Thailand, Laos, Cambodja - November 2009 t/m 21 januari

Hoi iedereen!

Ik vertrek 2 november naar Bangkok en zoek een reisgenootje voor (een deel van) de reis. Ben van plan om vanuit bangkok naar het noorden te gaan. ( ayutthaya, sukothai chiang mai/rai voor de trekkingen) Van daaruit oversteken naar Laos (luang prabang, vang vieng, vientiane) dan als er genoeg tijd is door naar Cambodja voor in ieder geval Angkor wat. Vervolgens wil ik het zuiden van thailand doen:vak02:
Ik ben trouwens 21 (dec 22) en zoek iemand tussen de 20 - 26 met een hoop humor die van cultuur houdt, veel wil zien maar toch ook van het relaxen houdt.
Indien je het leuk vindt om een stukje mee te reizen hoor ik het graag.

Groetjes Anouk

hahahaaa, beetje jammer van die leeftijdsgrens :stuck_out_tongue:

Zelf ga ik 30 oktober naar Bangkok. eerst een paar weken met een maatje reizen die dan ook dezelfde tijd aankomt. en eind november wil ik verder naar Laos, Cambodja, Vietnam enz… ik zie daar wel hoe het loopt, het wordt in ieder geval supervet!

LEUK!
Hoezo jammer van de leeftijdgrens ?:stuck_out_tongue: je zit er precies een jaar onder of boven ? Zal mij weinig interesseren hoor, maar kreeg ook reacties van mensen die 25 jaar ouder zijn dan ik. Dat ging iets te ver;)
Het wordt inderdaad supervet! Het duurt nog veel ste lang voordat het zover is :frowning:
Ik ga trouwens ook eind november richting Laos. Ik zit nog te twijfelen over de gibbon experience (weet niet of je het kent, maar het komt er op neer dat je in boomhutten slaapt ergens in de jungle) en natuurlijk lekker tuben in Vang vieng

:dag:

Nou iemand van 29 die zich nog voelt als 20 is dat ook goed? :wink: Ben nog lang niet kaal en heb loop nog niet met een rollator hehee

Ik heb me tot nu toe alleen met algemene voorbereidingen bezig gehouden. Combiticket, visa, vaccinaties, verzekeringen, werk opzeggen, huis etc. Jaarticket is afgelopen weekend geboekt en ik hoop me nu meer te richten op alles daar. Eigenlijk heb ik zoiets van ik zie het daar wel, lekker vrij en avontuurlijk. Vooraf wat info uitwisselen enzo is altijd handig! Dus misschien deel ik wel een boomhut in de jungle :wink: Hoe ben je van plan van Thailand naar Laos te gaan?

Ik steek over vanuit Chiang Kong met de boot. Daar in Huay Xai is meteen die boomhuttourist office. Daarna ga ik met de slowboat naar Luang Prabang denk ik.
Ben ook van plan om gewoon te kijken hoe het allemaal loopt. Kom daar mensen genoeg tegen denk ik zo.
Je gaat ook echt een heel jaar weg ? Wat fantastisch zeg. Ik ben ook bezig met vaccinaties. Malariapillen lijken me nogal vervelend :stuck_out_tongue: even kijken waar het allemaal echt nodig is.

Hoi Anouk

Leuke plannen! Ook ik ga rond die periode die kant op. Ik vertrek 1 november en blijf tot 1 januari. Ik ga hopelijk met een vriendin van mij, maar bij haar is het nog niet zeker en ook geen twee maanden. Jouw plannen spreken me erg aan! Heb jij al iets Bangkok geboekt qua overnachting? En hoe doe jij het met visa?

Hoi Denise,

Ik denk dat ik ga voor de Rikka Inn. Is nieuw, schoon en heeft een zwembad op het dak. Het is weliswaar midden op Kao San Road, maar wel goed gelegen en makkelijk te vinden.http://www.rikkainn.com/room_rate.html#
Single 600B double 800. Wel vrij prijzig, maar lekker om even in te acclimatiseren.
Ik heb trouwens nog niet geboekt, volgens mij kan dat bij dit hostel pas 5 dagen van te voren(singles kan je niet reserveren) Gezien de meeste mensen daar na een aantal dagen weggaan en doorreizen zal dit geen enkel probleem zijn denk ik.

