De jaarlijkse reisfotoverkiezing is altijd een succes, al ging de afhandeling niet altijd even goed. Toch zou het zonde zijn als dat zou beletten dit jaar geen verkiezing te houden denk ik? Paul wil wel een goede camera proberen te regelen als prijs. Wat vinden jullie?
Het is ondertussen wel een traditie geworden dus waarom niet?!
Neem de op en aanmerkingen van de vorige editie mee en ga er voor.
Je moet alleen niet willen nastreven dat iedereen het perfect gaat vinden want dat lukt toch nooit, er blijft altijd wel wat te zeuren…
Wat betreft de prijs :
Nou ze zeggen verandering van spijs kan ook geen kwaad.
Ik wil daarmee zeggen kan Paul misschien geen vliegtickets op de kop tikken voor de reisfotoverkiezing? (het is maar een suggestie,dont shoot the messager)
Klinkt wellicht raar, maar misschien het eens iets bescheidener aanpakken, met kleinere prijzen? Geen camera maar bijvoorbeeld een canvasprint of zo (of net wat er te regelen valt uiteraard)? Zodat het een verkiezing tussen fotografieliefhebbers vooral om de eer wordt, en niet voor prijzenjagers die alles zullen doen voor de stemmen?
Als het weer zo gaat als de voorgaande keren voel ik nog steeds weinig behoefte om deel te nemen danwel anderszins een rol te spelen.
Jammer, Sander.
Ik vond de opzet van vorig jaar goed, alleen de uitvoering was minder… Zelf ben ik daardoor niet bereid net als Sander niet bereid mee te doen. (Meedenken echter wel.)
Wat is er aan de hand met de reisfotoverkiezing dat zoveel mensen niet mee willen doen? Is er iets ergs gebeurd? Sorry als dit niet gevraagd mag worden…
In ieder geval; als ik kijk naar de foto’s van vorig jaar lijkt het me wel een leuke opzet!
Of er in 2012 iets is fout gegaan : Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk
Wordt er toch nog een Reisfotoverkiezing gehouden, haal met dit topic het verleden terug en neem een voorsprong op de toekomst door er uit te leren !
Indien er terug een reisfotoverkiezing wordt georganiseerd dan zullen we dit keer extra opletten om niet dezelfde fout te maken.
En ook geen andere fouten…
(QUOTE=Corberana; En ook geen andere fouten…(/QUOTE)
Dit zijn goede voornemens van iemand die veel tijd en energie in dit Forum steekt, maar …
zoals zoveel vrijwilligers goede intenties hebben, tijd en energie in dit Forum steken en allerlei nuttige input leveren wordt er bij het tijdig aankaarten van fouten die kunnen rechtgezet worden flagrant en ostentatief niets mee gedaan omdat men bij “WW als organisatie” naar een interpretatie zoekt om alles te kunnen laten zoals het gelopen is. Dit zijn geen beslissingen van forumbeheerders, moderators of welke betiteling dan ook, het zijn de standpunten/beslissingen van een eindverantwoordelijke(n) of van het bestuursorgaan van “WW als organisatie op zich” en in opdracht door een derde verwoord op het Forum: dan trek je als forumbeheerder, moderator of wie dan ook aan het kortste eind en slik je… anders zijn er consequenties.
Men mag van goede wil zijn als “WW-organisatie” ten onrechte een beslissing/standpunt handhaaft… blijft alles bij het oude. Vrijwilligers hebben bij de vorige fotoreisverkiezing niet eens de kans gekregen om alsnog iets dat fout was recht te zetten ook al was het hiervoor niet te laat.
Ik wil maar duiden : veel goede wil, energie, tijd en input van zoveel vrijwilligers, wat hun betiteling binnen WW ook is, daar werd een loopje meegenomen, dat is irriterend, niet correct t.o.v. de leden, forumbeheerders, moderators, … en voor sommigen was het zelfs een brug te ver en hebben hun account opgezegd, enz…
Fouten kunnen gebeuren en horen rechtgezet te worden : dat werd verwacht en gebeurde meermaals niet. Vooral de attitude van “WW als organisatie” t.o.v. zijn leden/lezers/derden is bij verschillende prijswedstrijden niet erg netjes geweest : dat ontsnapt niemand die o.a. vorige edities van prijswedstrijden gevolgd heeft.
Toch een nieuwe editie ?
