Huwelijksreis oktober 2013 - Jo'burg - Kaapstad

Allen,

Momenteel zijn wij ons, voor onze huwelijksreis, aan het informeren over een rondreis Zuid-Afrika.

Wij hebben al een aantal brochures ontvangen, maar zouden zelf ook een rondreis willen samenstellen. Op basis daarvan kunnen we zien wat het goedkoopste is zodat we ons misschien betere hotels kunnen veroorloven. Het is per slot van rekening toch onze huwelijksreis :slight_smile:

Op basis van wat we al gelezen hebben, hebben we volgende plaatsen in gedachte.

1. Aankomst in Johannesburg 1 nacht
  2. Nelspruit - Sabie - Graskop - Hazyview (voor de watervallen- en panoramaroute)
  3. Sabi Sand Game Reserve en/of Krugerpark (Krugerpark vinden we een must) 1 nacht
  4. Swaziland
  5. Mkuze Game Reserve 1 nacht
  6. Umhlanga Rocks
  7. Durban - Coffe Bay - Stutterheim (voor de Wild Coast)
  8. Addo Elephant National Park 1 nacht
  9. Port Elizabeth
  10. Tsitsikamma National Park
  11. Nature’s Valley - Keurboomstrand - Plettenberg Bay
  12. Knysna 2 nachten
  13. Brenton-on-Sea, Victoria Bay, Herold’s Bay, Hartenbos, Mossel Bay
  14. Hermanus (voor de walvissen) 1 nacht
  15. Stellenbosch - Franschhoek - Paarl (voor de wijnroute)
  16. Kaapstad 3 à 4 nachten

Wij plannen de reis aan te vatten midden oktober en te beëindigen begin november (tussen de 20-26 dagen, afhankelijk van het budget).

Is bovenstaande route realistisch voor dat aantal dagen?

Kunnen jullie eens zeggen waar en hoeveel nachten jullie zouden voorzien? Wij hebben moeite om in te schatten hoelang we op een bepaalde plaats moeten blijven (bij sommige heb ik er reeds een aantal nachten voorzien, zoals jullie hierboven kunnen zien).

Zijn er plaatsen die we beter kunnen schrappen of zijn er plaatsen die we vergeten zijn, maar die toch de moeite waard zijn. Sommige plaatsen, zoals Durban bvb, lijken ons niet echt interessant maar staan gewoon op de route vermeld omdat we er passeren.

Hoi

nu moet ik eerst bekennen dat wij behoorlijk verslaafd zijn aan het ‘wildlife’-gebeuren, maar 1 nacht Kruger…da’s wel heel erg kort…

Ruud

Hoi Ruud,

Daar heb je een punt! Dit moet eigenlijk 2 nachten zijn. We zijn er enkel nog niet uit of we 2 nachten Kruger doen of 1 nacht Sabi Sands Reserve en 1 nacht Kruger.

Groeten,

Sam

Ha sam,

Sabie Sands is natuurlijk een private reserve. dat heeft wel iets bijzonders! De gidsen in dat gebied mogen ook buiten de paden rijden dus als ze ergens leeuwen of een luipaard hebben gespot, rijden ze daar desnoods dwars door de bush naartoe!
Da’s in Kruger niet toegestaan!. Maar ja, je betaald daar ook wel even wat meer voor!!

Ruud

Hoi Sam.

Ik heb toch het gevoel dat deze reis teveel kilometers op de weg heeft om echt te genieten van de mooie plaatsen op de route. Allereerst zou ik jullie aanraden echt voor de 26 dagen te gaan als het mogelijk is en niet voor 20 dagen. In 26 dagen heb je net even wat meer rustmomenten en als het om een huwelijksreis gaat dan is dat volgens mij ook wel heel belangrijk.

Ook kan ik jullie aanraden een binnenlandse vlucht te nemen tussen Durban en Port Elizabeth. De luchthaven van Durban ligt een stuk noordelijker dan Durban en vlakbij Umhlanga Rocks. Je zou ook nog kunnen kiezen voor Umdloti Beach. Wij brengen onze gasten altijd onder in een guesthouse daar op het strand en dan is het de volgende ochtend nog maar 10 minuten naar de luchthaven. Je kan dan een vroege vlucht nemen zodat je al in de ochtend in PE bent. Dan gelijk doorrijden naar Addo en dan twee nachten daar. PE vinden wij zelf persoonlijk niet zo heel veel aan, het is een echt Engels bolwerk waar niet veel te beleven is, dit is uiteraard een persoonlijke voorkeur.

Groetjes Remco.

Hoi,

Ik ben het eens met de eerdere posts, zou je uiterste beste doen wat meer tijd te nemen voor deze reis en zeker voldoende tijd te nemen voor de wildparken en wat rustmomenten. Sla je St Lucia & Hluhluwe over?
Misschien heb je hier nog wat aan;
Excelbestand met overnachtingen kun je hier vinden.

Veel plezier, geniet ervan!

Ik heb er blijkbaar goed aangedaan om jullie mening te vragen :wink:

Het probleem is dat er zoveel te zien/doen is, dat het moeilijk is om keuzes te maken. Ook omwille van het feit dat Zuid-Afrika onbekend terrein is voor ons, waardoor we moeilijk kunnen inschatten wat realistisch is qua afstanden.

We willen uiteraard zo lang mogelijk gaan, maar dit zal natuurlijk afhankelijk zijn van het budget. Een totaalpakket via een reisoperator is naturlijk makkelijker maar we zullen meer voor ons geld hebben, indien we het zelf boeken. Het is natuurlijk iets meer werk :slight_smile:

Dit weekend nog eens rustig rondkijken op basis van jullie informatie en dan de geplande route nog eens aanpassen.

Ik zou inderdaad voor de 26 dagen gaan… Maar misschien moet je een keuze maken als je wat rustiger wilt reizen en op meer plekken wat meer rust wilt inbouwen. Dan zou je voor het noordoosten van ZA kunnen kiezen met Kruger, Drakensbergen/ Umfolozi, St Lucia of voor het zuid westen richting Kaapstad, maar dan heb je minder wildparken/reservaten…
(Ik zou voor noordoost ZA kiezen…:wink: )

Ruud

Het aantal dagen hangt van een aantal factoren af. Nl het aantal op te nemen verlofdagen die we hebben van onze werkgever en ons budget. Mijn partner is momenteel geneigd om 23-24 dagen te nemen. Ik zou meteen voor 26 dagen gaan, maar ik heb dan ook meer verlofdagen dan haar. Budgetair gezien weegt de kost van die 2-3 extra dagen niet op. Maar goed, voorlopig houden we het dus op 23-24 dagen.

Ik heb nog eens zitten puzzelen en kom op het volgende uit;

Dag 1 - Brussel - Johannesburg
Dag 2 - Johannesburg - Hazyview
Dag 3 - Hazyview
Dag 4 - Hazyview - Sabi Sand Game Reserve
Dag 5 - Sabi Sand Game Reserve
Dag 6 - Sabi Sand Game Reserve - Krugerpark
Dag 7 - Krugerpark - Swaziland
Dag 8 - Swaziland - Mkuze Game Reserve
Dag 9 – Mkuze Game Reserve
Dag 10 – Mkuze Game Reserve – St Lucia
Dag 11 - St Lucia
Dag 12 - St Lucia - Hluhluwe Reserve
Dag 13 - Hluhluwe Reserve - Eshowe
Dag 14 - Eshowe - Uhmlanga Rocks
Dag 15 - Uhmlanga Rocks -Addo National Park
Dag 16 - Addo National Park - Knysna
Dag 17 - Knysna
Dag 18 - Knysna - Oudtshoorn
Dag 19 - Oudtshoorn - Hermanus
Dag 20 - Hermanus - Stellenbosch
Dag 21 - Stellenbosch - Kaapstad
Dag 21 - 24 - Kaapstad

Wat is het meest logische?

Johannesburg - Hazyview en dus 2 dagen in Hazyview verblijven voor oa de Panorama- en Watervallenroute te verkennen.

of

Johannesburg - Nelspruit en vandaar de Panorama- en Watervallenroute verkennen.

Is het geen overkill om 2 nachten Sabi Sands te doen en dan nog 1 nacht Krugerpark?

Hopelijk is deze planning al iets beter volgens jullie want ik zie, eerlijk gezegd niet hoe ik alles nog beter kan plannen… of er zouden een aantal dagen extra moeten bijkomen…

Persoonlijk vind ik je route er inderdaad al beter uitzien nu :slight_smile: Maar zou denk ik 1 dag minder naar het krugerpark gaan… Geeft je net wat meer speling in de rest van je reis… en wanneer je het park uit rijdt naar je volgende bestemming pik je ook nog een aantal uren mee uiteraard :slight_smile:
Je hebt nog een park toegevoegd aan je planning, dus de aantal dagen in de parken zijn toch al toegenomen en afwisselender geworden.

