ATM = automatic teller machine, oftewel een pinautomaat. Sorry, had ik eigenlijk wat uitgebreider moeten vertellen.
Kleine aanpassing, je weet wat een ATM is, maar vroeg naar de kosten. Ik las t te snel, maar zie onder voor uitleg.
ATM = automatic teller machine, oftewel een pinautomaat. Sorry, had ik eigenlijk wat uitgebreider moeten vertellen.
Kleine aanpassing, je weet wat een ATM is, maar vroeg naar de kosten. Ik las t te snel, maar zie onder voor uitleg.
Heb even wat opgezocht,
Bangkok 10.000 thb gepind en €210,- betaald
Bangkok 10.000 thb gepind en €206,- betaald
Koh Chang 5000 thb gepind en €104,- betaald
Koh Chang 10.000 thb gepind en €205,- betaald
In Koh Chang pinde we bij een Siam bank. Bangkok weet ik niet meer, en op mijn “afschrift” staat ook enkel Maestro.
De koers was op dat moment, gemiddeld genomen,
49,28859 THB voor een euro. (erg hoog dus in vergelijking met nu!)
Ik zou ook even op de website van je bank kijken, ik heb Rabo en door te switchen van Rabobetaal naar Rabototaal betaal ik geen €2,- per keer aan de Rabo als ik pin. Wel betaal ik 1% koersopslag. Heb mezelf dus wel 8 hele euro’s uitgespaard! Hahaha. Maar als je langer verblijft of vaker pint dan kan dat bedrag behoorlijk oplopen…
Nou ja, ik hoop je met deze info wat voorruit geholpen te hebben.
Dat vind ik ook Esther!!ha ha ha !!lol2g.s
Had m al aangepast hoor:mad: ![]()
Jij bent er altijd als de kippen bij he! lol2
:chin: Dan had je nog een redelijke koers nu is de koers 1 euro ongeveer 43 bath dus 49 is helemaal niet verkeerd:THAILAND:![]()
Dat was zeker niet verkeerd! T is “maar” 5 baht verschil per euro, maar dat tikt mooi aan bij bijv een overnachting. Hopelijk word die straks weer wat gunstiger…
hotels e.d allemaal vantevoren geboekt en betaald… genoeg aan 1000 euro zakgeld voor 19 dagen (2pers) ?
Blijf je op dezelfde plek of ga je ook reizen? Want dat zal ook schelen. Maar zonder reizen zou t moeten lukken hoor. Ruim €50,- per dag! Denk dat wij zo’n €1600,- “meenemen” voor 21 dagen. Moeten nog 3 verblijven betalen. Eentje van 5600 baht, eentje van 900 baht en nog 3 nachten waarvan ik denk zo’n 3000 baht kwijt te zijn. Verder hebben we wel al een binnenlandse vlucht geregeld en betaald. De rest van het reis bedrag zal niet veel zijn aangezien we dit low budget doen, lees; met trein, bus of goedkope minivan en het zijn geen mega afstanden.
:chin:ik denk dat ze alweer terug zijn het is nu september en ze zouden in augustus gaan:THAILAND:![]()
:chin:ik denk dat ze alweer terug zijn het is nu september en ze zouden in augustus gaan:THAILAND:
Fransjes, ik had op dit bericht gereageerd, is van vandaag;)
Het is hoe duur je zelf het will maken… Maar om extra geld (bankpas) mee te nemen kan nooit kwaad immers weet je het nooit of je het nodig zult hebben.
Klopt, stel je verliest je cash of je wordt bestolen … leve de kaart dan!
Ik ( als ik op wandel ga ) neem een deel cash en de rest laat ik in de kluis (in het hotel ).
Ben je aan het reizen verdeel over partner en bagage.( nooit op één plaats ).
Mvg
Vandaar ook dat ik “meenemen” schreef. Contanten neem ik zoiezo al niet mee. Ik pin daar, gemiddeld pinnen we zo’n €200,- per keer. We nemen wat contanten mee als we weggaan, als we niet weten wat we zullen uitgeven dan gaat er ook een bankpas mee en de rest laten we idd in de kluis, en tijdens het reizen idd verdeeld. Zelfde geld met de bankpassen. We storten niets op dezelfde bankpas. Verdelen het over 3 bankpassen. Ik zeg hierbij niet dat de Thai of de andere toerist slecht is maar je kan zelf ook zo dom zijn om de boel kwijt te raken! Ook nemen we de paperassen mee om te internetbankieren. Zodra het geld van onze rekening opraakt storten we bij. Want met onze rekening (is gezamelijk) kunnen we veel goedkoper pinnen dan met die van ons zelf. Deze rekening gebruiken we dus het meest, maar we zetten er dus expres niet het hele bedrag aan spaargeld op. Even inloggen bij de bank op internet en met een paar tel staat het op de rekening.
Je zal toch wat meer info moeten geven…op deze manier is het wel erg lastig om antwoord te geven.
Ben je nog van plan om ter plaatse excursies te gaan boeken ?
Hoe ga je reizen in Thailand ? Bus/trein of vliegtuig ?
Willen jullie gewoon bij stalletjes op straat eten of in wat ‘duurdere’ restaurants ?
Willen jullie 's avonds ook nog stappen ?
Ik weet het niet maar volgens mij zijn ze alweer thuis, wellicht kunnen ze laten weten hoe het met het budget is afgelopen voor de mensen die dat graag willen weten!
De topicstarter wellicht wel, maar het bericht van Modtro is pas van 5 september…dus 3 dagen geleden…
Oke excuus , iets te voorbarig.