Problemen of een fout ieder van ons heeft er wel eens mee te maken, ze maken immers deel uit van het leven : mochten ze voorkomen, als deze keer maar rechtgezet wordt wat eventueel fout ging en “rechtzetten” daar geeft alleen een eindverantwoordelijke van WW uitsluitsel over : daar kan geen enkele vrijwilliger met veel goede moed en inzet tegenaan.
Zoals meestal, legt Stancy haar vinger weer precies op de wonde.
Hier heb ik niets aan toe te voegen
Ik sluit me aan bij Stancy. Fouten maken kan gebeuren, maar er zijn teveel fouten in wedstrijden gemaakt die niet netjes opgelost zijn. (Schorsen van de boodschapper is per definitie geen nette oplossing.)
Fouten zijn er om gemaakt te worden :foto:
… En om te herstellen.
Wat mij betreft doen we toch weer een nieuwe ronde, ondanks de fouten die zijn gemaakt (of misschien wel juist vanwege de fouten in de vorige ronden…)
Tuurlijk doen, ik zou teleurgesteld zijn als er dit jaar geen zou zijn. Heb net een rondje midden / oost Anatolië Turkije gepland. Met o.a Nemrut, Eufraat en Cappadocie. Dus ik wil mee doen!
Een andere prijs dan een camera! Immers, de deelnemers hebben al een camera. Waarschijnlijk eentje waar ze al heel blij mee zijn. En veel mensen zijn merkvast, of heel specifiek in hun wensen (bijvoorbeeld ik wilde perse minstens 15x optische zoom en toch compact, en heb maandenlang camera’s vergeleken totdat ik de perfecte voor mijn doel had gevonden…) Een gratis camera zou ik direct verkopen maar dan kan ik er minder geld voor krijgen dan hij waard is… zonde!
Een vliegticket of iets anders leuks zou mij veel meer triggeren om mee te doen. En eerlijke verkiezingen met goede thema’s, en ook met duidelijke regels over het wel of niet toestaan van bewerking met Photoshop. In competities zijn vaak de hevig bewerkte foto’s (met paarse luchten, oranje zee, of een zwart-witfoto met alleen knalblauwe ogen) het populairst. Dat zie je ook in Instagram: de populairste foto’s zijn meer een soort schilderbewerkingen van wat ooit een foto was, dan een daadwerkelijke foto. Mensen houden kennelijk van KiScH… Maar ik vind dat dan meer een Photoshop-wedstrijd dan een fotografiewedstrijd.
Ik weet niet of er bij jullie competitie ook door deelnemers moest worden gestemd… bij een andere competitie doet jouw eigen foto pas mee als je zelf ook minstens zoveel stemmen op andermans foto’s hebt uitgebracht.
Ik stel voor dat het online activiteiten team een aantal regels opstelt en die voorlegt aan de Wereldwijzer Community. Die geeft er feedback op en het online activiteiten team bepaalt uiteindelijk met welke regels we de reisfoto verkiezing doen (aangezien niet iedereen het met elkaar eens zal zijn / kunnen worden ).
Wat betreft een prijs, misschien is het een idee als iedereen even roept wat voor prijs ie zou willen. Hetgene dat het meest wordt genoemd, dat gaat Paul proberen te regelen. Is dat wat? (al doe je het natuurlijk voor de eer! )
lijkt me een goed plan en de prijs is wat mij betreft inderdaad secondair
Deze opmerking is het belangrijkste van alles. Voor sommige mensen hier valt geen eer aan de wedstrijd te behalen, omdat er mensen zijn die winnen die niet aan voorwaarden voldoen en eigenlijk valsspelen.
Voor mij zijn er twee soorten wedstrijden:
- mensen moeten zoveel mogelijk stemmen zien te verzamelen, bijvoorbeeld door hier te ronselen of op FB. goede publiciteit voor WW, maar heeft verder weinig te maken met de mooiste foto. dit is an sich niet erg, want je weet waaraan je begint voordat je mee doet
- een wedstrijd waarbij het om de beste foto gaat, liefst met een proffesionele jury. of met twee prijzen: eentje van het publiek en eentje van de jury. bij deze wedstrijd mag dus NIET geronseld worden, moeten regels zijn, en die regels moeten worden nageleefd.
Het belangrijkste voor WW is dat de organisatie (de stichting dus!) zich aan zijn eigen regeld houdt. Niet reageren op mensen die wijzen op fouten en mededelingen als ‘we hebben de deelnemers niet gecheckt op het aantal posts’ (terwijl Stancy dat wel kon) plaats de stichting absoluut in een slecht licht.