Hoi ik ben lucinda 19 jaar en wil deze zomervakantie misschien de zomeraanbieding boeken van studytravel naar Salamanca!Ik heb dit op tv gezien en het leek me heel erg leuk!
Heeft iemand ervaring met de talencursussen van studytravel of kan iemand mij vertellen of Salamanca aan te bevelen is. Het lijkt me leuk om naast de talencursus ook nog wat van het uitgaansleven te zien en te winkelen, is dit een goede stad daarvoor???Ik ben van plan om dan eind juni/begin juli te gaan als er meer mensen zijn die gaan lijkt het me natuurlijk ook hartstikke leuk om daar wat van te horen!
groetjes lucinda
Ik ga ook de taalcursus volgen van studytravel,te salamanca.
Vanaf 1 Juni 8 weken .
Verblijf appartement te delen met ander studenten .
Mijn leeftijd 30 J.
Ben ook benieuwd ,dat er nog meer mensen gaan .
ik heb afgelopen voorjaar in Salamanca gestudeerd via studytravel. en het was echt SUPER GAAF echt alles was van top tot teen goed geregeld.
Ik zal je wel adviseren om in een gastgezin te gaan want daar leer je het snelst spaans. ik ging er heen en ik sprak geen woord spaans en na 3 maanden kan ik nu al een aardig woordje spaans.
Het was zelfs zo gaaf dat ik komend voorjaar weer ga.
ik wil ook naar canarische eilanden of zuid spanje gaan komend jaar, maar wil dus ook de taal leren, werk zoeken en onderdak.
ik las je bericht op dit forum, en ik heb gekeken op de site :www.studytravel.nl
je zei dat je beter in een gastgezin kan zitten? hoelang heb je er over gedaan en heb je nog meer info voor me over hoelang het duurt en wat jij er ongeveer hebt betaald, en dat soort info?
alvast bedankt!!
Ik heb een persoonlijke afspraak bij studietravel gemaakt en daar hebben ze mij heel goed voorgelicht over alle voor en nadelen en uiteraard ook de prijzen.
Als je er echt heen gaat om de taal te leren dan is een gastgezin echt het beste want dan mag je thuis geen engels of zo spreken bij wijze van.
maar in een apartement is ook heel gaaf met medestudenten enzo maar daar wordt meestal toch engels gesproken.
mijn plan was ook om naar Salamanca toe te gaan, maar ik heb van een aantal oud -cursisten gehoord dat je buiten je school eigenlijk alleen maar op terrasjes kan zitten en uitgaan. Ik heb ook hele andere verhalen gehoord, maar je moet het gewoon zelf ervaren! Ik weet wel dat iedereen die ik ken die er geweest is, er de tijd van zijn leven gehad heeft! Aangezien ik ook veel wil zien en ik dol ben op Zuid Spanje, heb ik toch besloten om eem talencursus in Sevilla te gaan volgens. Ik ben al een keer in Sevilla geweest en ik ben helemaal verliefd.
Ik ga waarschijnlijk ook in juli naar Salamanca om Spaans te leren, alleen ga ik niet de zomercursus van studytravel doen. Op www.adelante.nl is een 4-weekse cursus (uiteraard weer wel exclusief reis & verzekeringen) te boeken voor zo’n €850. Dat is voor mij een belangrijke reden om dat te doen. Uiteindelijk denk ik dat het vrij weinig uitmaakt waar je naartoe gaat, en je komt misschien wel op dezelfde school terecht.
Algemeen advies!!!
Voordat je een talencursus in een land boekt (OK hier gaat over Spanje), vergelijk de prijzen van verschillende steden en bedrijven. Er zit zoveel verschil in. Bedenk wat voor jou zwaarder weegt…
ik zit op dit moment in salamanca en doe een talencursus, maar niet via studytravel, maar via don Quijote. Salamanca is echt een hele leuke stad, ik ben er helemaal verliefd op geworden. Het zit hier vol met studenten van verschillende nationaliteiten en het is elke avond feest. de school is ook erg goed en ik leer de taal erg snel. als je meer over mijn school wilt weten om te vergelijken, dan kun je hun website bezoeken. deze is: