Hoi!
In mei en juni vindt de jaarlijkse reisfoto verkiezing weer plaats!
Ik heb vast wat ideeën over de opzet van dit jaar en ik wilde deze graag met jullie bespreken. Dit is immers slechts een concept en ik wil graag samen met jullie tot een compleet plan komen!
**Categorieën **
[ul]
[li]Architectuur (gebouwen, ruïnes, straten, etc.)[/li][li]Cultuur (religie, feesten, markten, etc.)[/li][li]Mensen (portretten, actiefoto’s, straatbeeld, etc.)[/li][li]Dieren (wild, in gevangenschap, insecten, etc.)[/li][li]Natuur (bergen, zee, lucht, etc.)[/li][li]Art-fotografie (open competie - nabewerking toegestaan)[/li][/ul]
Opzet
[ul]
[li]Van alle foto’s per categorie kiest de jury er 5 uit die doorgaan naar de halve finale.[/li][li]Van de 5 foto’s per categorie in de halve finale kiezen leden door middel van een peiling hun favoriet.[/li][li]Per categorie gaat er dan 1 foto door naar de finale. Door middel van een peiling wordt hier de uiteindelijke winnaar bepaald.[/li][/ul]
Regels
[ul]
[li]Om mee te doen en/of te stemmen moet men minsten 15 posts hebben in ongeacht welk forum en lid zijn geweest voor 19 maart 2012.[/li][li]Foto’s worden anoniem in gestuurd naar e-mail adres en door de jury geplaatst.[/li][li]Foto’s hoeven niet uit 2012 te zijn.[/li][/ul]
Promotie
[ul]
[li]Promotie op social media door Wereldwijzer zelf en enkele geïnteresseerde beheerders/ledem[/li][li]Promotie op Wereldwijzer zelf (banner, tip, link op frontpage, etc.)[/li][li]Persbericht versturen naar perslijst[/li][li]Persoonlijk bericht naar leden om bekend te maken dat ze foto’s kunnen inzenden[/li][li]Mailing naar de adverteerders[/li][/ul]
Regels t.a.v. Photoshop
[ul]
[li]Kleine wijzigingen mogen, dus verscherpen, witbalans, shadow-highlights[/li][li]Dingen wegpoetsen mag niet[/li][li]Dingen toevoegen mag al helemaal niet[/li][li]De redactie heeft het recht de orginele foto in te zien, wijkt deze af dan komt de foto niet in aanmerking voor een prijs[/li][/ul]
Links naar voorgaande edities
2011
2010
2009
Ik hoor erg graag jullie mening over mijn ideeën en natuurlijk jullie ideeën zelf. Zo kunnen we met zijn allen tot een mooi plan komen!