Budget voor 19 dagen Thailand

FF iets rechtzetten,ook georgessiam kan fouten maken,over betere koersvoordelen,nu ik was ook nog in December in Thailand,en daar werden nog 3 tarrieven gebruikt om je euros om tewisselen in baths!En dan was de koers voor de100/500euros veel beter dan de koers van de 20/50euro biljetten!Maar idd,nu wordt er nog maar één tarief gebruikt!Maar ik blijf erbij dat als je medicijnen koopt in een farmacy(Th)dat het wel prijzig is,tevergelijking hier in Belgie voor juist hetzelfde medicament.gegroet:georgessiam.

Aha, maar als je wel verzekerd ben dus wel. Kan het namelijk ook aantonen en een belletje is ook zo gedaan. Zoals jij het nu stelt vind ik t misschien raar gezegt ook wel logisch.

Maar wat ik dus weleens (eigenlijk best vaak) hoorde/las. Dat ze je zonder creditcard echt niet helpen! Oftewel, je word binnengebracht, moet je creditcard tonen en dan pas helpen ze je. En zonder creditcard heb je pech!

Nou vind ik dat grote onzin! Ten eerste, ik heb geen creditcard een waarom zouden ze me laten doodgaan (bij wijze van), als ik buiten kennis ben dan kan ik de creditcard niet overhandigen (kunnen ze zoeken natuurlijk) en het belangrijkste! Ik laat betaalmiddelen altijd in de kluis achter! Ik neem enkel wat contanten mee, of misschien een pinpas in de zak en that’s it. Dus ook al moet het, word ik half dood of met een halve arm;) binnen gebracht. Moet dan eerst naar het hotel om de creditcard te halen.

:chin: Als er niemand borg staat laten ze je nog liever dood (doen ze niks) gaan dan dat ze je helpen een credit card is in zo geval wel handig dan heb je wat achter de hand om de eerste handelingen te kunnen betalen en verder daar na op zoek tegaan naar geld echt geen mogelijk heid tot betalen je wordt niet geholpen ben je wel geholpen mag je blijven tot er wel betaald is en elke dag langer dat je verblijft zijn wel weer extra kosten dus een goede verzekering is welkom lijkt mij.:thailand::cambodia:

Ik ga binenkort met zijn tweeen voor 3 maanden naar Thailand en hoe dichterbij het komt hoe meer druk ik me ga maken over de hoeveelheid geld dat ik mee moet nemen. We gaan low-budget, maar is het mogelijk om van 600 euro per maand rond te komen?

600 euro per persoon is (goed) te doen, wanneer je met zijn 2en voor 600 euro rond moet komen is het heeeeeel krap.

Het is te doen,maar je kunt beter iets meer meenemen,dit om met gerust gemoed je drie maanden door te komen!!Je weet nooit van te voren,hoe je reis gaat verlopen!Ik weet uit ervaring dat de meeste mensen hun geld moeten bijeen schrapen om hun laatste week door tekomen in Thailand!En als je nog geld overhebt,neem je die lekker terug mee naar huis.De grote kosten die je maakt in Thailand zijn,inkomgelden van een park,één of andere paleis en natuurlijk het vervoer.g.s:chin:

600 euro is tegen de actuele koers 26.750 bath. Dat kan wel, maar het is een Spartaans budget. Realiseer je dat je met een bedrag lager dan een bijstandsuitkering in NL een vakantie in een ver land gaat houden. Zoals opgemerkt met z’ n 2-n gaat het niet, maar ook alleen wordt het pillen geblazen. Geen franje, geen feest, geen bier, geen massage, geen restaurants, niet shoppen en een dieet van khao pad en pad thai.

Rekenvoorbeeld: je hebt te besteden ongeveer 900 bath per dag:
overnachting gemiddeld 300 bath (low budget)
drie maaltijden 300 bath (stalletjes eten, geen restaurants, geen junkfood)
drinken 100 bath (flesjes fris halen bij de super, dus geen bier in een bar)
vervoer gemiddeld 100 bath per dag (soms weinig andere keer lange reis)
Je bent dus al 800 bath kwijt om te overleven, iets leuks heb je nog niet gedaan…

Jullie gaan in elk geval de Thaise toeristensector niet de impuls geven waarop men zit te wachten…:chin:

ik hoor meerdere mensen over geld “meenemen”. Nemen de ervaren reizigers euro’s mee?
is dit goedkoper dan pinnen? ik dacht juist andersom.

Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik vroeg het me alleen af of ik met 600 per maand rond zou kunnen komen i.v.m. de hoeveelheid euro’s die ik minmaal nodig zou moeten hebben. Ik hoop aan het begin van me reis 2500 te hebben daar moet het wel mee te redden zijn lijkt me toch. Als ik maar niet met geld over de balk ga smijten en teveel impulsieve aankopen doe.

Uit een onderzoek is gebleken dat gemiddelde toerist(bp)tussen de 1000-1500 bath gemiddeld per dag nodig, heeft incl verblijf.

Als je de huidige omrekeningskoers bekijkt, dit is 44.5 thai bath voor 1 euro zou ik adviseren om zeker 1000 euro’s mee te nemen voor 1 maand. Veel succes en een fijne vakantie

Normaal als je 1000 euro meeneemt en geen zotte uitgaves doet,kom je ruim toe!Ik zeg altijd beter teveel meenemen,dan te weinig! Vooral voor mensen die voor de eerste keer naar Thailand.De meeste mensen komen daar aan,gaan een biertje drinken of een massage doen,blijven terplaatsen of voor de alleenreizigers die een vriendinetje hebben gevonden!Dit alles kost centjes**je moet voor je eigen uitmaken wat kan ik besteden per dag.Er is een gezegde "niet verder springen dan dat je stok lang is"gebruik je gezond verstand,en doe geen zotte aankopen,die je later in gevaar kunnen brengen!gegroet:georgessiam.:chin:

Sylvia het is 900euro per persoon!!Dus 1800euro voor 2 personen!Als je met dit bedrag rekening houdt zul je zonder zorgen je 19dagen volmaken,anders= het boterhammen met choco of Jam eten,en in een met kakkerlakkengehalte logementen moeten overnachten!Had het vroeger ook meegemaakt een guesthouse met vlooien(lekhouse-kao san road)er was nog geen stopcontact op de kamer om eventueel je mobieltje op te laden,vroegen ze beneden 10bath of 20bath per oplading!Zal het nooit vergeten “lekhouse” vuil en onvriendelijke uitbaters,die op alles uit waren om de mensen te pluimen!gegroet:georgessiam.

Toch typisch, zoals ik eerder al schreef, wij zaten met pak m beet 1300,- daar 2 weken. En we zaten echt niet tussen de kakkerlakken (was voor Thaise begrippen zelfs duur!) hebben “gekke” dingen gedaan. Denk aan tochtjes, lekker eten, lekker drinken, niet bezuinigd op reizen en ook redelijk wat aankopen gedaan.

T zal er natuurlijk ook wel aanliggen waar je zit! Phuket is bijvoorbeeld al weer een stuk duurder dan Koh Chang (hier zaten wij)

Ik pin daar gewoon. Het is geen doen om honderden euro’s mee te nemen. Je raakt t misschien kwijt en dan? Dan heb je niets meer! Ik raad wel aan om niet steeds hele kleine bedragen te pinnen zoals hier in NL 20,- 40,- 50,- etc. Dit kost je iedere keer weer geld. Wij pinden steeds omgerekend zo’n 200,-. Je kan trouwens bij je bank kijken wat het je kost. Wij hebben Rabo en vlak voor ons vertrek een andere pas aangevraagt, ipv een betaalpakket een totaalpakket. Dat scheelde toch wel in de kosten, zo betaalden we alleen maar de koerskosten en niet de Rabo kosten (wel de ATM kosten in Thailand!) Als je wilt kan ik op mijn rekening kijken wat we per keer ongeveer kwijt waren aan het pinnen.

geld pinnen is goedkoper en veiliger veel mensen bedoelen met geld meenemen (bijv €1000) dat dit hun begroting voor deze reis is qua uitgaven in thailand

We zijn het er al over eens dat als we het gaan doen we niet elke dag de rekensom willen moeten maken of we de vakantie wel helemaal goed doorkomen. Dus…George…we zullen inderdaad rond de 900 euro meenemen. En zoals eerder gezegd, vinden wij ook, je kan beter teveel hebben gespaard en achteraf wat overhouden dan moeten bezuinigen in je vakantie!
Dus we gaan nog even lekker sparen en tegen de tijd dat het augustus is en we weggaan kunnen we als een god in Frankrijk vakantie vieren in Thailand!

Wat zijn die ATM-kosten?

Vorig jaar in Costa Rica, Nicaragua en Panama geweest en het koste in Nicaragua en Costa Rica niets om te pinnen, maar in Panama moesten we elke keer $3,- betalen. Vind ik nogal wat.

Dat is dus in Thailand ook zo?

Dat is de juiste “spirit”!!beter teveel meenemen dan te weinig,dit om voor geen nare verassingen tekomen!Je moet in Thailand met alles rekening houden,vb:je zit in een publieke park een sigarettje te roken en de parkwachter heeft dat gezien,meestal kom je ervan af met een waarschuwing,in slechtste geval ben je 2000bath kwijt van je budget!(het is maar een vb)OOk entreegelden van acctractie parken kunnen dikwijls de spuitgaten uitlopen!voor een ticket siam park vragen ze al 950bath voor gebruik van alle toestellen(kermis)entreegelden natuurparken mag je wel op 150bath rekenen,dus 600eurobudget NEE!! 900euro budget OK!! gegroet:georgessiam.

150bath per gepinde bedrag!+er komen nog minieme kosten van je eigen bank erbij!g.s