Thailand is een mooi land, maar zou jij er kunnen wonen later?

Thailand is een mooi land, maar zou jij er kunnen wonen later?
Waar zou je dan graag willen wonen,in het noorden,Isaan ,Bangkok of op een mooi eilandje?
Je kan hierboven in de peiling stemmen,eventueel kan je hieronder een woordje kwijt waar je graag zou willen wonen in Thailand!

Het hectische Bangkok!

http://www.thailandtotaal.nl/wp-content/uploads/2009/07/bangkok_stadsverkeer.jpg

Het prachtige Isaan,

http://www.thailand-travelonline.com/wp-content/uploads/2010/01/pink-water-lily-thousands-of-bua-daeng-turns-nong-han-lake-to-the-pink_photo-from-tat.jpg

Mooie eilandjes genoeg te vinden in Thailand,wie zou daar niet graag willen wonen : geen stress,geen drukte gewoon lekker relaxen en genieten van je oude dag

http://www.thailandtotaal.nl/wp-content/uploads/2010/12/thailand_koh_lanta_strand_zee.jpg

later niet nu wel dat uitstellen naar later vind ik niets, komt vaak afstel van

:chin:Ja ik ben graag in de Isaan maar een huisje er bij aan de kust in toekomst lijkt me ook wel wat:THAILAND::cambodia:

Ik woon al in Bangkok, maar ik "Ja"gestemd, want ook later zou ik hier kunnen wonen. Alhoewel ik dan misschien toch liever Bangkok zou verlaten en naar een provinciaal stadje verhuizen. Maar waar naar toe, daar ben ik nog niet uit. Het mooie in Thailand is dat je bergen in het noorden hebt, en de zee in het zuiden, en daar tussen in zo’n beetje alles wat denkbaar is. Klimaat in het noorden is goed, maar de zee blijft natuurlijk aantrekkelijk. Mijn voorkeuren op het moment zijn Chiang Mai in het noorden, Udon Thani in Isaan, en Hua Hin of Rayon voor de zee.

Nou ik droom al heel mijn leven om in Thailand te gaan wonen.
Uiteindelijk zal het eens van komen,waar ik zou gaan wonen is heel gemakkelijk te zeggen,namelijk in Chiangmai (heeft met mijn verleden te maken waarom ik zo verkikkerd ben op deze mooi stad)
Natuurlijk zal ik het niet laten om mijn andere favoerite plaatsen te bezoeken oa : Krungthep,Hua Hin en Koh Samet.

hier sluit ik me volledig aan…

Mij lijkt het wel leuk om voor een paar jaar in Thailand te wonen… duiklessen of iets in het toerisme. Ik sluit niet uit dat dat nooit zal gebeuren.

Wat betreft “uitstel = afstel”, ik denk inderdaad ook dat dat voor veel mensen geld, maar lang niet voor iedereen. Ik ben zelf 27 lentes jong en heb leeftijdsgenoten om me heen die zich gedragen alsof ze grijs en bejaard zijn. Tegelijkertijd ontmoet ik op mijn werk mensen die op hun 84e voor het eerst besloten om eens een week of 8 naar Australië te gaan!

Het is maar net hoe jij in het leven staat!

Ik moest destijds binnen 2 weken een beslissing nemen of ik naar Thailand zou verhuizen of niet, en ik ben blij dat ik het gedaan heb, een van de beste beslissingen die ik ooit gemaakt heb.
Waar ik in Thailand woon, maakt me niet zo heel veel uit. Ik vind Bangkok een geweldige stad en het voelt hier nu als mijn thuis, maar Chiang Mai vind ik ook oke. En de Isan, tsja, dan ligt m’n hart toch nog steeds in Udon.
Maar ook ergens wonen op Koh Chang, Ao Nang, of Koh Samet zou ik geen straf vinden…

Heb het me nog geen moment beklaagd dat ik naar Thailand verhuisd ben, woon dan ook in het voorlopig nog rustige Kanchanaburi, mooi centraal. Gaat hier in de toekomst wel wat drukker worden nu de opening van de grenspost met Myanmar dichterbij komt.

Als we al met zijn tweeën naar Thailand gaan om te wonen zal dat zeer waarschijnlijk in SiSaKet zijn of eventueel in Udon Thani. Op dit moment wonen we allebei nog prima in NL en zijn we bezig met het opzetten van diverse dingen. Wat ook een mogelijkheid is waar we over praten is bijvoorbeeld 9 maanden Nederland en 3 maanden Thailand maar dat moet dan wel financiel haalbaar zijn.

Heb met mij vrouw (Thaise) een huis gekocht in Cha-am in de bergen 6 km van het strand. Over anderhalf jaar ben ik 65 en wil dan in Thailand gaan wonen.

heb een appartement in pattaya over 4 jr ga ik er wonen ook:cheer:

1 like

Heb zelf een huis in Ban Palai, een rustig, klein dorp op Phuket op een half uur rijden van Patong Beach. Alles binnen handbereik voor zowel Westerlingen als (uiteraard) Aziaten.
Wij verhuren ook een appartement in Patong Beach; daar heb ik een paar maal huurders gehad, die eerst de kat uit de boom willen kijken en voor twee tot vier maanden huren en vervolgens een beslissing nemen. Mocht je interesse hebben, kijk dan voor de mogelijkheden op deze link :hier aanklikken

Ik wil er eigenlijk niet later wonen, maar nu al… Een mooie plek vlak bij het strand lijkt me wel wat. En heel belangrijk als er maar goede internetverbinding is want anders kan ik mijn werk niet uitvoeren.

Hallo, ik ga met pensioen vanaf 1 December nu, en het plan is om begin februari naar Chiang Rai te verhuizen. We , mijn Thaise vrouw en ik , hebben daar een paar jaar geleden een stukje grond gekocht en gaan daar bouwen.
Zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben ?

ben er nu een paar keer geweest,maar het meeste wat me aantrekt is in de isaan.heerlijk rustig.

Ja ik wil zeker gaan wonen in Thailand, we zijn al bezig met het bouwen van ons huisje. De plaats waar ons huisje komt heet Phayuha Khiri, en ligt ongeveer 20 km van Nakhon Sawan. Hier geen gedoe met toeristen alleen thai, en Nakhon Sawan is een complete stad waar je alles kunt vinden wat je nodig hebt. Ps nu hebben we nog een huurhuis in Hua Hin ook hier is het niet verkeerd om te wonen.

Ben getrouwd met Thaise en we gaan, op termijn, in Thailand wonen. Zij heeft al een huis in Pattaya, in een wijk met hoofdzakelijk Thaise bewoners.

En waar zou je dan eventueel willen wonen,Hans?

Ben er inmiddels al een paar keer geweest,buriram en surin.Surin sprak me het meest aan,rustig,met niet al teveel toerisme.Maar van surin naar buriram is ook maar een stukkie met het scootertje.