Na alle lovende berichten over lezers die wel willen gaan wonen in het mooie Thailand hier een berichtje van een lezer die dat niet wil. Mijn vrouw en ik gaan in februari voor de negende maal naar Thailand voor een maand. Je kunt dus wel zeggen dat wij Thailand liefhebbers zijn. Wij hebben echter nog te veel banden met ons koude kikkerlandje om definitief te gaan verhuizen.
Ik heb ja geklikt voor later, alleen ben er nu mee bezig. ben 32 jaar en was bezig met het MVV voor mijn vriendin. welke van Thaise afkomst is. zij heeft daar een huis en een bedrijfje maar wilde liever in Nederland komen wonen. Ik heb in NL een huis en had een goede baan. (zeg maar het normale onbedwongen leventje in nederland) 2x pj op vakantie, paar keer weekendje weg, auto voor de deur alles wat het hartje begeerd) niet dus.
Ik liep al lange tijd met het gevoel dat ik iets anders zou willen en eens tijdelijk of voor altijd naar een warm land te gaan. Toen ik mijn vriendin leerde kennen en ik steeds vaker in thailand kwam werd die snak naar iets anders steeds groter. Nu mijn inmiddels ex werkgever het ook nog eens nodig vond om failliet te gaan en iedereen op straat kwam te staan heb ik de keuze gemaakt. Ik ben dus ook nu op zoek naar een baan in Bangkok. Ik heb hotel en voldoende restaurant ervaring en ga dan ook solliciteren naar een management functie in een Hotel. Deze worden eigenlijk alleen maar aan Foreigners toegewezen⦠wel rustig aan, eerst mijn huisje de verhuur in, even wat spaar centjes mee en al het papier werk/verzekeringen etc goed uitzoeken en regelen voordat ik op het vliegtuig stap. Maar het zal nu snel gaan gebeuren!! Inmiddels genoeg vrienden en kennissen in Thailand en zal me ook niet snel vervelen. Hebben in Bang plee, (Samutprakarn) ons huis in een āvillageā en zit met 30 minuten in centrum BKK.
Verder vind ik het heerlijk om even 2-3 dagen te gaan ontspannen op Samet, en dan gewoon weer keihard werken⦠Zou ik in NL ook moeten en ben nog jongā¦
Aan allen die er willen gaan wonen : probeer het eerst toch maar esā¦
Daar zijn voordelen (vele) bvb : kostprijs leven , het weer , de but-guns , enzā¦
Nadelen : logica en commom sense zijn ver te zoeken en het āmai pen raiā systeem kan in sommige gevallen serieus op de zenuwen werken.
Maar al bij al is het STUKKEN beter dan in Belgeroko !
BTW : ik woon in Thailand en ik voel me hier opperbest.
Groeten,
Frank