collega’s met kinderen.

Groetjes Dicky

Hoi Dicky,

Leuk dat je reageert,ik ben nog nooit in Thailand geweest.Maar ik hoor alleen maar positieve verhalen!

Ik wil ook niet graag in mn eentje gaan reizen.Ook een beetje eng en vooral ongezellig.Ik wil de dingen die je meemaakt toch delen met iemand.Gewoon lekker liol hebben als meiden onder elkaar.

Sept is best nog ver…Omdat okt/nov niet gelukt is wil ik eerst proberen om in Jan/Feb tegaan.Want ik sta te popellen om mn koffers te pakken hihi.Maar mocht het niet lukken zou ik dit in mn achterhoofd houden.

Gr Diaan

Hallo Diaan,

Ik ben zelf ook van plan om in thailand (Indonesië, Maleisië, Vietnam en cambodja) te verkennen en ik vertrek ook in Januari. ik heb wel genoeg tijd, tot juli om precies te zijn, altijd wel gezellig om een deel met andere mensen te reizen!! laat even weten als je zin hebt…misschien verhalen,planning en doelen wilt uitwisselen enzo! (stuur maar een berichtje met je email als je wilt)

Groetjes Nawar

(ps, ben een 25 jarige man uit Noord Holland mocht dat iets uitmaken)

Ik vertrek 9 maart naar Kuala Lumpur…en geen idee wat ik ga doen :slight_smile: 5 maanden later vlieg ik weer vanuit bangkok terug…komt dat uit in de plannen? ik ben een 32 jarige vrouw…als dat uitmaakt :smiley:

@Nawar,Ik zoek eigenlijk een vrouwelijke reisgenoot met wie ik deze trip wil ondernemen.Tuurlijk sta ik er voor open om nieuwe mensen te ontmoeten onderweg en daar evt het 1 en het ander mee te ondernemen…Ik heb natuurlijk wel wat dingen op mn verlanglijstje staan wat ik wil doen/zien.Maar echt een planning wil ik maken met mn evt reisgenootje…die ook natuurlijk wel wat wensen heeft.Dus mocht het zover zijn dan hoor je het wel van me.Nu zou ik alleen maar nog meer ethousiast worden:hihi:

@Annet,Zo 5 mnd!Dat is heerlijk!Ik wil 3 wkn tot 4 wkn.En wanneer arriveer je dan ong in Thailand?Ik probeer eerst in Jan/Feb weg te gaan.Het liefst ga ik vandaag nog dan morgen hihi.Ik moet er wel bij zeggen.(ja mn 1e oproepje was eigenlijk wat duidelijker)Ik ben geen typje om met een rugzak het land rond te trekken.Lijkt me ook gewoon niks om de hele dag met mn bagage in de rondte te lopen.Wil best in guesthouses slapen ect.Maar gewoon met mn kleinste koffer hihi.Wat al een hele uitdaging voor mij is.Natuurlijk naar verschillende plaatsen en vandaar uit het 1 en het ander te ondernemen…en natuurlijk lekker mn bagage achterlaten.En een combi van dingen doen/zien,zon,strand,zee en uitgaan.En natuurlijk veel lol hebben!

Gr Diaan

diaan,

vandaar dat ik het ook melde :wink: geeft overigens niet!
ben momenteel van plan om alleen te reizen, maar een reismaatje voor een onderdeel tegenkomen is altijd leuk!!! dus…als je wil…houd me op de hoogte van je (jullie planning) wie weet komen er elkaar daar tegen…

Zo’n avonturier ben ik niet om alleen mn koffers te pakken hihi.

Ik sta zeker open om nieuwe mensen te ontmoeten onderweg…alleen maar leuk!Mocht mn reisplannen definitief worden…dan laat ik het opzeker weten!

Gr Diaan

haha, wat is een rondreis zonder een beetje avontuur!!! :wink: daar doen we het toch een beetje voor!! haha, maar ik begrijp je hor!! ik ben ook niet van plan om “alles” alleen te doen, is me iets te saai voor, 6 maanden… maar ik ben heel benieuwd naar je plannen!!

Hey Diaan,

ik ben wel een rugzak-sjouw type :retard: hehe, niet dat ik het liefst de hele dag met dat ding rondloop, maartoch. Denk dat we er dan toch wat anders instaan…maar alvast heel veel plezier…ik ga gewoon en zie wel wie ik tegen kom (en zorg altijd dat ik een goed boek bij me heb :wink:

doegh, Annet.

