Thailand, Laos & Cambodja - Mei/Juni 2009

Hoi Allemaal!
Ik ben Pam, 21 jaar, student aan de kunstacademie in Utrecht.
Op 1 mei vlieg ik met mijn rugzak richting Bangkok om vervolgens 2 maanden te gaan backpacken in Thailand, Laos en eventueel Cambodja.
Ik wil lowbudget reizen en ben in voor spontane acties en heb dus nog niet mijn hele reis gepland.
Wie vind het leuk om een stuk mee te reizen?
Groetjes! :zon02:

Hoi Pam,
Ik ga in juni reizen in Laos en Cambodia (alleen) en in juli en augustus samen met mijn vriend door Thailand.
Ik wil in ieder geval 6/7 juni de Gibbon Experience doen in Noord Laos en zou het hierbij ook fijner vinden om dit samen te doen.
Lijkt je dit misschien leuk om samen te doen?
Kijk op http://www.gibbonx.org/ voor meer info en kijk vooral ook wat filmpjes op youtube om een indruk te krijgen!
Groeten,
Sanne

Hoi super keuze, jammer dat het juist met het begin van het regenseizoen is, aan de andere kant zal alles nog goedkoper zijn.
Ik ben sinds januari terug van er 2 maandjes rond te toeren, nu is het werken geblazen om zo gauw mogelijk terug te kunnen gaan. Zou het in het regenseizoen ook wel eens willen zien by the way.
Hou er rekening mee als je de grens over land oversteekt naar thailand dat je maar 15 dagen krijgt ipv 30 dagen met het vliegtuig. En als je op voorhand reisvisa regelt, dan wel met multiple entry best. maar ja voor 2 maandjes valt het wel mee eigenlijk, niet zo een must. Have fun niet te veel plannen, het gaat allemaal vanzelf, go with the flow je zult wel zien. :wink:

Hoi Sanne,
Ziet er heel tof uit!
Maar is dat niet ontzettend duur?
Het lijkt me heel erg leuk om dat te doen, maar omdat het er zo commercieel uit ziet heb ik het idee dat het ergens anders vast goedkoper kan…
Daarnaast weet ik nog niet precies of ik in die tijd in Laos ben. Wanneer vlieg jij en waarheen?
Groetjes!

Hoi Pam,

Het is 160 euro voor 3 dagen en 2 nachten inclusief:

• Exclusive access to the Bokeo Nature Reserve
  • Transportation to and from the Reserve
  • Accommodation in a canopy-level tree house complete with running
    water, semi-private comfortable bedrooms, and a spectacular view
  • Local, fire-cooked meals
  • Unlimited access to an extensive canopy cable-gliding network for
    exploring the treetops
  • Local guides with basic English and super powers

Het is idd wat prijzig (helemaal in vergelijking met wat je in de rest van Laos per dag kwijtbent) maar het is een eco-project dus het geld komt goed terecht en andere mogelijkheden om in dit beschermde natuurreservaat te zippen langs de toppen van de bomen zijn er niet.

Er zijn 2 opties:

1. The Classic Gibbon Experience* takes you to our closest infrastructures.
    You choose how you want to spend your time, there is no strict schedule;
    food should come when you are hungry, and the guides be around, ready to
    assist you.

Groups of twelve people depart on alternate days at 8:30 am for two
nights in the Bokeo Nature Reserve.

1. The Waterfall Gibbon Experience* takes you deeper into the reserve,
    trekking for two to three hours per day along the Nam Nga Valley.

The waterfall tree house has a fresh-water swimming hole at the bottom,
the others show sunsets overlooking several valleys or the Nam Nga
River. Two groups of 8 people depart on alternate days at 8.30am and
9:00 am for two nights in the Bokeo reserve, swapping tree houses on the
second night.

Ik kom 4 juni aan in Bangkok en vlieg dan gelijk door naar Chiang Rai. Daar wil ik denk ik de volgende dag al de oversteek maken naar Laos en dan ong. 7 juni met de Gibbon experience starten.

Ik hoor wel of je het wat vindt en me komt vergezellen als Jane door de Jungle!
Groeten,
Sanne

Wat ik me nu steeds afvraag (dit gaat heel dom klinken, hoor), is of het niet een eng idee is “alleen” in dat reservaat te zitten met allerlei beesten om je heen… Haha, ik kan me daar serieus zorgen over maken. Al klinkt het verder supercool! Maar nog nooit voorvallen van een aap die een hut binnenviel? :wink:

Vast wel, maar van een aap ga je ook niet dood!
Je moet sowieso even je ik-hou-van-luxe-knop op UIT zetten en je ik-ben-op-avontuur-knop op AAN, dan heb je denk ik de juiste verwachting en kan het alleen maar heel erg gaaf worden!
Ik wil boeken voor de Classic Experience op 7 juni.
Wie durft?!

Hee Sanne!
Klinkt echt super zeg, lijkt me echt een ervaring!
Maar ik vind het alsnog erg duur. Aangezien ik niet heel veel budget heb!
En verder moet ik nog even kijken hoe ik mijn reis ga plannen.
Dus ik laat het je nog weten oke! Wanneer wil je gaan boeken?
Groetjes!

