Suggesties Plan Reisfoto verkiezing 2012?

Mark, jij/jullie/dit forum gaat nu erg ver in de verzoeken. Waarom kan er geen wereldwijzer-account komen voor de foto’s? Het is raar om mensen te vragen een prive-adres op het forim te zetten met alle spam van dien.

En kan het bedrijf/de persoon die normaal de banners voor wereldwijzer maakt dat nu ook niet doen? De wedstrijd trekt extra bezoekers en sponsoren, dus waarom zou je het door een amateur laten doen? (Uiteraard zijn er ook goede amateurs en semi-profs, maar het kan niet altijd ‘liefdewerk-oud-papier’ zijn.)

Ik wil trouwens niet in de jury - ik ben te kritisch. Bovendien heb ik momenteel niet veel tijd en beperk ik me daarom tot (freelance)werk en studie.

Ik maak het plan niet alleen samen met jullie, het zou ook leuk zijn als we het plan samen uitvoeren. Wanneer ik alle foto’s moet ontvangen en plaatsen kost me dat een hele berg tijd, daarom is het fijn om de taken een beetje te verdelen. Ik kan op zich een e-mail adres aanmaken voor de persoon die dit zou willen doen, zodat hij/zij niet een persoonlijk e-mailadres hoeft op te geven.

Wij doen altijd de grafische dingen zelf, echter is er niemand bij de redactie die er echt goed in is. Daarnaast kost een proffesional inhuren erg veel geld, dit zou betekenen dat er meer advertenties op Wereldwijzer moeten komen.

Even samenvattend:

[ol]
[li]Wie wil er graag wat grafisch werk verrichten? [/li][li]Wie wil er de foto’s ontvangen op een anoniem mail adres en deze vervolgens plaatsen?[/li]
[/ol]

Hoi Mark,

ik heb er geen enkel probleem mee om een anoniem emailadres beschikbaar te stellen en de foto’s vervolgens te plaatsen, de beste manier om dit te doen kunnen we uiteraard bespreken, het lijkt mij wel de beste manier om de foto’s zo anoniem te plaatsen. Trackinglijst maak ik er uiteraard bij om bij te houden van wie ze afkomen, inlog kan ook via pb doorgegeven worden.

Ik ben het volledig eens met de voorgestelde beperkingen wat betreft bewerken in photoshop en dat er niet gezien kan worden welke foto’s de meeste stemmen krijgen van de bezoekers.

Hoi Xena,

Fijn dat je dat wilt doen! Ik zal nog even via de PB contact met je opnemen morgen over hoe en wat precies!

No problem, vind het altijd leuk aan dit soort projekten mee te helpen :beef:

Ik heb nog hele mooie foto’s die stammen uit het filmrolletjes tijdperk. Die kan je scannen en opsturen…Heb de negatieven weggegooit…heb wel mijn fotoboek als bewijs. Mag dat ook?

Ik denk dat dat wel toegestaan is. Wat vindt de rest?

Dat hangt er van af wat voor foto’s er mee doen. We hebben, ik meen 2 jaar gelden, alleen foto’s van het afgelopen jaar laten inzenden. Zijn het foto’s van alle jaren, dan heb ik er geen moeite mee.

Het lijkt mij persoonlijk geen probleem als mensen ook oudere foto’s inzenden. Maar wat vinden jullie hiervan?

wil je uitsluiten dat mensen foto’s insturen die al eerder aan wedstrijden hebben meegedaan?

is er een minimale en maximale resolutie? voor veel wedstrijden moet de langste zijde tussen de 2000 en 3000 pixels zitten. (met een goede scanner kan dat ook bij analoge foto’s)

Ik denk dat het lastig uitsluiten is van foto’s die al een keer aan een wedstrijd hebben meegedaan eerlijk gezegd.

Zelf ben ik wel voorstander van foto’s die van het afgelopen jaar zijn, maar dat is omdat ik voorstander ben van een ‘vers’ aanbod en niet van vakantiefoto’s van 10 jaar oud, maar dit is puur smaak

Hoe zouden we de recentheid van foto’s dan kunnen controleren?

van digitale foto’s heb je de exif-data.

Het valt niet te controleren dat er geen foto’s van pakweg 10 jaar geleden worden ingezonden en daarbij is het ook moeilijk te controleren of een ingezonden foto eerder heb meegedaan aan wedstrijden.

Het moet denk ik ook wel leuk blijven, ik weet nog goed hoeveel foto’s er vorig jaar zijn ingezonden…ik weet niet hoeveel vrijwilligers er zijn om van iedere foto te gaaan controleren wanneer deze precies is gemaakt dmv het controleren van de exif data en hoeveel % van de foto’s op welke punten precies is nabewerkt in bv photoshop, ik schat niet zo veel.

Oke, dan laten we de recentheid van de foto’s voor het wat het is. Hier controleren we dus niet op en iedereen mag ook oudere foto’s inzenden. Zijn jullie het hiermee eens?

Ik in ieder geval wel :cheer:

Dat hoef je natuurlijk niet bij elke foto te doen :wink: Als je 10 foto’s door mogen naar de volgende ronde, dan hoeft de jury alleen van de 15 beste foto’s de gegevens te controleren. Misschien vallen er een paar af, dan kun je altijd de beste 10 door laten gaan.

Je moet jezelf niet meer werk op de hals halen dan strikt noodzakelijk is :slapen:

Een foto die nu (heden) als een goede en/of favoriete foto kan worden aanzien, ook al is hij van een oudere datum, so what ? Ouder is geen synoniem van minder goed en het gaat toch om de “favoriete” foto.

Eens. Daarom wil ik voorstellen dat de foto’s niet recent hoeven te zijn.