Visa regel ik van te voren. Double entry. Dan mag je 2x 60 dagen blijven zolang je na die 60 dagen maar de grens over gaat. Bij een border run krijg je nu namelijk geen 30 dagen verlenging meer, maar maar 15. Tenminste dat is mij verteld.

Ga je ook naar Laos en Cambodja ? (zo ja dan kun je gewoon visa ter plekke regelen denk ik, omdat je 2 maanden gaat)

Groetjes

Hoi Anouk,

Ik vlieg 8 november 2009 naar Bangkok en hopelijk vlieg ik meteen door naar Chang Mai. Ik ga daar een cursus Thai volgen, het duurt ongeveer 6 weken. Als uitstapje ga ik naar Laos voor The Gibbon Experience. Ik heb enkele jaren geleden al over deze jungletrekking gehoord en dat wil ik zeker meemaken.

Als je tijd hebt, kunnen we in Chang Mai, onder het genot van Chang Beer de reisverhalen delen.

Groetjes,
Dung

hoi Dung

wat leuk zo’n thaise cursus! zou het zelf ook wel leuk vinden. Ben nu bezig met zon computer programma thuis. Een beetje basis thai kan geen kwaad.
Ik ben nog niemand tegen gekomen die de gibbon experience ook wil doen. Ben er zelf nog wel over aan het twijfelen. Niet zo’n fan de boomratten die het daar blijkbaar erg gezellig vinden :slight_smile: maar de ervaring zelf is waarschijnlijk onvergetelijk. Heb een mailtje gestuurd, het schijnt nu 160 euro te kosten.

Ik zal je wel een berichtje sturen zodra ik in chang mai aankom. Ga je verder nog iets doen of blijft het bij het uitstapje naar Laos?

groetjes

Hoi Anouk,

Chang Mai is de thuisbasis vanwege de taalcursus Thai, 2 uurtjes per dag, in ochtend of in de middag. Voor de overige uren probeer ik andere activiteiten te ontplooien zoals jungletrekking, kookcursus en uitstapjes naar andere gebieden/dorpen voor vertier o.a. The Gibbon Experience (kostte in 2007 nog 132 Euro). Ik ben nu op het internet aan het orientieren wat de mogelijkheden zijn rondom Chang Mai en de buurlanden.

Groetjes,
Dung

Enorm prijsverschil met de gibbon inderdaad. Stond er zelf ook van te kijken.

Misschien een excursie naar de golden triangle ? Je bent dan echter niet echt in de andere landen. Je kan ook vliegen naar hanoi vanuit laos…tripje van een paar dagen. Heb je wel een visum vooraf voor nodig.

Hee Anouk, Vinnie-g en Dung,
Zojuist gelezen over the gibbon experience…(nooit van gehoord sinds ik dit forum lees), maar ben helemaal enthousiast geworden en ga het zeker doen!! Ik ga de 1e 3 weken van november vrijwilligerswerk doen in Cambodja, daarna ga ik tot en met december rondreizen, in elk geval door Laos! Heeft 1 van jullie al een concrete planning wanneer je waar bent in Laos??

In laos ben ik of de laatste week van november en de 1ste week van december, of de 1ste 2 weken van december. Gibbon doe ik meteen zodra ik in Laos kom.

Hi Anouk,
Ik vlieg 3 november naar thailand.
Het wordt mijn eerste verre reis die ik alleen maak.
Echt concrete plannen heb ik nog niet. Wil graag mijn padi halen, cultuur snuiven en een fullmoonparty lijkt me ook een leuke ervaring.
Ga waarschijnlijk richting Chiang Mai en dan nog iets omhoog.
Wie weet kunnen we een stukje samen reizen.
Groetjes,
Lot

Hoi Lot,

Leuk, ik ga ook eerst omhoog dus dat zou best kunnen. Hoe lang ga je in totaal?