Groetjes!

Pff zelf een reis ineensteken, in een totaal onbekend land, is toch iets moeilijker dan gedacht.

Ik heb nu voor alle locaties een lijst met mogelijke hotels maar ik stel mij soms de vraag of het niet beter is om op bepaalde locaties iets langer te blijven en dan een verblijf op een andere locatie te annuleren.

Dag 1
Afhankelijk van de vlucht zal er maximum 1 nacht in Johannesburg nodig zijn.

Dag 2 + 3
Nadien rijden we door naar Hazyview waar we 2 nachten zouden verblijven. Vanuit Hazyview plan ik dan om de Watervallenroute te doen via de R532 van Sabie naar Graskop, om dan vervolgens aan te sluiten op de Panoramaroute. Is het haalbaar om beide route’s op 1 dag te doen? Ik neem aan dat we op dag 2, wanneer we aankomen in Hazyview, geen tijd meer hebben om bvb nog de Watervallenroute te doen? Op dag 4, wanneer we uit Hazyview vertrekken is er, denk ik, ook geen tijd meer voor een van beide routes te doen aangezien we dan richting Sabi Sand Reserve rijden.

Dag 4
's Morgens vertrekken in Hazyview richting Sabi Sands Game Reserve. Ik moet eerlijk zeggen dat de prijzen nogal duizelingwekkend zijn in het Sabi Sands Game Reserve. Wij hadden hier 2 nachten voorzien en dan 1 nacht in Kruger Park. Om budgetaire redenen dachten we er aan om 1 nacht Sabi Sands te doen en 1 nacht Kruger. Is het de moeite om 1 nach Sabi Sands te doen? Ik neem aan dat we op de dag van aankomst in Sabi Sands de avond game drive kunnen doen. Als we dan maar 1 nacht daar verblijven, is er dan nog voldoende tijd om de volgende morgen de ochtend drive te doen om dan nadien nog door te kunnen rijden naar ons rest camp in Kruger? Of is dit onhaalbaar? Momenteel denken wij om de Elephants Plains Lodge te nemen. Zijn er goedkopere of gelijkaardige alternatieven? 417€ (2 p / 1 n) vinden wij toch voldoende.

Dag 5 of 6 (afhankelijk van de comments op dag 4)
Vanuit Sabi Sands richting Lower Sabie Rest Camp rijden. Hier zijn we niet van plan om een game drive te boeken via het park. We zouden dus enkel de route afleggen tussen Sabi Sands en Lower Sabie Rest Camp. Onderweg komen we toch ook wel het een en het ander tegen.

Dag 6
We verlaten Krugerpark en rijden richting Swaziland

Dag 7 + 8
Verder rijden in Swaziland richting Mkuze Game Reserve. Hier zouden we 2 nachten verblijven. Momenteel zijn we nog aan het rondkijken of we hier geen kleine trouwceremonie kunnen doen voor ons twee.

Dag 9 + 10
Na Mkuze rijden we richting St Lucia waar we 2 nachten verblijven. Na St Lucia zouden we doorrijden richting Hluhluwe Reserve. Ik heb nog getwijfeld om Hluhluwe Reserve vanuit St Lucia te bezoeken en de overnachting in Hluhluwe te schrappen, maar het lijkt mij toch beter om door te rijden richting Hluhluwe. Of toch niet?

Dag 11
1 Nacht in Hluhluwe voor een bezoek aan het Hluhluwe Reserve.

Dag 12
Oorspronkelijk zouden we na Hluhluwe doorrijden naar Eshowe om daar dan 1 nacht te blijven. Vanuit Eshowe zouden we dan richting Umhlanga rijden. Is het de moeite waard om 1 nacht in Eshowe te voorzien of kunnen we, na Hluhluwe beter meteen richting Umhlanga rijden? Dit spaart ons dan 1 nacht uit die we ergens anders kunnen inplannen.

