Ook ik ben van plan om komende zomer (voor een periode van 3 weken gedurende de maanden juli/augustus/september) een talencursus te gaan doen in Salamanca of Sevilla. Als ik de reacties zo zie zou ik voor Salamanca moeten kiezen maar ik ben nog niet helemaal overtuigd. Misschien dat iemand mij voor een van deze steden over de streep kan trekken Graag zou ik vernemen met welke organisaties jullie goede ervaringen hebben en of er nog mensen geniteresseerd zijn om samen af te reizen naar een van beide steden.
Verder ben ik nieuwsgierig naar de mogelijkheden om je in Spanje te gaan vestigen waarbij ik vooral - naast het beheersen van de Spaanse taal - met name het vinden van een betrekking als een vereiste zie. Nu begrijp ik dat de Spaanse economie niet echt gedomineerd wordt door multinationals dus zal het zeer lastig zijn als buitenlander een baan te vinden. Wellicht dat jullie hieromtrent tips hebben? Ik beschik zelf over een afgeronde opleiding op HBO-niveau (commercieel technische bedrijfskunde) en beschik daarnaast over enige jaren werkervaring in een commerciele internationale werkomgeving. Spreek en schrijf daarbij vloeiend engels en duits.
Bij het lezen van jouw bericht dacht ik, op de opleiding na dan, dat ik hem zelf geschreven had !
Ook mijn plannen zijn:
eerst te zorgen voor goede beheersing van de Spaanse taal. Dan kijken wat de mogelijkheden zijn betreft het emigreren naar Spanje !
Mocht je nog handige Tips hebben / krijgen. Dan ontvang ik ze ook errug graag van je !
bedankt alvast en veel succes met je onderneming !!
Ja, ik denk dat we niet de enigen zijn die een dergelijke droom nastreven. Ik heb de afgelopen tijd zoveel mogelijk informatie proberen te vergaren maar vooralsnog heb ik helaas nog niet al te veel reacties ontvangen. Hopelijk gaat dat snel komen. Als er bruikbare tips tussenzitten, zal ik ze zeker hier vermelden en jou op de hoogte stellen. Het leren van de Spaanse taal kan op verschillende manieren, ieder met hun financiele consequente (daar waar ook even de schoen wringt moet ik zeggen). Grootste uitdaging is in mijn optiek toch die baan, ik heb van verscheidene mensen begrepen dat dat toch niet eenvoudig te realiseren is dwz als je niet direct een baantje aan de costa zoekt zeg maar. Hopelijk zal ik de komende tijd daar wat wijzer over worden en ik wil een ieder tot graag oproepen tips hier kenbaar te maken. Nogmaals bedankt voor jullie hulp.
Hey Ronald en Paul, sorry ik heb geen tips maar ben ook van plan in augustus/september naar Spanje te gaan. Ik vind het heel moeilijk om te kiezen uit de vers. steden, ik denk dat het sevilla, salamanca of valencia wordt…
Ik weet niet of jullie inmiddels al wat wijzer zijn geworden, maar: Voor wat betreft de organisaties ben ik veel goede verhalen tegengekomen over Don Quijote en Lexton, maar dit zijn wel de iets duurdere organisaties. <_< Verder kom ik Tricolore ook regelmatig tegen, die is weer wat goedkoper.
Ik houd jullie op de hoogte als ik meer weet!!
Veel suc6…
Je kunt ook een gedeelde talencursus doen. Bv eerst 2 maanden in Salamanca en dan 2 maanden in Sevilla. Zo leer je beide steden kennen. Zelf ben ik al een keer in Sevilla geweest en het is een prachtige stad! Ik was er in mei, alleen toen was het er al rond de 30 graden. De mensen daar zeiden dat het in de zomer wel tot 45 graden op kan lopen. Maargoed, als je je goed aanpast aan de temperatuur moet dat ook geen probleem zijn.
Zelf vertrek ik over een aantal weken (wat gaat de tijd snel!) naar Salamanca. Ik heb, als mijn opleiding is afgerond, ook plannen om mij in Spanje te vestigen. Ik denk dat je de meeste informatie verkrijgt door gewoon naar Spanje toe te gaan en daar eens rond te vragen bij verschillende instanties.
Succes allebei!
Saludos,
Dominique
edit Ik was vergeten te zeggen, dat ik met de organisatie Tricolore-Bicolor gaedit
Salamanca lijkt mij een ontzettend leuke stad. Graag wil ik in augustus naar Spanje of Zuid-Amerika om mijn Spaans te verbeteren. In Spanje vind ik de keuze moeilijk tussen Salamanca en Barcelona.
Ook ik heb me verdiept in de Talenscholenwereld en inderdaad, het zijn er nogal wat. Moeilijk kiezen ja. Ik ben benieuwd wat je gaat doen.
Mocht dit nuttig zijn; ik heb goede ervaringen met don quijote. Met eigenaren (broers) in Rotterdam en een zeer goede opvang en informatie is deze organisatie de beste naar mijn mening.
Hallo!
Ik ga (als ik geslaagd ben) eind augustus voor drie maanden naar Salamanca simpelweg omdat ik daar de leukste verhalen over gehoord heb. Maar ik wil jullie er even op attenderen dat er een groot prijsverschillen in de verschillende talenscholen zitten. Ik heb geboekt bij Adelante.nl en dat is de goedkoopste die ik kon vinden. Hier betaal je 1500,- voor drie maanden studentenhuis + les terwijl je bij andere talenscholen vaak het dubbele hiervoor betaalt.
Greetz!
Zelf ben ik ooit smoorverliefd geworden op Sevilla, dus… Inderdaad wel erg heet in de zomer: het is hier nu alweer ruim 40 graden! Maar dat betekent dat de stad dan vooral 's nachts leeft. Er gaat niets boven een manzanillaatje op een terrasje van de calle Betis aan de oever van de Guadalquivir, gambaatje erbij, flamenco op de achtergrond…
Eén van de vele redenen waarom we vier jaar geleden naar Andalucía zijn verhuisd. Niet naar de stad Sevilla, maar naar een dorp in de provincie, midden in de prachtige natuur van de Sierra Norte de Sevilla.
Sinds we hier wonen, kregen we steeds vaker mailtjes met vragen omtrent onze emigratie en daarom heb ik vorig jaar een website in het leven geroepen: “Wonen in Andalucía” op http://geo.ya.com/cazallasierra . Daarop vind je informatie, persoonlijke ervaringen en heel veel nuttige links.