Route beoordeling

Hoi allemaal!!

Ik kom maandag 2 Mei in de middag aan in bkk, daar ontmoet ik een vriend en begint de reis.
We hebben 29 Mei weer de terrugvlucht vanaf bkk.

Ons plan was om diezelfde dag in bkk te blijven en overnachten en dan de volgende dag vroeg met het vliegtuig naar Chiang Mai ( met het vliegtuig om tijd te sparen ).

De route die we willen gaan bereizen in 27 dagen is als volgt…

Chiang mai, Chiang Rai en dan Laos in met slowboat naar Luang Phrabang.
Vanaf Luang Phrabang willen we verder het noorden in van Laos om mischien de gibbon experience te doen en trekking. Daarna richting Vang Vieng voor het beruchte tuben. Vanaf Vang Vieng langs Vientiane om Thailand weer in te gaan richting Pattaya om de vakantie af te sluiten met een paar daagjes feesten.

Dit is dus de route (ongeveer).

Zoooooo, wat denken jullie ervaren backpackers, ( voor ons is dit onze eerste keer in alles ).

Is dit alles haalbaar qua tijd??? en een leuke route om te doen???

Thanx! Greetzz Arjan:chin:

Hoi arjan,

Zelf heb ik nog geen ervaring met thailand maar wij komen net terug uit Laos.
Ik denk dat het makkelijker is om vanuit het noorden van thailand meteen de oversteek te doen naar huay xay voor de gibbon experience. Anders ga je eerst weer naar LP en dan moet je weer naar boven. Vanuit huay xay kun je dan met de bus naar LP (erg oncomfortabele reis) en dan vanuit daar weer makkelijk doorreizen naar vang vieng en vientiane. Ik weet niet of jullie puur voor doorreis naar vientiane gaan? persoonlijk vind ik het geen leuke stad en als ik dan zou moeten kiezen neem wat meer tijd in LP. De gibbon moet je zeker doen, het is eenabsolute aanrader! Maar je moet het wel boeken van te voren, anders kom je miisschien voor niets. Kies dan voor de waterfall, wij dachten nml dat wij de classic hadden geboekt maar bij aankomst bleek dus van niet, we hebben de waterfall dus gedaan en die is veel uitgebreider! De bus vanuit huay xay vertrekt om 5 uur naar LP en als je die ochtend uit de gibbon komt kan je die meteen nemen. Ik zou wel ff een hotelletje vragen of je mag douchen voordat je die lange reis aangaat. Qua tijd of je het gaat redden allemaal kan ik niet zeggen, ligt eraan wat je allemaal wilt doen in laos. In ieder geval veel plezier! groetjes

:chin:pattaya zou ik over slaan er vele mooiere plaatsen om je vakantie af tesluiten:THAILAND::cambodia:

Perfect te doen Arjan82!!Als je van plan bent om alleen het noorden van Th en laos te bezoeken.
Nu je zult je “huiswerk” al gemaakt hebben Arjan,mag ik nog ff zeggen dat je zeker Pai moet aandoen alsook “Doi Inthanon” het ligt ongeveer 58km van Chiangmai verwijderd.
Nu smaken verschillen,betreffende Pattaya,het ligt wel dicht bij Bangkok dat is ook alles.
Maar om te feesten ben je daarwel aan het goed adres,Arjan.
Moest je nog eventueel met vragen zitten betreffende het noorden van Thailand,dan kan je me altijd een pmtje sturen Arjan.
groetjes en suc6 met je voorbereidingen
georgessiam.

Thnx voor jullie snelle reacties!

Ebrina,
goeie tip om Laos binnen te gaan via Huay Xay. We hebben de Gibbon Experience niet geboekt, omdat we niet weten hoe lang we in Chiang Mai, enz, enz blijven. Dus we wippen gewoon langs en als ze plaats voor 2 hebben dan hebben we mazzal. En zoniet, dan moet ik nog een keer naar Laos. Ik heb idd al begrepen dat Vientiane niet geweldig is, dus is alleen een doorreisplaats.

Fransjes,
Zeker zijn er mooiere plaatsjes dan Pattataya, maar na een kleine maand natuur komen wij er alleen maar om de vakantie feestelijk af te sluiten.

GeorgeSiam,
Ik weet dat ik maar 27 dagen heb en daarom heb ik deze route gekozen. Natuurlijk wil ik VEEL meer zien van het mooie Thailand en Laos, maar ik heb geen tijd. Als het alles bevalt zal ik dus ook zeker terrugkeren.

Doi Inthanon wilde ik al langs en Pai zal ik straks ff gaan googelen.

Ik neem mijn VISA bankkaart mee en wil ongeveer 400 euro/dollar meenemen in cash. Wat is beter in cash?? Dollar of Euro??

Na maanden googelen denk ik dat ik alles wel weet, zoniet George dan hoor je het wel weer via het forum.

Thnx a million!!:chin:

Nu 400 euro=± 16700 bath zal wringen worden om toe te komen Arjan,maar je neemt ook je visakaart mee,dus geen probleem
Wel Arjan ik zou zeggen euro’s meenemen,ik vind persoonlijk dat de koersen beter liggen dan de Amerikaanse dollar.
Oja in sommige plaatsen in Laos(luang prabang )kan men ook betalen met de thaise bath.
Nog een goede voorbereiding en laat ons iets weten als je terug in Nederland bent.
gegroet:georgessiam.