Dag 13
Na Umhlanga nemen we het vliegtuig richting Addo National Park. Op de luchthaven nemen we opnieuw een huurauto in ontvangst en rijden we richting Addo National Park. Hier plannen we 1 nacht te verblijven en te slapen in een Rest Camp. Afhankelijk van eventuele aanpassingen op de eerdere dagen, kan er hier misschien 1 extra nacht bijkomen.

Dag 14 + 15
Na ons bezoek aan Addo National Park rijden door richting Knysna. Hier verblijven we 2 nachten. Kunnen we op de weg van Addo National Park naar Knysna nog een halt houden in het Tsitsikamma Park of rijden we beter eerst door naar Knysna, om op de dag van aankomst enkel wat te ontspannen, en dan op de 2de dag naar Tsitsikamma Park gaan?

Dag 16
Vanuit Knysna rijden we richting Oudtshoorn. Hier zouden we opnieuw slechts 1 nacht verblijven.

Dag 17
Vertrek uit Oudtshoorn en doorrijden richting Hermanus waar we 1 nacht verblijven. Dit lijkt mij ook ruimschoots voldoende te zijn om de walvissen te spotten. Of niet?

Dag 18
Rit naar Stellenbosch om de Wijnroute te verkennen. Hier verblijven we ook 1 nacht. We zijn geen echte wijn drinkers. Is het dan de moeite om hier echt te verblijven? De landschappen lijken ons wel de moeite waard maar goed, moet er daarom een nacht geboekt worden… Kunnen we eventueel na Hermanus richting Kaapstad rijden om daar dan 1 nacht langer te verblijven en dan van daaruit 1 dag te voorzien voor een bezoek aan de Wijnroute?

Dag 19
Aankomst in Kaapstad. Hier voorzien we in eerste instantie 3 nachten. Dit lijkt ons ruimschoots voldoende voor het beste van Kaapstad te zien.

Zoals jullie kunnen zien toch nog veel vragen, bedenkingen en twijfels… Ik heb vooral moeite om in te schatten hoeveel tijd je ergens nodig hebt om alles toch in jezelf op te kunnen nemen of een bepaalde activeit te doen. Moet je bijvoorbeeld overal 's morgens vertrekken om dan voldoende op tijd aan te komen op je locatie of kan je gerust later op de dag vertrekken om dan in de vooravond ergens aan te komen? Ik lees dat je best altijd voor het donker op je bestemming moet zijn. Ik heb dan schrik dat je dan bijna op elke locatie 2 nachten moet verblijven want als je op een locatie maar 1 nacht blijft slapen heb je enkel een namiddag de tijd om er iets te bezoeken/doen. Of zie ik dit verkeerd?

Maw, al jullie hulp en comments zijn welkom zodat we het aantal dagen enzo kunnen afronden en kunnen starten met een definitieve keuze van de hotels te maken.

Wij vertrekken a.s. 5 oktober naar Zuid-Afrika voor onze huwelijksreis en hebben ook de hele reis zelf gepland. Ik zal de reis posten, misschien hebben jullie er iets aan?

Met betrekking tot jouw vragen:

• De panorama-route schijnt op zich al minimaal 8 uur te duren (wil je alles zien en niet enorm te hoeven haasten). Ik weet dus niet of de waterval-route daarnaast nog te doen is op 1 dag.

• Vanuit St. Lucia naar Hluhluwe schijnt een uur rijden te zijn, dus je zou ook prima vanuit daar naar het park toe kunnen

• Tsitsikamma-Park naar Knysna is volgens mij rond de 1,5 uur rijden. Ik zou er dus voor kiezen om daar op de heenweg langs te gaan

• Wij hebben op elke locatie waar we wat speciaals willen gaan doen (walvissentour, zwemmen met haaien) voor 2 nachten gekozen, zodat je een hele dag voor iedere tour hebt. Van wat ik gelezen heb, lijk je dit ook wel nodig te hebben. Ik weet dus niet of 1 nacht Hermanus voldoende is, als je daarna direct weer wil doorrijden naar Stellenbosch, zal je dus moeten gaan rijden na een hele dag een excursie gedaan te hebben (mits je een excursie wil doen). Wil je de walvissen alleen vanaf de kant proberen te spotten, dan zou je aan 1 nacht voldoende hebben.

• Wij hebben de Wijnroute overgeslagen, omdat wij ook geen wijndrinkers zijn en onze prioriteiten anders liggen.

