Thailand 20% duurder

Als je bij de geldautomaten van de Siam bank gaat pinnen kost dat 0bath,als je gaat pinnen bij bv:bangkokbank of andere banken kost je dat per transactie 20bath.
Zo heeft mijn vriendin het uitgelegd,het kan ook dat je éénmaal buiten Bangkok gaat pinnen,dat het bedrag wel kan veranderen.
Exact juist dat weet ik niet,zal nooit veel kosten,en zeker niet 150bath zoals wij pinnen.

klopt niet helemaal want ik zit bij de siam bank in koh phangan als ik bij de siam bank in bkk pin betaal ik volgens mij ook 20 baht.

In bkk betaal je als je gaat pinnen 0bath!!bij dezelfde bank.
Als je een rekening hebt in Bangkok en je gaat pinnen bij dezelfde pinautomaten in bv;cnx kost dat je 20bath.(kan misschien mis zijn)

maar kom jij bijv naar koh phangan en ga je bij je eigen bank pinnnen dan betaal je toch 20 baht

Ja,Baco idem dito!!

Oeps! Ik heb verkeerd gelezen…ik dacht dat juist de handen er boven houden hem een duur geintje had gekost.Hmmm was nog niet helemaal wakker denk ik. Pas na het lezen van bovenstaande quote ging bij mij het belletje rinkelen.

Dat was me ook nog nooit gebeurt tot een 3 jaar geleden, mijn vrouw staat nog even bij de receptie van een hotel en ik loop alvast naar buiten natuurlijk om te roken want dat deed ik tentijde nog, zie die pin automaat en denk ga effe een paar extra flappen trekken, de pas er in, pincode, taal kiezen, ammount kiezen en cfuk wel me pas eruit maar geen geld, Thaise tekst waar ik de ballen niet van begreep en me vrouw wie net te laat komt aanlopen, ik bijna over de r:mad::mad:ie en zag iedereen in de nabije omgeving voor een skimmer of wat dan ook aan, via de receptie begrepen dat dit alleen een ATM MACHINE is voor Thaise pin, ze bestaan echt.

Maar wat ik dan wel vreemd vind, Thaise ATM dus waarom in Engels? Als ik bij een NL automaat ga pinnen dan druk ik toch ook niet op een andere taal? Maar is er uiteindelijk nog iets gebeurt? Ik bedoel, was je geld weg of helemaal niets verder.

En ook dit bewijst maar weer, roken is slecht voor jelol2

Off topic: mooi stulpje heb je onder de link staan!

Ik ben het niet met je eens Esther… Ik moet mijn Thaise reisburo nog zo’n 123.000 THB betalen. Heb vorig jaar oktober een aanbetaling gedaan van € 1000,-. Toen 49.000 THB. Voor de resterende 123.000 was toen €2500,- genoeg. Moet nu binnenkort €3100,- overmaken om diezelfde 123.000 THB te betalen…

Kan er van meespreken,ik moet ook meer afdokken(meerkost ff uitgerekend op de koers van 40.8=verlies 31000bath(geen peulschil zou ik zeggen)moet nog 3 schijven afbetalen,dus mijn verlies kan oplopen (2500euro)

Nou er zijn natuurlijk buitenlanders welke woonachtig in of op een andere manier een Thaise rekening hebben die kunnen hem dus wel gebruiken dus vandaar het engels, maar verder gebeurt er niks geen geld geen opname gewoon je pas terug.

Mooi stulpje he

Ai Emthij, dat is zuur! Heel zuur! In jou geval gaat het idd niet op, t is een behoorlijke klap geld!

Maar je kan het wel niet met mij eens zijn, maar zo als ik mijn berekening heb neergezet valt t reuze mee. (zie alleen een kleine verrekening ( ik had bovenaan €75,- geschreven en onderaan €100,-)T zal dus per individueel geval anders zijn. Komt bij natuurlijk dat ik pas sinds kort echt aan het plannen ben. Ik weet van de koers en speel daar op in. Ga dus niet meer poepie chique ergens slapen maar zoek wat basic op. Maar als je alles al hebt geregeld dan ben je mooi de pineut!

Aha op zo’n fiets! De Thai is natuurlijk vrij toegankelijk naar de buitenlander toe.

Idd, heel mooi! Van jou?

Wat denken jullie? Zal die Baht weer snel gunstig voor ons zijn?

Voor diegene het geregeld en betaald hebben is het een goeie zaak !
Zij hebben betaald toen de euro nog hoog stond !

Tja, maar niet iedereen had toen de financiele middelen om gelijk te boeken. Wij ook niet eerlijk gezegd. Hebben eerst weer een tijdje moet sparen en zijn nu nog bezig. En ik wil ze geen kwartje geven, degenen die een ticket boeken en verder op de bonnefooi gaan!

vrees dat het nog wel een tijdje gaat duren helaas

Net als met de verkeersborden de buitenlander zal zich toch moeten verplaatsen, als ik de aanwijzingen van me vrouw moet volgen dan is het meestal om rijden lol2.

Hopelijk wordt de bath voor ons weer iets zwakker want vind het toch wel fijn als je wat meer krijgt voor je euro’s, zo lekker als in 2005 hoeft ook niet kreeg toen circa 5200 voor 100 euro maar 38 39 is niet echt geweldig.
Ja

Ach kom, t is nu ook weer niet zooo erg hé. Koersen gaan omhoog en omlaag, zolang ik kan gaan ben ik al content. Als ik op de gehele vakantie 200 eur meer moet uitgeven dan voorzien, zit ik nog altijd binnen de marge.