Ik vlieg op 21 sept. naar Bangkok en ben van plan daar een maandje rond te gaan reizen. Na een kleine week in de stad op het gemakje richting Chiang Mai, en dan daar uitgebreid de regio verkennen. Als mijn (30dagen) visum verloopt steek ik de grens over naar Laos. Uiteindelijk ben ik waarschijnlijk zo’n zes maanden in Azie te vinden, dus in Cambodja, Laos of Vietnam meeten kan ook!
Het lijkt me wel leuk om wat mensen te ontmoeten, misschien een stuk samen reizen, of zelfs alleen voor een paar uurtjes. Ik hoor het graag!
Hee Hedwig,
ik vlieg op 3 november naar Bangkok en ben ook van plan om daar een maand rond te reizen. Daarna wil ik ook nog naar Cambodja, Vietnam en Laos reizen. Ik ben wel van plan om in Thailand ook nog een stukje naar het Zuiden te trekken om te duiken en wat eilanden te bezoeken, maar ik wil ook zeker Noord-Thailand niet missen. Ik wil uiteindelijk vijf maanden rondtrekken. Misschien dat ik ook nog naar vriendinnen in Indonesië ga, maar niets staat vast. Heb je verder nog plannen?
Groetjes Tessie
hey tessie,
ik heb na thailand wel een beetje een planning gemaakt van welk land wanneer, verder nog niet echt.
maand 1 is dus bangkok en noord-thailand
maand 2 (of iets minder dan een maand) noord-laos
maand 3 net over de grens weer terug in Thailand (de Isan regio, vlakbij Nongkai) om daar een maand vrijwilligerswerk te gaan doen
maand 4 weer terug laos in en dan naar het zuiden afzakken
maand 5 cambodja
maand 6 vietnam, zuid naar noord en dan van hanoi terug naar bangkok vliegen
dit is wel echt een richtlijn, kan zijn dat het uiteindelijk helemaal anders word. alleen die maand vrijwilligerswerk staat vast.
zuid thailand sla ik over. ik ben twee jaar geleden ook in thailand geweest, heb toen wel een weekje Ko Samet gedaan. Beviel heel goed hoor, maar ik ga in vietnam ook naar het strand en verder zie ik het wel. Als ik hier en daar wat korter in een land blijf en dus wat tijd over heb aan het einde ga ik dan wel naar zuid-thailand.
wat zijn jouw plannen verder?
Hoi Hedwig,
voor mij is het eigenlijk precies hetzelfde, ik weet ongeveer hoe ik wil reizen maar ik heb expres geen vaste plannen gemaakt. Het ligt er helemaal aan wie je ontmoet en wat ik op dat moment wil zien. Ik had voor mezelf bedacht
maand 1: Thailand, omgeving van Bangkok enzo en duiken op een van de mooie eilanden in het zuiden
maand 2: Cambodja
maand 3/4: Vietnam
maand 4/5: Laos
maand 5: Noord - Thailand
Ik heb mijn ticket terug naar Nederland al geboekt en die is op 4 april vanaf Bangkok. Verder ligt alles open. Wat voor vrijwilligerswerk ga jij eigenlijk doen? En hoe oud ben jij eigenlijk?
Groetjes Tessie
ik ga engelse les geven op een schooltje. wou toch graag ook een maandje wat anders doen dan alleen maar vakantie vieren, wat meer zien van hoe het thaise leven nou echt is. geregeld met een kleinschalige thaise organisatie, de Isan Survivor Organisation
mijn ticket terug is flexibel, maar staat in principe op 13 maart.
ohja en ik ben 20 jij? ben je trouwens een ervaren duiker of…?
en ik zie dat Indonesië toch niet meer in de planning staat?
Tessie; heel toevallig, ik vlieg ook 3 november naar Bangkok! Vlieg je met Egypt Air via Caïro?
Mijn plannen komen aardig overeen met die van jullie, ik wil na een paar dagen Bangkok naar het noorden reizen en dan na een maand via Laos naar Vietnam. Daarna Cambodja en in februari naar het zuiden van Thailand om chillend op de eilandjes mijn reis te eindigen… Vlieg 1 maart terug.
In principe staat mijn reis na Bangkok open, ik wil gewoon veel mooie dingen zien en doen en vooral leuke mensen ontmoeten! Heb zometeen mijn inentingen dus de voorpret is al begonnen!
ha, ik typte gister ook de hele dag met n lamme arm, 's ochtends de prikken gehad. succes ermee!
het lijkt er voorlopig op dat we nooit echt het zelfde land in dezelfde maand doen (behalve jullie twee in de eerste maand), maar misschien kunnen we gewoon contact houden (facebook ofzo?) en dan merken we het vanzelf als we in dezelfde regio komen!