Dit is hoe onze reis er uit ziet:

Dag 1 - Amsterdam – Johannesburg

Dag 2 - Johannesburg - Naboomspruit

• uitrusten van de reis
    Dag 3 – Naboomspuit- Krugerpark (Hoedspruit)
  • avond game-drive
    Dag 4 - Krugerpark
  • zelf rijden in Krugerpark
    Dag 5 – Krugerpark – Sabie
  • raften op Blyde River
    Dag 6 – Sabie
  • Panaroma-route
    Dag 7 – Sabie-Swaziland
  • relaxen
    Dag 8 – Swaziland (Mkaha game reserve)
  • Ezulwini-vallei
  • Avond game-drive en early morning game-drive
    Dag 9 – Swaziland-St.Lucia
  • relaxen
    Dag 10 – St.Lucia
  • kajakken Wetlands Park en snorkelen Cape Vidal
    Dag 11 - St Lucia-Uhmlanga
  • relaxen of ochtend game-drive Hluhluwe Reserve
    Dag 12 – Uhmlanga-Durban-(binnenlandse vlucht) -Port Elizabeth

Dag 13 – Port Elizabeth – Addo National Park

• omweg via Jeffrey’s Bay voor surflessen
    Dag 14 – Addo National Park
  • Cheetah Breeding Farm
  • Game Drives in Private Lion Game Reserve
    Dag 15 - Addo National Park - Plettenbergbaai
  • Tsitsikamma Park
  • Elephant Sanctuary
    Dag 16 - Plettenbergbaai
  • Walvisexcursie
    Dag 17 - Plettenbergbaai- Oudtshoorn
  • Onderweg paar uur stoppen bij Knysna
  • Bezoek struisvogelfarm
    Dag 18 - Oudtshoorn
  • Ochtend en nacht game-drive
  • Cango caves
    Dag 19 - Oudtshoorn - Gansbaai
  • relaxen
    Dag 20 – Gansbaai
  • duiken met haaien
    Dag 21 - Gansbaai- Kaapstad
    *relaxen
    Dag 22 - Kaapstad
  • rondje Kaap de Goede Hoop
    Dag 23 - Kaapstad
    *relaxen
    Dag 24 - Kaapstad - Amsterdam

Het is al met al een vrij drukke planning, we hopen dat we gewoon rustmomenten hebben ingebouwd. De route staat al vast, alle accomodaties zijn al gepland, dus daar valt niets meer aan te veranderen. Alle activiteiten/excursies staan daarentegen nog niet vast en daar kunnen we dus nog flexibel in zijn.

Heeft iemand daar nog tips of ideeën over??

Gr. Sabine

Leuke huwelijksreis plannen en al veel mooie tips!

Nog de gouden tip: wil niet TE veel zien in een korte tijd zodat je TE weinig tijd overhoudt om op mooie plekken echt te kunnen genieten!!

[mod-edit: reclame verwijderd]

Succes & plezier met alle huwelijks (reis) -voorbereidingen!

Leuk om bovenstaande te lezen!
Wij gaan volgend jaar september / oktober (zijn we nog niet helemaal uit) ook op (pre)huwelijksreis naar Zuid Afrika en willen ongeveer dezelfde route rijden als bovenstaande. Uiteindelijk willen we trouwen op het strand in Kaapstad. Ik ben ook langzaam begonnen om alles uit te zoeken, want ik heb zo’n gevoel dat ik daar nog best een hoop tijd in moet gaan steken. Wat ik trouwens niet erg vind hoor, niks leuker dan voorpret!

[quote=“sadomien, post:1, topic:114763”]

Allen,

Momenteel zijn wij ons, voor onze huwelijksreis, aan het informeren over een rondreis Zuid-Afrika.

Wij hebben al een aantal brochures ontvangen, maar zouden zelf ook een rondreis willen samenstellen. Op basis daarvan kunnen we zien wat het goedkoopste is zodat we ons misschien betere hotels kunnen veroorloven. Het is per slot van rekening toch onze huwelijksreis :slight_smile:

Op basis van wat we al gelezen hebben, hebben we volgende plaatsen in gedachte.

