Thailand 20% duurder

Zo vroeg uit de veren zeg, goedemorgen ik ga zo :slapen:

Voor expats ligt het wel anders, natuurlijk…:frowning:

ticket kopen en op de bonnefooi reizen het mooiste wat er is en het makkelijkst over het algemeen zeker in thailand

moet nog gaan slapen laatse klanten net de deur uitgewerkt

Moet misschien maar eens een mailtje naar bangkok sturen… 1e hotel in Bangkok was 3700 THB (2 bedroom suite), via Vieng Travel 3300 THB. Staat nu een prijs van 2700 THB voor mijn periode… Verblijf er 5 nachten. Totaal 3000 THB = €75,- verschil. En dit is nog maar 1 hotel waar we 5 nachten verblijven. Heb voor nog 20 nachten onderdak geboekt, durf bijna niet te kijken wat de prijzen nu zijn…

Hmm… Dat het hotel de prijzen verlaagt heeft niets met de dure bath te maken maar meer met het feit dat er nu heel erg weinig toeristen komen na de onlusten van de afgelopen maanden.

Haha!

Toen wij er waren konden we gewoon x2 doen, wel zo makkelijk (en goedkoop) Dus 50 baht was 1 euro. 38 39 is gewoon slecht, heel slecht!

wauw! Waarom wil je ervan af?

Emthij, nog zuurder dus! Vind het behoorlijk aan de prijs die overnachtingen! Onze duurste was €38,- en dat vond ik al aan de prijs (voor Thailand-begrippen) Maar was wel een heel mooi en fijn hotel! (Eastin) Een mailtje sturen zou ik ook doen, nee heb je, ja kun je krijgen. Het scheelt toch maar ff 1000 baht per nacht als je naar alle bedragen kijkt!!!

Dank je wel voor de tips! We hebben alle vlieg, trein-tickets en hotels al geboekt en betaald gelukkig. En voor de rest gaan we gewoon genieten en leuke dingen doen. Tot die tijd blijf ik alle forums volgen!

Graag gedaan en een fijne tijd toegewenst gaat zeker lukken, voor ons nog 4 maanden >>>. En vooral door de topic’s heen bladeren je zult veel info tegenkomen let wel ieders beleving is anders maar schroom nooit om te vragen.

Fijne :vak01:

Inmiddels is de euro alweer opgeklommen tot 42 THB

Het begint erop te lijken dat de euro in de lift zit. op 18 juni was het dieptepunt 38,9 THB voor 1 euro.

Betekent dat in 1 maand de euro 7,6% meer waard is geworden. Laten we hopen dat deze lijn doorzet.

In verhouding tot de beginwaarde van 50 THB voor een euro, staan we er nog steeds 16% lager voor, maar het is beter dan 20%

Bron: x-rates.com

Ja idd de euro heeft terug goed gedaan! net nog gekeken op Xe Currency Converter - Live Exchange Rates Today en voor 1 euro krijg je nu 41.8154 THB.
Niet slecht! Ben al blij dat het wat gebeterd is t.o.v enkele maanden terug want morge vertrek ik en het is natuurlijk veel interresanter als je genoeg bath’s krijgt voor je euro’s. Ik klaag niet ook als kreeg ik vorig jaar wel meer bath’s voor mijn euro’s.

Beginwaarde? Jouw begin waarde of de beginwaarde bij de introduktie van de Euro? Deze was namelijk circa THB 36-THB 37.

Bekijk het eens positief: Ten opzichte van de beginwaarde van de Euro-THB = 1:37 is je vakantie nu circa 10% goedkoper. :cheer:

Beginwaarde van het topic. Daarin vergiste ik me trouwens, want het was 48 THB en niet 50.

Bij introductie van de Euro… Ja zo lust ik er ook nog wel een paar.

Trouwens, ik probeerde alleen maar iedereen blij te maken met het nieuws dat de euro gestegen is ten opzichte van de THB. Ik vind het wel erg knap dat je mijn bericht negatief vind. Volgens mij moet je daar heel erg je best voor hebben gedaan. :chin:

Onder de 40 of boven de 40 t scheelt nogal! T zijn kleine beetjes, maar als je alle kleine beetjes bij elkaar optelt…
Toen wij er waren stond de baht op 50! Wauw! Kan daar nu alleen maar van dromen! Maar nog is Thailand een goedkoop vakantie land. Tuurlijk zie ik graag die 50 weer terug, wie niet? Maar 42 is ook prima, helemaal ten opzichte van een paar maanden geleden!

Dus ik zie het zeker wel positief!

Jouw bericht negatief? Volgens mij niet!
Het punt is alleen dat het werken met valuta koersen zo verschrikkelijk relatief is en pas absoluut wordt op het moment dat je de ene valuta omwisselt voor de ander.

Daarom heet dit onderwrp op dit Nederlandstalige forum: “Thailand 20% duurder” en had het op een Engelstalig UK-gericht forum: “Thailand 50% more expensive” geheten.

Waarom ik er de beginkoers bij de introductie van de Euro bij haal: De Europese banken en financiele instellingen (lees: regeringen) is er alles aan gelegen om die koers THB 36 voor 1 Euro (gerelateerd aan de US dollar) als minimum te hanteren. Heb je dus plannen om naar Thailand te verhuizen/emigreren, bereken dan je budget met die koers. Lukt het dan, dan lukt het altijd. Ik een aantal landgenoten die nu in de problemen ztten omdat ze hun budget gebaseerd hebben op ene koers van THB 47-THB 48 voor 1 Euro. Ze kwamen toen net tegemoet aan de financiele eisen en moeten dus nu maar zien hoe ze het gaan rondbreien.

Ik ken ook wat Nederlanders die hun budget werkelijk samengesteld hebben op een koers van THB 36-THB 37. Zij kregen het wel een beetje benauwd, dat wel.