Wel heel binnenkort aangezien het snel volgeboekt zit.
Tis inderdaag wel jammer dat je niet op het laatste moment kan beslissen.
Ik moest ook even slikken bij de prijs, maar na het zien van de verschillende filmpjes op youtube en verhalen van andere mensen (o.a. op internet maar ook van kennissen) die meenden dat het een van hun mooiste ervaringen van hun reis was, was ik om!
Bovendien kan de rest van de reis heel goedkoop en wil ik het gewoon niet missen als ik toch daar ben!
Ik zou het leuk vinden om samen te doen, maar denk er maar ff over na,
ik hoor het wel van je!
Groeten,
Sanne

Hoi Sanne!
Ik heb besloten om de tocht niet te doen. Ik vind het toch wel erg duur en heb van een vriendin gehoord dat zij ook zoiets gedaan heeft voor maar 40 euro…
Dus ik bekijk het daar gewoon en dan zie ik het wel!
Maar toch super leuk dat je het voorstelt, heel veel plezier!
En misschien kom ik je nog wel ergens tegen in de bushbush!
Groetjes!

Hey
Ik vertrek 17mei naar Bankok. Vanaf daar wil ik 3 maanden rondreizen. Ik wil beginnen in Laos, dan Cambodja en op het eind Thailand. Ik ben in voor alles, en heb alleen nog maar mn vlucht geboekt.
Misschien kunnen we meeten in het noorden van Laos?
x Gaya

Hoi Gaya,

Ik ben vanaf 5 juni in Laos en heb de Gibbon Experience geboekt van 7 t/m 9 juni. Lijkt het je leuk om mee te gaan? Ik zou het gezellig vinden om het samen te doen!

Groeten,
Sanne

Hey!
Helemaal super! Ik weet alleen niet waar ik dan precies zit. Ik wilde eigenlijk iets eerder de Gibbon experience doen… Is er een mogelijkheid om het bijv. te verschuiven?
Waar zou je willen meeten? Hoe ver in het noorden is het ook alweer?
x

Hey,
Ik kom op 4 juni aan in Bangkok en vlieg dan gelijk door naar Chiang Rai (noord-thailand).
De volgende dag wil ik dan de overstap maken naar Laos,
maar eerder dan 7 juni beginnen met de Gibbon Experience wordt voor mij dus lastig helaas.
Het is inderdaad in Noord Laos, starten in het plaatsje Huay Xai. Je moet min. een maand van tevoren boeken en de dag voor vertrek melden voor 19.00 's avonds zodat ze zeker weten dat je meegaat.
Voor meer info kun je kijken op: http://www.gibbonx.org/ (en vergeet niet alle filmpjes op youtube!) En als je naar ze mailt, krijg je ook een uitgebreide mail terug met informatie.
(die ik je evt ook kan toesturen).
Ik hoop dat jij nog wat flexibeler bent in je reisschema en dat je bij mij kunt aansluiten als Jane door de Jungle!!
Sanne

Haha jane en jane door de jungle :wink:
Ik ga even kijken hoe en wat en je hoort nog van me. Heb je een emailadres? Kunnen we mailen, is wat makkelijker !
Lijkt me helemaal super als we zouden kunnen meeten.
xx

hey p-ammie,

Ik ga samen met mijn vriend in juni 1 maand rondreizen door thailand. Het leek ons erg leuk om misschien een aantal reisgenoten te ontmoeten. Wellicht lijkt het je leuk een stukje samen te doen. Wij komen 11 juni aan in Bangkok en vertrekken 9 juli. Voor de rest hebben we niet echt boekingen gedaan.

Groetjes

Hai Allemaal,

Ik vertrek op 5 mei naar Bangkok. Met me rugzakje… Voor vier maanden. Heb nog geen concerten plannen. Wil graag naar Laos en Cambodja en natuurlijk Thailand. Misschien kunnen we een stukje met elkaar optrekken.

Groetjes Marloes

Hi al lekker opweg?
ik ben aan het backpacken tussen bangkok, Thailand en Den pasar Indonesië tussen 20 mei en 1 juli. ik heb de afgelopen 7 maanden gebackpacked door Nieuw zeeland en Australie! Misschien past jouw reisplan hier ook in! Maar mijn plan is ook flexibel dus laat maar weten wat je zou willen. Zou leuk zijn!

Veel groetjes, Tim

Hoi Iedereen die nu in Thailand is of er heen gaat!
Ikben nu in Bangkok en ik neem vanavond de bus naar Chang Mai. Dus als er mensen dezelfde plannen hebben hoor ik het graag!
Ik wil ong 2 weken in het noorden blijven en dan naar Laos.
Groetjes!

Hai allemaal.

Ik zie hier nu in Bangkok. Ik neem morgen de trein naar Chang mai. Pam ben je er dan ook nog?? Ik ben ook van plan om een week of twee in het noorden te blijven. En dan trek ik door naar Laos. Nog meer mensen die gaan…

Groetjes Marloes