1. Aankomst in Johannesburg 1 nacht
  2. Nelspruit - Sabie - Graskop - Hazyview (voor de watervallen- en panoramaroute)

Hier zou ik vanuit Nelspruit de panoramaroute naar Hoedspruit doen. Als je niet verder van Graskop gaat mis je de Blyde River Canyon en het prachtige uitzicht daar over deze canyon.
In Hoedspruit kun je in een van de prive-parken verblijven en hier een game-drive en/of bushwalk doen. 2 nachten in het Kruger park waar je zelf kunt rondrijden: Olifants camp en Lower Sabie zijn aanraders!

Zie ook dat je St. Lucia niet aandoet? Is wel de moeite waard, en je zou ook vanuit Durban naar Kaapstad kunnen vliegen.

Groetjes uit de zonnige bush en veel plezier met je voorbereidingen!

Corné.

Amukela Game Lodge.

Een aantal weken verder en weer iets verder wat betreft de planning.

Dit is de stand van zaken:

28/10/2013 - Dag 1 - Brussel - Johannesburg

• aankomst in Johannesburg (einde namiddag of avond, afhankelijk van de vlucht)
  • naar hotel African Moon Corporate Guesthouse om te recupereren van de vlucht

29/10/2013 - Dag 2 - Johannesburg - Hazyview

• vertrek in Johannesburg
  • rijden via de N4 richting Belfast - Dullstroom - Lydenburg - Sabie
  • naar hotel Numbi in Hazyview
  • onderweg naar Hazyview passeren aan de Long Tom Pass en in Sabie de Bridal - Horseshoe en Lone Creek Falls bezoeken

30/10/2013 - Dag 3 - Hazyview

• rijden via de R535 richting Graskop en daar de R532 tot de Drie Rondavels om zo de Panoramaroute te doen
  • eventueel ook nog richting Pilgrim’s Rest rijden, al zijn we er nog niet echt uit of dit echt een must is voor ons

31/10/2013 - Dag 4 - Hazyview - Sabi Sand Game Reserve

• via de R40 richting Acornhoek en dan verder volgens wegbeschrijving van de lodge
  • naar hotel Elephant Plains Game Lodge
  • evening game drive en eventueel een bush walk
  • ontspannen aan het zwembad

01/11/2013 - Dag 5 - Sabi Sand Game Reserve - Krugerpark

• morning game drive
  • lodge verlaten en rijden richting Lower Sabie Rest Camp
  • zelf dieren spotten tijdens de rit tussen Sabi Sand Game Reserve en Lower Sabie Rest Camp

02/11/2013 - Dag 6 - Krugerpark - Swaziland

• zelf dieren spotten tijdens de rit tussen Lower Sabie Rest Camp en Crocodile Bridge Gate
  • vervolgens de R571 volgen richting Swaziland
  • aansluitend de MR5 en MR3 nemen richting Ezulwini
  • naar hotel Mantenga Lodge
  • nog geen idee wat we daar zullen doen (plaatselijke markt ofzo bezoeken, andere tips?)

03/11/2013 - Dag 7 - Swaziland - Zululand Rhino Reserve

• via de MR3 en MR8 Swaziland verlaten
  • aansluitend de N2 richting Zululand Rhino Reserve nemen
  • naar hotel Bayete Zulu Lodge
  • evening game drive en eventueel bush walk

04/11/2013 - Dag 8 - Zululand Rhino Reserve

• eventueel ochtend game drive
  • huwelijksceremonie
  • fotoshoot met olifanten en game drive/bust fotoshoot
  • outdoor candle light dinner

05/11/2013 - Dag 9 - Zululand Rhino Reserve - St Lucia

• eventueel ochtend game drive
  • via de N2 en aansluitend de R618 richting St Lucia
  • naar hotel Elephant Coast Guesthouse
  • lake St Lucia Boat Cruise - iSimangaliso reservaat

06/11/2013 - Dag 10 - St Lucia

• snorkelen bij Cape Vidal
  • kajakken Wetlands Park
  • ontspannen

07/11/2013 - Dag 11 - St Lucia - Hluhluwe/Imfolosi Reserve

• via de R618 rijden richting de Nyalazi Gate rijden om dan verder te rijden naar Hilltop Camp
  • zelf dieren spotten op weg naar Hilltop Camp

08/11/2013 - Dag 12 - Hluhluwe/Imfolosi Reserve - Umhlanga Rocks

• reservaat verlaten via de Nyalazi Gate (of is er een andere weg mogelijk om niet tweemaal dezelfde route te doen in het reservaat?)
  • via de N2, langsheen de kustlijn, richting Umhlanga rijden
  • naar hotel LaLuxe B&B
  • ontspannen op het strand
  • bezoek aan de Natal Shark Board

