Budget voor 19 dagen Thailand

Hallo!
In augustus willen we graag 19 dagen naar thailand. Aan hoeveel zakgeld moet je ongeveer denken als je nog niets hebt gereserveerd van hotels of excursies. We willen 2 dagen in Bangkok overnachten daarna doorreizen per trein of vliegtuig naar Chang mai hier een aantal dagen blijven (hoogtepunten bezoeken) doorreizen naar Sukothai, Kanchaburi, Hua Hin en daarna terug naar Bangkok. Omdat er veel mensen zijn die niets georganiseerd doen en alles ter plekke regelen/boeken vraag ik me af hoe je dan je buget ongeveer kan uitrekenen?
Iemand ideeen tips?

Groetjes Sylvia

als je met openbaar vervoer reist en guesthouses neemt om te overnachten, eet bij straat stalletjes op markten of bij goedkoope restaurants (deze opties zijn vaak nog lekkerder dan dure “toeristische” restaurants) en 's avonds een paar biertjes drinkt…
reken dan op z’n €500 - €600 euro per persoon voor 19 dagen dit hangt er natuurlijk vanaf hoeveel luxe je wenst te hebben ik ben uit gegaan van slapen in een simpel guesthouse maar wel met prive badkamer en airce dan zou dit goed te doen moeten zijnen

Je mag wel rekenen op 900euro zakgeld voor 19dagen per persoon!(eten,logement+vervoer+eventueel shoppen)zal er maandag terug op komen.Binnen 21/2uur vertrek ik naar het vliegveld,wil eerst nog een fris singhatje drinken!! en dat heeft voorrang.georgessiam.

Hallo Dirk,
Wij hadden ongeveer hetzelfde bedrag in ons hoofd. Dat klopt dan gelukkig redelijk met wat jij aangeeft.

En George…is het bedrag van 900 Euro voor 2 personen neem ik aan?

Ik begrijp dat je het zo gek kan maken als je zelf wilt maar wil toch graag weten wat ik ongeveer kan verwachten. Heb wel al heeel veel leuke guesthouses gezien!!

Groetjes!

voor 25 euro per peroon per dag moet je in Thailand aardig rond kunnen komen, zeker wanneer je met zijn tweeen reist.

:chin: met overnachten en reizen ongveer tussen de 750 euro en 900 euro per persoon of je moet sober leven kan het wat minder of wat meer luxe dan is het een stuk meer
al vast een aan gename tijd toe gewenst:THAILAND::cambodia:

Pfff lastig hoor, t scheelt zo per persoon. Je kan het idd zo duur maken als je zelf wilt. Je hebt hotels voor €50,- per kamer maar ook voor €15,- per kamer. (die van 15 hebben ook zeker nog wel enige “luxe”) Veel met het ov reizen zal ook aanzienlijk in de kosten schelen. Wij waren voor 14 dagen €500,- voor de overnachtingen kwijt. En we zaten (achteraf gezien) erg luxe en duur…Kon veel goedkoper! Denk dat we zeker ook wel 4x gepind hebben, dus 4x omgerekend €200,-. Dus €800,- om daar vanalles te doen, denk aan eerste levensbehoeften, souvenirs, uitjes (olifant, duiken) reizen van en naar etc. Dus al met al €1300,- met z’n 2. En we hebben het echt niet zuinig aan gedaan! Ik zou met €1600,- wel op save zitten. Ook omdat je natuurlijk meerdere reizen maakt en ook nog niet weet hoe.

En oja, misschien stoot ik nu iemand wel gruwelijk voor zijn kop, sorry alvast. Maar bij die straatstalletjes hebben wij niet gegeten! Idd heel goedkoop! Maar als je zag wat er lag, in die brandende zon, vliegen erop, t zag er gewoon niet fris uit…brrrr…We hebben wel bij locale tentjes gegeten hoor. Alles werd daar gewoon koel bewaard. Maar dat moet ieder natuurlijk voor zich weten. Wij kozen dan liever voor iets meer betalen dan een voedselvergiftiging.

Goede reis!

Bedankt voor de info! We zorgen er in ieder geval voor dat we voldoende hebben om een leuke vakantie te hebben zo rond de 800 pp! Het is voor het eerst dat we buiten europa gaan reizen dus we zijn denk ik sowieso van alles onder de indruk als we daar zijn!
Gaan jullie ter plaatse gewoon een hotel/guesthouse bekijken of surven jullie eerst voor info op internet?
Groetjes

hier op ww kan je al veel info vinden over guesthouses lees de topic’s die daar over gaan maar eens rustig door en surf ook rustig eens verder ook kan je via de lonely planet ook al aardig een idee krijgen van guesthouses in desbetreffende omgeving/stad
natuurlijk kan je hier altijd info vragen van reizigers die daar al eens waren ook dan zal je veel info kunnen krijgen maar persoonlijk loop ik ter plaatsen altijd naar een hotel/guesthouse en vraag naar de prijs voor een kamer vind ik die ok ga ik de kamer eerst bekijken en als die er goed genoeg uit ziet voor mij dan neem ik hem

Tot nu toe altijd van te voren geboekt. Maar als je niet weet hoe of wat en wanneer, tja dan gaat boeken niet. Maar ik ben nogal van de lijstjes…hele irritante gewoonte van mij! Ik zou persoonlijk op internet wat gaan surfen, adressen opschrijven en dan kijken. Ik zou geen zin hebben om in een vreemde stad te moeten zoeken naar een overnachtingsplek. Of wat Dirk zegt, met de Lonely planet onder je arm de plek verkennen kan ook handig zijn. (alleen ben ik dan weer een type wat van te voren eerst de LP napluist en verder zoekt op internet)

Ik boek nooit vooraf. Ik stap ergens naar binnen, kijk of het bevalt, onderhandel evt nog een beetje over de prijs. Is het niks, even goede vrienden, dan vertrek ik gewoon richting buren.

