Ik ga volgend jaar 9 maanden naar Salamanca, vanaf eind augustus met Studytravel…
Was daarom benieuwd naar mensen die al eens in Salamanca geweest zijn !
Misschien zijn er nog meer mensen die ook in Salamanca zijn in de tijd dat ik er ben? :rolleyes:
Hoi Stefanie,
Salamanca ? leuk ! vooral genieten op de plaza mayor
Een oude universiteitsstad waar veel mensen zijn met verschillende nationaliteiten . Zelfs Jappanners komen daar om te studeren
Er zijn in Salamanca zwembaden hoor! Of er kosten aan verbonden zijn weet ik niet, maar ik neem aan dat à ls het iets kost, het maar een paar Euro zal zijn…
een zembad, dat kon natuurlijk ook eigenlijk niet missen in het warme Spanje. Maar ik kon het nergers terug vinden. Dus dacht eens even informeren hier… Bedankt voor je reactie
Originally posted by Mieke Coret@22-05-2005, 17:38:08
** Ik ga 3 juli naar salamanca, maar dan wel met het vliegtuig. **
Hoi Mieke,
ik heb me net ingeschreven voor een talencursus in twee steden. Als het goed is begin ik dan 4 juli ook in Salamanca.
Ik ga pas boeken als ik mijn bevestiging heb, maar zat net al even te zoeken wat het reizen me zou kosten. Ik kan alleen helemaal niets vinden van vliegen op Salamanca. :huh:
Met welke maatschappij vlieg jij? Waarvandaan? En op welk vliegveld? (En hoeveel kostte het ongeveer?)
groetjes Cin
Ik vetrek 5 juni naar Salamanca, maar je kan niet vliegen naar Salamanca. Je moet (moet niets, maar is het handigste) vliegen naar Madrid, vandaar met een taxi (ongeveer 15 euro) naar centraalstation. Vandaar kan je met de bus naar Salamanca, is zo’n twee uur reizen en kost je ongeveer 15 euro. De bus schijnt heel vaak te gaan.
Je kunt inderdaad niet vliegen op Salamanca. Naast Madrid is er nog de optie om naar Valladolid te vliegen, dit ligt zelfs dichter bij Salamanca dan Madrid. Het nadeel is dat er voor zover ik weet geen (goedkope) vluchten vanuit Amsterdam naar Valladolid gaan, maar bijv. wel vanuit Brussel (Ryanair en Virgin).
Van Schiphol naar Madrid kun je o.a. vliegen met Transavia en KLM. Zoals HugoBoss al zei zul je een taxi moeten nemen naar het busstation en vervolgens duurt de busreis naar Salamanca zo´n 2,5 uur als je de Express neemt (met normale bus 3 uur). Kijk voor de bustijden en prijzen op de site van Auto Res Van Valladolid naar Salamanca duurt de busreis trouwens ongever 1,5 uur.
Nou, hopelijk hebben jullie wat aan deze informatie. Alvast heel veel plezier in Salamanca!
Al je vragen zijn bijna al beantwoord, zag ik. Ik vlieg van Schiphol naar Madrid en dan met de Express bus naar Salamanca. Een retour ticket koste me +/- 200 eruo En dan vlieg ik nog chique met de KLM ook…
Ja inderdaad. Het is duidelijk dat er hier mensen zijn die er verstand van hebben.
Ik moet nog even kijken wat ik doe. Heel misschien kan ik met iemand meerijden tot aan Barcelona (gratis) en dan is een treinreisje in Spanje natuurlijk goedkoper.
Ik vroeg me eigenlijk nog af of Porto (Portugal) ook te doen is. Kwa afstand zo’n beetje zoals Madrid, maar ja, wel een ander land, dus zijn de treinen dan wel te doen?
Relaxt als je gratis kunt meerijden Ik ben niet zo heel bekend met de afstanden en de kosten met de trein. Maar ik ben wel vorig jaar in de algarve geweest in portugal, en de treinen zijn daar heel goed te doen.
Ik wil als ik in Salamanca ben eigenlijk ook nog een dagje (of meer) naar Portugal. Weet misschien iemand of dat goed te doen is vanaf Salamanca en wat de kosten zijn?
Ik weet niet met welke organisatie je naar Salamanca gaat? Verschillende organisaties hebben in de weekenden wel uitstapjes en soms ook naar Portugal (stond in de folders ) Het lijkt mij inderdaad ook erg leuk. Ik ben nog nooit in Portugal geweest, daarom zat ik ook te denken op Porto te vliegen.
Ik ga met Lexton taalreizen. En Portugal is zeker een aarader!! Is trouwens wel een leuk idee om op porto te vliegen. Ik heb idd ook gezien dat er excursies zijn naar portugal, maar vreselijk duur. Dus dat missschien is niet georganiseert een stuk goedkoper. Maar dat zoek ik nog wel uit als ik in Salamanca ben…
Eerst daar maar eens heen! Heb echt onwijs veel zin