Groetjes Anouk

Hi!
Ik vlieg 3 november heen en de 27ste terug. (dus 24 dgn :wink: )
Wanneer vlieg jij precies heen?
En zijn jouw plannen ondertussen al concreter geworden?
Of staat het nog open?
Groetjes, Lot

Hoi!

Ja hoor, mijn plannen waren al een tijdje wat concreter :slight_smile:
Ik vlieg 2 november naar Bangkok dus dat komt behoorlijk overeen. De eerste 3 weken ga ik Noord Thailand doen. Daarna ga ik een week of 2 naar noord Laos, vervolgens een weekje cambodja (vliegen) weekje Vietnam indien tijd/geld en dan terug naar Bangkok om van daaruit het zuiden te doen:zon02:.

Ik ga wel wat langer dus ik weet niet of je veel sneller reist dan ik of veel overslaat. Maar de eerste paar dagen komt het waarschijnlijk gewoon overeen :). AL een hotel gekozen voor in Bangkok ? En hoe lang wil je in Bangkok blijven ?

Groetjes Anouk

Hi!
Ik heb nog geen hotel in Bangkok gevonden. Wil denk ik ook niet te lang in Bangkok blijven hangen. 1 of 2 nachtjes. Lees overal dat je het best aan het eind van je reis nog even Bangkok in kan.
Aan het eind van mijn reis wil ik nog mijn PADI halen en lekker op het strand vertoeven. Dus ik heb een goede 2 weken waarin ik richting Chang Mai en hoger (weet nog niet precies waarheen) wil reizen.
Heb jij al wel een hotel voor in Bkk? En hoe lang wil jij in Bkk blijven?
En op welk tempo ben jij van plan te reizen naar het noorden?
Heb je nog een ‘must-see’?
Groetjes, Lot

Hoi!

Ja ik ga voor de Rikka Inn denk ik. Blijf wrs 2/3 nachtjes in Bangkok om even bij te komen ed. Fietstochtje van co van kessel. (www.covankessel.com)
Ik geef me zelf denk ik 3 weekjes om naar het noorden te gaan. Ik ga ook nog naar Chiang Rai. Schijn je leuke trekkingen te kunnen doen. Vervolgens naar Huay Xai om over te steken naar Laos.
Qua tempo, ik weet het niet precies, hangt er van af hoeveel er te zien is per plaats. Maar ik wil niet 's ochtends aankomen en dan 's avonds meteen weer weg dat is me te hectisch. Voor de rest maakt het me niet zoveel uit.

Voor 2 weken noord must sees : Ayutthaya, Lopburi (aapjesstad:)) Phitsanoluk, Sukhothai, Chiang mai, Chiang rai.
Indien je tijd hebt (waarschijnlijk niet) kan je ook nog naar Nan en/of Phayao (heb een guesthouse met belachelijk prachtig uitzicht gevonden) (kanchanaburi als je zin hebt (ten westen van Bangkok),

Ga je terug vliegen vanuit Chiang mai ? Zou ik wel doen scheelt tijd :slight_smile:

Groetjes:dag:

Hi!
Zo, dat Rikka Inn ziet er niet verkeerd uit! Die fietstocht lijkt erg leuk!
Welk guesthouse is dat, met dat belachelijk prachtige uitzicht?
Waarschijnlijk ligt mij tempo net iets hoger ja. Maar ik wil ook vooral genieten en de tijd nemen voor wat leuk is en alles wat tussendoor voorbij zal komen.
Ik ben er al over uit om mijn padi op Ko Phi Phi te gaan halen. Dus van chiang mai naar bkk vliegen en dan weer naar phuket. Wat je zegt; dat scheelt tijd!
Veder ligt het voor mij echt nog open hoe en/of wat.
Ben begonnen om de lonely planet door te spitten en wacht met smart op de 13e uitgave :slight_smile:
Wil ook nog ergens een national park induiken, een kookles lijkt me ook erg leuk, yoga in chiang mai, de jungle in, tempels bekijken…
Zo veel te doen, en zo weinig tijd! Baal nu al dat ik niet langer ga!
Lijkt het je wat om emailadressen uit te wisselen?
Groetjes, Lot