Hallo,
ik heb ook al wat prikjes gehad en bij mij valt het gelukkig wel mee…
Ik vlieg met Air Berlin vanaf Dusseldorf rechtstreeks naar Bangkok, dus zit niet in hetzelfde vliegtuig als jou Laut… jammer! Zou leuk zijn om niet helemaal alleen daar in Bangkok te staan, maar heel misschien dat een vriendelijke Thai (die een vriendin van mij kent) mij een tour geeft…
Ik verander mijn route ongeveer iedere dag dus niets staat vast hoor. Ik heb eigenlijk nu alweer bedacht dat ik het rondje andersom ga doen… dan kan ik aan het einde kijken of ik nog geld over heb om te duiken. (waarschijnlijk niet) Een ervaren duiker is een groot woord, ik heb in Turkije op twee verschillende plaatsen gedoken en ik was meteen verkocht. Je vrijwilligerswerk is wel echt gaaf zeg. Ik wilde eigenlijk ook vrijwilligerswerk doen maar zag dat het heeel veel geld kostte als ik het via een Nederlandse organisatie zou regelen dus ik ben er al snel weer vanaf gestapt. Ik ben trouwens 18 jaar. En van Indonesië… ja dat klopt staat eigenlijk niet meer in de planning. Ik ga eigenlijk alleen naar Indonesië als het reizen in mijn eentje erg tegenvalt en ik dus naar die vriendinnen wil die daar zijn. Ik doe niet zo heel veel met mijn facebook, maar dat zou inderdaad handig zijn voor contact(het is trouwens Tessie van Hintum). Heb je eigenlijk al andere reisgenoten gevonden?
Dat probleem met die Nederlandse organisaties had ik dus ook, had het al bijna opgegeven. Deze organisatie vraagt ook wel wat, maar dat is al met al absoluut niet meer dan een maand rondreizen. Heb echt superveel zin in die maand.
Wel handig, zo’n back-up plan in Indonesië!
Heb je je verder al een beetje georiënteerd? Dingen die je graag wil gaan doen/zien?
Heb verder nog niet echt reisgenoten gevonden, maar dat geeft niets, er zijn daar méer dan genoeg backpackers. Ik merk het allemaal vanzelf wel.
Engelse les geven op een school lijkt me ook heel leuk Hedwig! In welke plaats ga je dat doen? En tot welke datum… ? Inderdaad; ik ga er ook vanuit dat ik tijdens het reizen en in hostels etc. veel andere backpackers zal ontmoeten, komt echt wel goed!
Tessie; idd jammer dat we niet in hetzelfde vliegtuig zitten… Maar het lijkt me leuk om 4 of 5 november in Bangkok te meeten, ga graag met je mee op tour met die vriendelijke Thai haha! Heb je even snel opgezocht op facebook en zie dat je uit de buurt komt… ik kom oorspronkelijk uit Helvoirt, vlakbij Vught…En cool dat je naar sziget geweest bent; hou ook wel van dat soort feestjes!
Nou, laten we contact houden over onze plannen… Het komt al dichterbij, spannend!
het komt inderdaad al héel dichtbij. maar als het aan mij lag zat ik er nu al!
dat vrijwilligerswerk ga ik van 21 nov. tot 21 dec. doen, ergens op het platteland in de buurt van Nong Khai. Jullie zijn daar ook allemaal welkom hoor
Hoe oud ben jij eigenlijk laut? En Tessie, wanneer ben je op sziget geweest? Misschien waren we er wel tegelijk, ik was er in 2009. Da’s ook een feestje dat ik graag nog eens over zou doen
Haha dit is wel echt grappig, allemaal Szigetfans. Ik ben er vorig jaar en dit jaar geweest(I’m hooked) dus ja dan zijn we er tegelijkertijd geweest. Vrijwilligerswerk klinkt wel echt heel goed, zal eens goed over nadenken. Met welke organisatie heb je dat eigenlijk geregeld?
Zou leuk zijn om idd te meeten in Bangkok als we zijn bijgekomen van onze jetlag, ik zal de Thai nog gaan stalken want hij laat niets meer weten. Anders plukken we er wel eentje van de straat Echt, ik kan niet wachten tot het november is, voor jou is het nog maar even Hedwig. Kan jij alvast kijken wat ik niet moet missen in Thailand.
Haha ik zie jullie al helemaal een thai van de straat plukken Ik zal jullie zeker wat tips doorgeven als ik er zit Het vrijwilligerswerk heb ik geregeld bij de Isan Survivor Organisation. Ahh ik heb er zo’n zin in!
Zie dat je de 21e vliegt… Overmorgen!! Hele goede reis gewenst en ik ben benieuwd hoe je eerste weken verlopen. Mocht je tijd vinden dan hoor ik het graag Of via facebook, voeg me maar toe! (Vraag mijn privégegevens via PB.)
Wie weet tot ziens in Azië!
georgessiam bedankt! en laut ook bedankt heb je even toegevoegd op facebook. als ik tijd heb laat ik zeker nog wat weten over een paar weken, en ik hoor graag van jullie tegen de tijd dat jullie ook gaan!