09/11/2012 - Dag 13 - Umhlanga Rocks - Addo National Park

• 's ochtends richting Durban King Shaka International Airport rijden voor de binnenlandse vlucht Durban - Port Elizabeth
  • aankomst in Port Elizabeth Airport en daar de N2 nemen richting Addo National Park
  • aankomst in Matyholweni Rest Camp
  • ontspannen aan het zwembad

10/11/2012 - Dag 14 - Addo National Park

• self drive
  • cheetah breeding farm bezoeken

11/11/2012 - Dag 15 - Addo National Park - Knysna

• via de N2
  • onderweg stoppen in het Tsitsikamma National Park voor de Storm’s River suspension bridge
  • naar Ar’deco Guesthouse

12/11/2012 - Dag 16 - Knysna

• ontspannen
  • bezoek aan Nature’s Valley en/of Keurboomstrand en Plettenberg Bay

13/11/2012 - Dag 17 - Knysna - Oudtshoorn

• via de N2 en de R62 richting Oudtshoorn rijden
  • naar The Pearl of Oudtshoorn
  • bezoek aan Cango Grotten, Struisvogelboerderij
  • Swartbergpass

14/11/2012 - Dag 18 - Oudtshoorn - Hermanus

• via de N2 richting Hermanus
  • naar hotel Whale Away Guesthouse
  • ontspannen
  • eventueel Shark Cage Diving

15/11/2012 - Dag 19 - Hermanus

• Walvis tour (niet te laat op het jaar?)

16/11/2012 - Dag 20 - Hermanus - Stellenbosch

• via de N2 en de R44 richting Stellenbosch
  • naar hotel Sugarbird Manor
  • wijnroute

17/11/2012 - Dag 21 - Stellenbosch - Kaapstad

• via de R310 en de N2 richting Kaapstad
  • naar hotel Sweet Ocean View Guesthouse

18/11/2012 - Dag 22 tem 24 - Kaapstad

• Tafelberg
  • Robbeneiland
  • Kaap de Goede Hoop
  • Cape Point
  • Boulder’s Beach
  • Chapman’s Peak Drive
  • V&A Waterfront

20/11/2012 - Dag 24 - Kaapstad - Brussel

• via de N2 richting Cape Town International Airport

Graag jullie opmerkingen, tips en dergelijke. Wij gaan begin volgende week hotels en huwelijksfotograaf vastleggen. Dan rest ons nadien nog de vlucht en de huurwagen.

Een advies, bouw genoeg rust dagen, ik bedoel blijf deze minimaal 2 a 3 dagen op 1 plek, anders zit je veel teveel in de auto om te reizen en dat is erg vermoeiend, zonde gewoon hoor! Wil niet teveel zien, dit land is zo groot!
We hadden ook net Honey mooners en die hadden voor een paar plekken gekozen. Bij ons (2 nachten), kruger Park en omgeving voor 1 week en Kaapstad 1 week. Heel verstandig van ze!

baie geniet

groet, Annemieke

Is de route dan nog steeds te vol? We verblijven toch bij een aantal locaties meerdere dagen…

4 dagen Kaapstad
2 dagen Hermanus
2 dagen Knysna
2 dagen St Lucia

Het verblijf in Hluhluwe/Imfolozi kunnen we eventueel schrappen en dit reservaat vanuit St Lucia bezoeken, maar ik zie eerlijk gezegd weinig voordeel omdat je de afstand dan toch nog moet maken…

Maar je “woont” op 1 plek, is wel zo rustig en relaxed,

Hallo Sadoniem,

Een nacht in de Hilltop gaan jullie zeker niet beklagen! Wij waren vorig jaar in december drie nachten in een safaritent in Mpila (Imfolozi) en hebben van daaruit oa ook het noordelijker gelegen Hilltop-gebied gaan verkennen. Het feit dat 's avonds zelfs hyena’s en ander wild vlakbij de tent voorbij kwamen geeft een onbeschrijflijk gevoel.
Het HI park zijn wij toen ook in- en uit-gereden via Nyalazi Gate. Nader bij Hilltop heb je echter ook het Memorial Gate. Misschien moeten jullie eens bekijken of jullie langs het ene hek IN en het andere weer UIT willen.

Groetjes, Toetske