Suggesties voor bezienswaardigheden & B&B's

In oktober gaan we ruim 3 wkn naar het geweldige ZA.

Onderstaand onze route.
Graag horen we of iemand suggesties heeft voor bezienswaardigheden en B&B’s
Uiteraard ook graag aangeven als er iets op staat waarvan men zegt nee joh moet je niet doen, je kan beter …

vrijdag 14 oktober Vertrek Amsterdam
zaterdag 15 oktober Johannesburg - Kampersrus
zondag 16 oktober Kruger NP
maandag 17 oktober
dinsdag 18 oktober
woensdag 19 oktober
donderdag 20 oktober Hluhluwe-Umfolozi
vrijdag 21 oktober
zaterdag 22 oktober Valley of 1000 Hills, Pinetown
zondag 23 oktober Oribi Gorge Nature Reserve
maandag 24 oktober Coffee Bay
dinsdag 25 oktober Coffee Bay
woensdag 26 oktober Port Alfred
donderdag 27 oktober Addo Elephant National Park
vrijdag 28 oktober Port Elizabeth
zaterdag 29 oktober Knysna
zondag 30 oktober De Hoop Nature Reserve
maandag 31 oktober Hermanus
dinsdag 1 november Hermanus
woensdag 2 november Kaapstad
donderdag 3 november Kaapstad
vrijdag 4 november Kaapstad
zaterdag 5 november Kaapstad
zondag 6 november Kaapstad
maandag 7 november Kaapstad - Johannesburg

Groetjes El en Leen

In Joburg, kan je het Apartheids museum bekijken en in Pretoria Voortrekkers monument.

Op www.safrinow.com of www.sleeping-out.co.za kan je naar diverse accomodaties zoeken.

groet

In oktober kan je nog makelijk op de bonnefooi gaan wat de overnachtingen betreft, behalve de wild parken. Deze moet je altijd boeken of buiten het park slapen, is natuurlijk ook een optie. In Kaapstad zou ik niet slapen,buiten de stad is het veel rustiger zelf sliep ik altijd in Hout Bay 30min van de waterfront,een prima basis voor het kaapsschiereiland te verkennen, maar ook Kaapstad.
Geniet die reis Jan

Hebben idd de overnachtingen in de wildparken gereserveerd. de rest willen we idd terplekke reserveren, maar als je suggesties hebt voor leuke plekjes dan hou ik me aanbevolen.
dank je.

Hier enkele suggesties in Hluhluwe wildebees eco lodge. Caffee Bay Hole in the Wall. Knysna het Featherbed. Opweg van Hermanus naar Kaapstad Betty’s Bay de pinguins, Harold Porter Botanical Gardens.
Geniet die reis Jan

Hoi El en Leen,

Ik zou twee nachten in Addo National Park blijven en Port Elizabeth overslaan. Verder heb ik zelf niet veel met Knysna. Het is een erg toeristisch plaatsje, leuk om even te zien en een paar oesters te eten als je er van houdt. Maar als je in een mooie natuurlijke omgeving wilt overnachten zou ik eerder kiezen voor bijvoorbeeld Tsitsikamma of Wilderness.

Groetjes
Nagapie

Hluhluwe wildebees eco lodge mooi en vooral gezellig. Het gebied tussen Port Elisabeth en Kaapstad is nogal toeristisch. Verder vind ik persoonlijk de wild coast met oa Port St Johns mooier dan Knysna en omgeving.

Wanneer je de panoramaroute wil doen kan ik Thaba Tsweni in Graskop aanbevelen:

Was vorige week nog in Kampersrus met collega’s (www.century21wildlife.co.za) om te kijken naar een aantal huurhuizen.

Kruger park: Mopania, Letaba, Olifants en Lower Sabie zijn mooie restcamps. Satara is erg wildrijk.

En het mooiste plekje (maar ik ben erg bevooroordeeld :slight_smile: :

Groetjes uit zonnig Balule,
Corné.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Wild coast Buccaneer’s Chintsa

In Plettenberg hebben wij walvissen gespot. DIt hebben we via een tour gedaan waardoor we ze ook hebben gezien. Een mooie ervaring inclusief boottocht! Vanaf de kant zie je niet zo veel volgens mij. Verder is het ook leuk om nog richting de wijjngaarden te gaan. Mooi landschap.