Je kunt het in Thailand zo goedkoop of duur maken zoals je zelf wilt. Ik ben meestal gemiddeld 100 euro per dag kwijt. Ik ben geen backpacker en pak ook redelijke luxe hotels. Ik ben zelf net terug van een maand vakantie. Een ticket van 31 dagen, dus 29 dagen daar en voor 2900 euro gepint in Thailand. Ik heb dan wel 5 binnenlandse vluchten gehad en ook een paar dagen in kuala lumpur en Singapore geweest. De laatste 12 dagen was ik alleen en kon dus geen kamer meer delen, dus dat scheelt ook veel. Het scheelt ook veel waar je naar toe gaat. Phuket is bijv. heel duur. Ik heb in 5 dagen phuket meer geld op gemaakt dan de 12 dagen daarvoor (bangkok, chang mai, koh phangan). Fles bier in phuket op somigge plaatsen 140 bath. In krabi en chang mai 35 a 45 bath. Ik heb ook alles ter plekke geregeld. Stelt niks voor. En zijn ook genoeg reisburo’s die je kunnen helpen.

Ik heb een indicatie gegeven van 900euro per persoon!!Dit omdat ik weet als je ergens naar toe trekt vb:zoo,pretpark,parken,vervoer+eten+als je medicijnen nodig hebt voor één of andere kwaaltje dat dit geld kost,meer als in Bel of Ned!!Je kunt beter teveel meenemen dan te weinig.Ook nog ff vermelden moest je cash geld meenemen,altijd biljetten van 100euro,omwisselen(betere koersvoorwaarden)gegroet:georgessiam.

vreemd ik ken mensen die juist medicijnen in thailand kopen omdat het goedkoper is hier, niet alle maar vele wel.

dat van die koers van de euro met 100 euro biljetten heb ik nog nooit bij de banken gezien ben je niet in de war met dollars daar heb je dat wel. maar ik krijg dezelfde koers of ik nou een 10 euro biljet inwissel of eentje van 50 euro

Van zeggen hoord men veel !!Had onlangs griep gehad in Thailand,ging naar de apotheker,ik kreeg een doosje medicijnen,moest er 360bath voor ophoesten!!In chiangmai en Bangkok toern ik er was kreeg ik meer voor mijn biljet van 100euro dan van 20/50euro om,te wisselen in Bath!g.s:chin:

als ik op koh pha ngan of in surathani naar het ziekenhuis ga nou dan ben ik toch echt goedkoper uit dan in ned denk ik.

laatst met schoonmoeders naar het ziekenhuis geweest, hartfilmpje met medicijnen 3000 baht. weet niet wat dat in ned kost maar iets zegt me meer dan 3000 baht.
pharmacies zijn duur ja, zeker voor farang, een thai betaalt een stuk minder.
echt krijg hier nederlanders die bijv tabletten voor reuma kopen omdat het veel goedkoper is.

wat betreft euro’s ben ik niet helemaal zeker maar zie nooit bij de bank staan een onderschijd tussen de verschillende euro biljetten zoals ze wel doen bij de dollar

:chin:Ja Thailand is in verhouding goed koper als Nederland met veel dingen maar als je toch alles gaat op tellen word het toch een heel bedrag wat je in eens moet op hoesten maar als zak geld lijkt me tussen 750euro en 900 euro wel redelijk .:thailand::cambodia:
ps een reserve buffer is natuurlijk nooit verkeerd

En mochten de medische kosten echt de spuigaten uit lopen dan bestaat er nog zoiets als je reisverzekering! Tenminste, ik heb m wel. En alles wat mijn zorgverzekering niet vergoed dat vergoed mijn reisverzekering.

Heb wel wat zalfjes gekocht in Thailand, oa ééntje voor exceem. Dat was echt goedkoper dan hier! Hier betaal ik gemiddeld €27,- voor een tubetje. Daar 230 baht! Dat scheelt nogal! En het werkt nog beter ook! Haha! Idem met muggenzalf, hier rond de €5,- euro daar 120 baht.
Echte medicatie weet ik niet, gelukkig daar nog niet hoeven kopen.

Ik hoor weleens dat ze je zonder creditcard niet helpen in het ziekenhuis. Nou dan moeten ze me bij wijze van spreken laten dood gaan, ik heb geen cc. Zoiezo als ik iets ernstigs zou hebben en veel bloed verlies heb ben ik de klos. Heb een voor Thailand zeer zeldzame bloedgroep, d’r is geen voorraad van. Ghe, leuk hoor…vakantie! Haha

De meeste ziekenhuizen in Thailand zijn particulier, als je niet verzekerd bent kunnen ze je inderdaad niet helpen. Dus stel dat je ernstig gewond in de achterklep van een pick-up aan komt, en je hebt geen verzekering of niemand die borg voor je staat zullen ze je doorsturen naar een staats-ziekenhuis.