@Nawar, Haha nou dit zou al een heel avontuur voor mij zijn!Voor het eerst op de bonnefooi met alleen maar een ticket:smile:…Tuurlijk heb ik wel het 1 en het ander natuurlijk op mn verlanglijstje staan…Wat ik opzeker wil is voor een dag of 2 een (nacht)safari doen door Khao Yai park.Dat lijkt me zo geweldig om wat wilde dieren te spotten ect.Naar Koh Sumai en dan over hoppen naar Koh Phangang voor een fullmoonparty.Tuurlijk de eilanden zelf verkennen…met een scooter?Naar een olifantendorp en misschien een ritje door de jungle?Je hebt ook een tijgerzoo,lijkt me ook geweldig om eens een welpje de fles te geven.Wat tempels en het koninklijkpaleis bekijken in Bangkok,De Erwanwattervallen moeten ook onwijs mooi zijn.En je schijnt er te kunnen overnachten in een drijvend hutje op de river Kwai.Phuket en de Phi Phi eilanden lijken me ook leuk.Vandaar uit is er ook het 1 en het ander te doen.En als ik me er nog meer in gaat verdiepen zou ik ongetwijfeld nog meer leuke en mooie dingen tegenkomen.Alleen dat zou ik niet gaan redden in 3/4 weken hihi.En verder vind ik het ook leuk als mijn toekomstige reisgenootje ook wat ideeen heeft.Of misschien dat je onderweg op nog meer ideeen komt.Of natuurlijk mensen met ideeen.Sta daar igg allemaal voor open.Wil gewoon een leuke tijd hebben.En natuurlijk relaxen op het strand en uitgaan tussendoor is ook een must;).Nou jij kan igg heel wat plannen in die 6 maanden!

@Annet, Ja dat kan gebeuren.Hoor wel eens die verhalen van meiden die alleen maar lopen te sjouwen met hun bagage en en iedere dag op zoek moeten naar een slaapplekkie…mijn tong hangt al naar een week op mn hielen hihi.Alle gekheid op een stokkie,ik heb er iig veel bewondering voor.Ik wil wel rondreizen maar op een iets wat relaxtermanier.Dank je!Ik hoop dat het me gaat lukken en jij ook heel veel (reis)plezier!

Gr Diaan

Diaan,Mag ik zeggen dat je een uitstekende keuze hebt gemaakt om naar Thailand af te reizen!!
In iedergeval moest je nu niemand vinden,dan raad ik de mensen altijd aan om ff naar de backpakkers wijk in Bangkok tegaan(kao San Rd)verschillende mensen van alle nationaliteiten zoeken dikwijls ook een reisgenote om door Thailand te trekken.
Zo kwam ik verleden jaar een Noorse en een Zweedse tegen,die elkaar hebben gevonden in Kao San Rd.
In iedergeval nog veel suc6 met je zoektocht naar een reisgenote!!
Moest je met vragen zitten dan kan je altijd een berichtje posten op het Thailandforum.
gegroet:georgessiam.

wow!!! je hebt zojuist 90% van me reis beschreven!!! goede keuze :wink:

@georgessiam,Thnx voor de tip…ik zou de tip onthouden.

@Nawar, nou dan wil ik die andere 10% van jou nog weten!:smile:

Kanchanaburi, verschillende 2e wereld oorlog monumenten, Bamboo Rafting in Kanchanaburi,
Bo Sang(ambrello village) in chang mai, en uiteraard!!! een twede full moon party :wink:

Ow ja Chiang mai heb je ook nog!Nou jij doet het gelijk maar goed met 2 fullmoonparty’s!:cheer:

Halloo,

Ik ben ook van plan om 2à3 weken naar thailand te gaan.
Maar helemaal nog geen concrete plannen, misschien leuk om samen te plannen?

Ik heb wel nog niet veel reis ervaring! maar we kunnen elkaar helpen hé!

ik ben een dame van 22jaar, fulltime werkende, dat heel de wereld wil zien, en ook intresse heeft in het boedisme vandaar dat ik Thailand zeker gezien wil hebben!

Laat maar iets weten of je het zou zien zitten :smiley:

Groetjes,
Kathleen

Hoi hoi Kathleen,

Zelf wil ik wel min 3 wkn…het is best een trip,en een hoop te zien/doen daar.

Nee op deze manier reizen heb ik zeker geen ervaring…een uitdaging die me ook erg leuk lijkt!

Ik ben wel wat ouder dan jou…weet niet of dat een probleem is?Maar goed eerst maar ff kijken of het klikt ect.Ik zou je mn mail/msn toesturen.

Gr Diaan

Hoi allemaal,

Ik wil graag een maandje weg, (liefst nu) wie gaat er mee?! :wink:

Hoi Naomi,

Jij hebt de zelfde reiskriebels als ik!hihi.Liefst pak ik ook nog vandaag mn koffers hoor.Alleen Thailand op dit moment…hebben we een rubberboot en peddels nodig hihi.
Maar goed we zijn nog niet aan het einde van 2010…

Ik stuur je me mail/msn in een PB.

Gr Diaan