Ben net afgestudeerd en ben van plan in 2004 spaans te gaan volgen in Salamanca. Wanneer weet ik nog niet precies, maar misschien zijn er mensen die daar ook naar toe gaan? Wil graag deze taal leren en een leuke tijd daarzo hebben. Zijn er nog leuke meiden die ook zoiets van plan zijn en eventueel samen willen gaan?? Ben toe aan iets nieuws en heb al redelijk wat informatie gevonden over deze cursus.
in salamanca studeren moet je zeker doen!!! ik ben dit jaar van maart tot mei geweest en ik heb daar de tijd van mijn leven gehad. en ik ben zeker van plan om dit jaar weer te gaan
je moet zeker naar salamanca gaan. ik ben er nu en wil eigenlijk niet meer weg! het is een geweldige stad en je kunt hier erg goed uitgaan. het zit hier vol met sudenten en het is hier elke avond feest. Weet je al bij welke organisatie je de talencursus wilt gaan doen?
Ik ken salamanca helemaal niet, maar het volgen van een curcus lijkt mij wel erg gaaf, alleen vraag ik me af, moet je perse student zijn en zit er een leeftijdsgrens aan, of kan iedereen zich aanmelden?
Hoop dat iemand mij daar mee kan helpen en wie weet komen we elkaar tegen.
Groetjes
Marjan
Ik zit er ook over te denken om naar Salamanca te gaan om een taalcursus te doen in de zomer van 2004. Ik weet alleen nog niet zoveel. Zouden drie weken genoeg zijn om een beetje Spaans te spreken? Met welke reisorganisaties hebben jullie goede ervaringen? Alle tips zijn welkom!
er er geen leeftijdsgrens om een cursus te mogen volgen. iedereen kan zich gewoon inschrijven. wel zijn de meeste studenten tussen de 17 en 30, maar ik had twee huisgenoten uit japan en zij waren ongeveer 50 jaar oud. dus iedereen is gewoon welkom !
Ja het lijkt mij ook super om naar Salamanca te gaan. Ik heb al veel informatie gevonden en daardoor ben ik nog enthousiaster geworden.
Daarnaast ging Romeo van Yorin Travel in de aflevering van vorige week een bezoek brengen aan deze geweldige studentenstad. Op deze manier kreeg ik een goed beeld:
*Alle lessen worden in het Spaans gegeven.
*Veel studenten
*Geweldig uitgaansleven
*Keuze uit leuke cursussen
Wat mij alleen nog een beetje onduidelijk is: ik kan bijvoorbeeld nog geen Spaans. Is er ook een cursus voor beginners die nog NIETS kunnen??
Please help me!!
Als je wilt gaan studeren in Salamanca (Spanje) kan je dat het best zelf regelen via een school in Salamanca. Scheelt je vaak een hoop/extra kosten. Op internet vind je genoeg sites van scholen.
En nog een tip; ga gewoon in je eentje daarheen. Er zijn er heel veel die dat doen, en daardoor leer je snel andere mensen kennen. Zelf heb ik dit ook gedaan toen ik afgelopen zomer een cursus deed in Sevilla en dat is erg goed bevallen.
Charissa; Ja, je kan altijd beginnen met een cursus als je nog helemaal geen Spaans kent.
Er zijn cursussen op alle niveaus, ook op beginnersniveau. ik weet het natuurlijk niet voor alle organisaties, maar bij don Quijote is dat in ieder geval mogelijk. Er zijn hier heel wat studenten die aan het begin van de cursus nog geen woord spaans spreken. de website van don Quijote is: www.spanishspain.com
voor als je meer wilt weten van deze organisatie.
Hi Tamara,
dank je voor de info, ga langzamerhand maar een beetje zoeken, heb het hier in Nederland wel gezien eigenlijk !!! Alleen het financiele plaatje moet ik nog rond zien te krijgen en nog meer dingen, maar dat komt in de toekomst ook wel goed hoop ik.
De beste wensen nog voor iedereen.
Ook ik ben van plan om komende zomer (voor een periode van 3 weken gedurende de maanden juli/augustus/september) een talencursus te gaan doen in Salamanca of Sevilla. Als ik de reacties zo zie zou ik voor Salamanca moeten kiezen maar ik ben nog niet helemaal overtuigd. Misschien dat iemand mij voor een van deze steden over de streep kan trekken Graag zou ik vernemen met welke organisaties jullie goede ervaringen hebben en of er nog mensen geniteresseerd zijn om samen af te reizen naar een van beide steden. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik wil in maart een maand spaans gaan studeren in sevilla. Nu heb ik al een aantal organisaties gevonden, maar ik weet niet welke goed zijn of niet. Een overkoepelende organisatie van taalreizen in het buitenland kan ik ook niet vinden. Misschien kan iemand mij vertellen of studytravel, tricolore-bicolore en don quijchote goede organisaties zijn?
Ik wil in maart een maand spaans gaan studeren in sevilla. Nu heb ik al een aantal organisaties gevonden, maar ik weet niet welke goed zijn of niet. Een overkoepelende organisatie van taalreizen in het buitenland kan ik ook niet vinden. Misschien kan iemand mij vertellen of studytravel, tricolore-bicolore en don quijchote goede organisaties zijn?
Wie heeft er in spanje een echt goede taalcursus gevolgd, zodat je na afloop een goed woordje Spaans spreekt, voldoende om na eerst een jaar door Spanje te hebben gereisd te gaan emigreren ??
Is er iemand met hetzelfde plan of natuurlijk nog beter: is er iemand met die ervaring ?! Graag hoor ik alle in en outs !
Ik ben nu 26 jaar en heb het helemaal gehad in dit TE georganiseerd land waar geen F*ck te beleven is qua natuur, stranden, avond leven etc …
ik ben volgend jaar klaar met school en ik zoek wat info over studeren in het buitenland. kan iemand mij vertellen wat je in salamanca doet behalve de taal leren en wat je dan kan doen erna? en weet iemand nog iets leuks in het buitenland??
Ook ik wil dit jaar naar Spanje voor een talencursus, en er eventueel daarna nog een paar maanden blijven om te werken of zo. Ik zit te overwegen om naar Malaga te gaan, want naast Salamanca en Sevilla staat ook Malaga bekend om hun cursussen Spaans.
Weet iemand toevallig meer van Malaga?? Want ik zit ook nog wel te twijfelen met Salamanca. Ik wil in April al gaan, en ik spreek al een klein beetje Spaans (heb het op school gehad) maar helaas zakt dat snel weg als je het niet geregeld spreekt.
Ik hoop dat iemand meer weet van Malaga, thanx alvast!
ik volg mijn talencursus bij don quijote en ik ben erg tevreden. alles is goed geregeld, leuke leraren, leuke studenten, kortom kan eigenlijk niet beter. ook de studentenflats zijn goed verzorgd, alles wat je nodig hebt is aanwezig en het wordt zelfs voor je schoongemaakt, 1x in de week. ik ben hier nu al twee maanden en heb nog absoluut geen zin om weg te gaan!!
als je meer wilt weten over don quijote, dan is dit het adres:
als je nu naar de Vakantiebeurs gaat…Lexton en StudyTravel staan er naast elkaar.
don quijote is alleen direct te boeken, dus garantie is tot de voordeur
Kan best goed zijn, maar toch…
moet ook je reis nog regelen lijkt me…