Hoiii!
Ik ben Hester, 24 jaar en kom uit Groningen. 3 augustus vlieg ik naar Bangkok en ga dan vrij snel door naar Laos voor ongeveer 1 a anderhalve week. Hierna staan mijn reisplannen open. Ik zou nog wel naar Vietnam en Cambodja willen maar ook wel naar Zuid-Thailand, Bali of een combinatie hiervan. 23 september vlieg ik terug vanuit Bangkok. Ik zoek een reisgenootje vanaf of na Laos waarmee ik verder kan reizen of een deel samen kan doen. Zijn er mensen die een beetje dezelfde plannen hebben of die zich willen aansluiten?
Ik hou van cultuur en natuur. Ik vind het leuk om actieve dingen te doen maar hou ook heel erg van relaxen op mooie strandjes:)
Af en toe een drankje doen vind ik erg leuk maar feesten is niet waar het reizen voor mij om draait. Ik sta open voor allerlei suggesties en hoop wat van jullie te horen:)!
Groetjes Hester
Hey Hester,
Leuke plannen! Eerste keer dat je gaat backpacken? Ik heb ook zojuist een oproep geplaatst alleen ga ik van november t/m januari.
Succes met zoeken!
Groetjes, James
Hee Hester,
Superleuke plannen! Ik heb in principe dezelfde plannen staan! (Reageerde net op je vraag omtrent Thais visum) Zelf studeer ik ook in Groningen, en heb ik qua rondreizen dezelfde insteek: cultuur, natuur en af en toe feesten (Vang Vieng, Koh Samui, Koh Phangan etc.) Mijn plan is om van Bangkok naar het noorden te trekken, richting Chiang Mai. Daar wil ik ook een jungle trekking doen. Nog een aantal dingen die ik wil doen: Golden Triangle bezoeken, slowboat naar Luang Prabeng, tuben in Vang Vieng, op scooter Bolaven Plateau verkennen, Angkor Wat, Killing Fields bezoeken rondom Phnom Penh, Koh Phi Phi en Koh Phang-Nga. Ik vlieg terug vanuit Phuket op 10 september. Expres niet voor Vietnam gekozen, omdat het land al een reis op zich waard is en het visum vrij prijzig is. Hoop dat je iets aan de suggesties hebt!
Groeten, Erwin
Hoi Erwin,
Leuk dat je dezelfde plannen hebt! Ga jij vanuit Laos naar Cambodja of vanuit Zuid-thailand? Ik zit nog een beetje te twijfelen wat het handigst is. Ik start in Bangkok met een reisgenootje. we gaan gelijk door naar Chiang mai en dan door naar Laos met de boot. Zij gaat daarna naar Zuid-thailand en vliegt daarna terug naar Nederland. Ik ga met haar mee naar Zuid-thailand en daarna naar Cambodja of vanuit Laos naar Cambodja. Heb je hier nog tips over? Ik las/hoor trouwens dat je online een visum voor Vietnam kunt kopen voor 60 euro. Valt nog mee!
Groetjes Hester
Erwin hoe reis jij trouwens van Laos naar Cambodja? Bus/boot/vliegtuig?
Ik neem de slaapbus van Vientiane naar Pakse. Na Pakse reis ik naar de 4000 Islands: Si Phan Don Det is mijn doel. Van hieruit reis ik door naar Cambodja met de bus. Via guesthouses schijn je gemakkelijk bussen te kunnen fixen naar Phnom Penh. Houd wel rekening met het feit dat je de hele dag kwijt bent met reizen: de grensovergang kan lang duren en de wegen zijn niet top. Al schijnt er een nieuwe verbinding te zijn die wel veel sneller is. In ieder geval reis ik dus met de bus van Si Phan Don (vlakbij de grens) naar Phnom Penh in Cambodja. In Cambodja wil ik Phnom Penh, Battambang en Siem Reap bezoeken. Van hieruit vlieg ik naar de eilanden in Zuid-Thailand.
Groeten, Erwin
Hoi.
Ik ben op dit moment in chiang rai en van daaruit wil ik naar laos. Vanuit laos naar cambodja en in cambodja de visa regelen voor vietnam en misschien nog naar de filipijnen.
Gr. Maaike
Hoi Allettamaaike,
Ik heb je een PB gestuurd:)