De Gibbon Experience begint niet elke dag, dus ik zou in ieder geval even informeren wat de vertrekdata zijn. Ik heb zelf de Gibbon Experience niet vantevoren geboekt, en ter plekke was het niet mogelijk. Echt heel jammer!!!

Als je perse wilt feesten aan het eind: overweeg eens om naar Koh Chang te gaan in plaats van naar Pattaya. Dat ligt ook redelijk op de route, maar lijkt me een stuk leuker!

Als het niet lukt om de Gibbon Experience last-minute te boeken, dan raad ik je aan een uitstapje te maken naar het noorden. De omgeving van Luang Nam Tha is heel erg mooi, je kan er prachtige trekkings maken. Ook Noi Kiauw en omstreken is een aanrader.

Haha, nee George die 400 dollar is alleen om de eerste dag rond te komen en de vlucht te kopen van bkk naar Chiang Mai. Kijken hoe het gaat met wisselen, geld pinnen enz, enz.

offff, raad jij aan om helemaal geen cash mee te nemen en gelijk alles te pinnen. Wat is voordeliger?

Thnx again

Jenny,

Indrukwekkend! Die mooie fotos van jou!
Welke camera heb je daarvoor gebruikt?

Ikzelf heb voor mijn rondreisje een camera reflex gekocht.
De ‘’ Nikon 3100 ‘’ met een extra lens en totale geheugen 32 gb.

Ik twijfelde tussen een kleine digitale camera of een grote reflex, ik heb dus voor de grote gekozen. Ik weet niet of ik daar spijt van ga krijgen, want is best een gedoe om dat backpackend mee te zeulen.

Maar het maakt wel geweldige fotos.

thnx

persoonlijk neem ik wel altijd cash geld mee maar gebruik dit alleen voor noodgevallen, al het geld wat ik daar gebruik pin ik ter plaatse
ik denk niet dat je een rabopas hebt maar zo wel let dan op want dit kan in laos problemen met pinnen opleveren aangezien die daar niet overal wordt geaccepteerd
mocht het nou niet lukken om de gibbon experience te doen in laos kan je altijd nog de flight of the gibbon in chian mai doen deze kan je heel goed ter plaatse boeken en is ook erg leuk al moet ik toegeven dat ik hem in laos mooier vond
ik weet niet welke datum het einde van je reis is maar als er toevallig een full moon party is dan kan je ook goed naar ko phan gan gaan om daar een feestend eind aan je vakantie te maken

he Dirkpie!

Ik woon in Spanje op Tenerife dus ik heb een gewone VISAkaart van een spaanse bank. Moet wel goed gaan denk ik.

FULL MOON PARTY!!! Is de 13de van Mei en als ik in de buurt was dan zou ik er zeker heen gaan, want hou zeker van een goed feest. Maar helaas denk ik dat ik dan in Laos zal zijn. Maar als ik het goed begrepen heb dan is de volle maan in elke maand Mei zoiets als de dood en geboorte van budha en zullen er ook veel lokale feestjes gehouden worden zo her en der…

We zien wel…

Thnx:cheer:

Bedankt voor je compliment!

De foto’s van Thailand en Laos op mijn site zijn redelijk oud, en gemaakt met een Canon A510. De nieuwere foto’s zijn gemaakt met een Canon 350D of een 450D. Ik sleep eigenlijk altijd een DSLR mee met verschillende lenzen, al heb ik mezelf een maximum van 3 lenzen opgelegd in verband met het gewicht. Soms neem ik nog een aparte onderwatercamera mee.

Route beoordeling:

Een 8+, behalve het gedeelte in Pattaya, dat krijgt een 3-.

Als je wilt feesten, kun je dat net zo goed in BKK doen.
Dat is echt hetzelfde, maar dan zonder strand.
Een andere plus is dat je er sneller bent.

Hans.

Ik zou zeggen pin in de luchthaven van Bkk een klein bedrag(tarrieven liggen daar erg laag)wisselen.
Juist genoeg om je vliegticket,transport van airport Cnx naar downtown=50bath en je hotel of guesthouse te betalen.
Nu omdat ik vertrouwd ben met "mijn"Chiangmai kun je best je geld gaan wisselen bij sk money changer,charoen prathet road(vlak naast de Iron bridge)op een scheetafstand van de loi kroy road(night market)dit kantoor geeft de beste wisselkoersen,ga er iederkeer naar toe om geld te wisselen.
Nu ik ben jou niet Arjan,maar ik wissel gewoonlijk altijd mijn cash geld(euro’s)in dit wisselkantoor.
groetjes
georges.

Ik zou zoveel mogelijk pinnen. (De Belgen onder ons moeten eerst contact opnemen met hun bank.) Houd er wel rekening mee dat in Laos pinnen iets minder makkelijk gaat dan in Thailand, dus zorg dat je wat Bath, Euro of Dollars achter de hand hebt die je in kan wisselen voor kippen.