Mening over reis gevraagd!

21 Oktober vertrek ik voor nu nog onbekende duur naar Thailand. Ik heb inmiddels een aantal reisdoelen en hoor graag jullie mening over onderstaande reisbeschrijving en of deze in 2 maanden tijd past.

Vanuit Bangkok ben ik van plan via Ayutthaya, Lopburi, Phitsanulok, Sukhothai, Chiang Mai en Chiang Rai de grens over te gaan naar Laos om daar deel te nemen aan de Gibbon Experience. Vanaf dit punt loopt mijn exacte plan dood en ben ik van plan weer naar beneden af te dalen met als einddoel Cambodja (Siem Reap). Ankor Wat betekent het einde van mijn trektocht, hierna wil ik enkele eilandjes bezoeken. Koh Chang ligt het meest voor de hand vanuit Cambodja (kan je hier goed duiken?).

Graag jullie mening en tips over de duur (2 maanden?) en reis (met name van boven weer terug). Alvast bedankt!

Marten

2 maanden moet zeker lukken.
Ik zal 3 weken in thailand blijven.
2,5 weken in laos.
1,5 week in cambodja.
1 week speling :slight_smile:

ja je kan op koh chang goed duiken er zitten vele duikscholen

groet dirk

Bedankt Martin en Dirk.

Dan blijft er nog één vraag over die wellicht anderen kunnen beantwoorden: hoe weer af te dalen? Zelfde route weer terug en dan vanuit Bangkok naar Siem Reap of rechtstreeks door Laos en Cambodja er heen reizen? Ik ben benieuwd!

ik zal zeker niet dezelfde route doen, zonde van de tijd.
van pakse kun je vliegen naar Siem. (ik heb andersom gedaan)
kijk eens op airaisia.

Beste Martenn…
Via Chiang Rai en de Gouden driehoek zou je bijvoorbeeld ook naar Chiang Khong kunnen gaan, en dan vandaaruit met Slowboot of een snelle boot via de Mekong rivier naar Luang Prabang in Laos kunnen reizen, Heb van andere toeristen venomen dat het via een Slow boot prettiger reizen is en je dan onderweg ook nog kunt overnachten in geusthouses langs de rivier.
De snelle boot trips zouden ook best ( gevaarlijk zijn ).
Het moet wel een mooie trip en ervaring zijn.
Vanuit Luang Prabang kun je dan overland naar Vientiane en weer terug naar Thailand reizen.
( vind dit een goede optie voor jou ).
Groeten Toony homestay-chiangrai

klopt, niets aan toe te voegen.
goede tip.

Onderweg zou je dan nog een stop kunnen maken in Vang Vieng, een klein plaatsje dat prachtig is gelegen, omringd door karstbergen.
Vang Vieng is ook erg populair bij backpackers, onder meer vanwege tubing (in een grote band de rivier afdrijven) en de happy shakes…

Natuurlijk kan je ook direct van Luang Prabang naar Vientiane rijden, maar dan is het wel een erg lange zit…

Bedankt voor de tips! Vanaf Houay Xai (Gibbon Experience) naar Luang Prabang, Vang Vieng en Vientiane lijkt mij een erg goede en leuke optie. Kan ik van Vientiane ook nog eens mooi vliegen naar Siem Reap.

Alleen nog één vraag: moet ik voor de Slow boot per sé vanuit Houay Xai/Laos weer terug naar Chiang Khong/Thailand? Want dat betekent dubbel reizen en extra werk met visa. Weet iemand een andere opstapplaats richting Luang Prabang?