Dank jullie wel voor alle nuttige info.
Heb echter nog wel een vraagje. Valley of 1000 hill en Orbi Gorge NR staan ook op onze route.
Wie is hier al eens geweest en kan mij vertellen of het de moeite waard is?
Dank je alvast.

Valley of 1000 hills is een mooi gebied, heuvelig, landelijk, veel langs-de-kant-van-de-weg kunst. Leuk om doorheen te rijden en af en toe te stoppen om van het landschap te genieten, misschien kan je er ook wandelen, weet ik niet.

Oribi Gorge NP is de moeite waard voor een dagbezoek. Als het weer goed is kunt je bungeejumpen etc in de kloof. Verder mooi landschap.

Groetjes,
Sylvia

Met een beetje geluk zie je in Hermanus de walvissen bij de rotsen 50 meter van de parkeerplek, een het mooiste stranden in de kaapprovincie heet Strand (bij Stellenbosch)En een bungeejump bij de blauwkransrivier Boven Knysna.

Walvissen ken je het beste bij Sievertspoint in Hermanus dan liggen zo’n 30meter uit de kust.
In Simons Town daar zijn ook walvissen te spotten eigelijk overal langs Faals Bay. Als je van duiken houdt ga dan naar Gans Bay naar de witte haaien, echt een apparte belevenis.

Geniet die reis Jan

Walvissen zullen we zeker gaan bekijken op de jullie aangegeven spots. Duiken helaas nog niet, maar geloof ook niet dat ik dan graag in de ogen van een witte haai zou willen kijken. Maar je weet het niet, misschien ooit nog eens.

Hoi Sylvia,

Gisteren kreeg ik het blad ‘Wild Magazine’ in mijn PO Box hier. Dit krijgen wij omdat we een wildcard hebben, en in de laatste editie stond een heel stuk over de valley of 1000 hills:

https://www.wildcard.co.za/wild_magazine.htm

Leuk blad!

Groetjes uit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Hallo Corné,

Dank voor je bericht, ik heb ook een WildCard maar ze sturen het magazine helaas niet naar Nederland. Via internet gaat het ook gelukkig, het is inderdaad een leuk blad, ik heb er al meer tips uitgehaald.

Wij vertrekken 23-9 voor 3,5 week maar rijden dan via Golden Gateen Drakensberg naar het zuiden, dan via Ceres en Augrabies weer terug. Hopelijk kunnen we de Baviaanskloof rijden. Eind augustus las ik dat de weg heel slecht was! We verheugen ons erop!

Groetjes,
Sylvia

Verblijf op dit moment in Port Elizabeth voor studie. Prima stad voor een student maar als tourist zou ik het overslaan en lekker 2 dagen naar Addo Elephant Park gaan en om weer verder te reizen.

3 weken terug een weekendje naar Coffee Bay geweest en in de backpacker “Bomvu Paradise” geslapen. Er is absoluut geen luxe daar maar ik vond het geweldig. Het is een klein dorpje, iedereen is “laidback” en dus een relaxte sfeer. Het eten in Bomvu was ook erg goed en de pizzeria/ bar op de heuvel (ben de naam kwijt) had ook erg goede pizza`s!

Verder is de kustlijn erg mooi en raad ik je de “hole in de wall” tour aan die georganiseerd wordt vanuit alle hostels daar!

Vrijwel iedereen verlaat direct bij aankomst Johannesburg. En terecht, als je alleen de stad in gaat en niet weet waar je heen gaat. Maar met gids is het best een leuke stad om een dagje in te kijken (zeker om uit te rusten van je vlucht), er gebeurt vanalles. Mocht je dit eens willen doen, dan kan ik je zeker Kensington Cottages aanraden. De gids Peter van den Akker woont al sinds 1993 in Johannesburg (journalist Wereldomroep) en neemt je mee Soweto in en andere leuke plekken in de stad.

Zeker niet terecht hoor Kees. Valt allemaal wel mee, Maar je moet niet in hartje stad komen alleen.
Er is veel te doen en te zien in Jo burg, jammer dat veel mensen dit niet weten.
En je kan zeker aan de randen van Joburg, waar wij ook wonen, heerlijk rustig overnachten.

Dag Sylvia,

wij krijgen het blad in België aan! We hebben ook een Wildcard. Gisteren lag de laatste editie in onze brievenbus. Kijk eens op sanparks.org bij wild card. Daar staat hoe de ‘international visitors’ hun blad thuis kunnen krijgen.

succes,

Joeterke