Stemronde Reisfoto Verkiezing 2009

Stemronde Reisfoto Verkiezing 2009

Het is zover… tot en met 23 juni kun je stemmen op één van de finalisten van de Reisfoto Verkiezing 2009. Door te stemmen maak je ook nog eens kans op het boek “Koud bier en krokodillen”, een fascinerend verslag van een onverstelbare reis op de fiets door Australië.

Hierboven zie je de finalisten met een verkleinde versie van de foto, de titel van de foto en de maker van de foto. Klik op de foto om een grotere versie te bekijken. Klik op de naam van de maker om zijn/haar profielpagina te bekijken.

Om te stemmen klik je op het rondje voor de foto van jouw keuze; vervolgens klik je op de knop “Stem Nu” die je onderaan de foto’s vindt. Eventueel kun je, optioneel, je stem hieronder in een reactie toelichten.

De winnaar van deze verkiezing wint een Canon Spiegelreflexcamera t.w.v. 599 euro. Onder iedereen die een nominatie heeft geplaatst en/of heeft gestemd verloten we het boek “Koud bier en krokodillen”, een fascinerend verslag van een onverstelbare reis op de fiets door Australië.

WINNAAR REISFOTO VERKIEZING 2009

De winnaar van de Reisfoto Verkiezing 2009 en daarmee de winnaar van een nieuwe Canon Spiegelreflexcamera is:

Canadasaabje (canadasaabje.wereldwijzer.nl)

http://www.wereldwijzer.nl/album/data/702/thumbs/Toronto_and_Niagara_Falls_055.jpg

Namens iedereen van Wereldwijzer: gefeliciteerd!

http://www.wereldwijzer.nl/rf/ww.reisfoto.0002.jpg

*Spelende kinderen bij zonsondergang, Nicaragua *vind ik echt de mooiste foto!! Hoe de zonsondergang op de achtergrond aanwezig is… Is een erg vredig beeld…
Ik zou zo naar Nicaragua gaan :slight_smile:

Ik heb gestemd op de foto van de Niagara waterfalls. Prachtig die takken met ijs, maar ook de positie van de foto. Super!

groetjes,
Wendy

En dat is niet omdat de maker familie is (aan de gebruikersnamen te zien)? :vak01:

Ik kies voor de dame met de sigaar. Dit is een geweldige opname van iemand die genit van een heerlijke sigaar. Zich nog een beetje opgedoft heeft om er leuk uit te zien maar nu alleen aandacht heeft voor die sigaar. Het eenvoudige genieten is prachtig getroffen.

Ik ben het helemaal eens met Wendy, de foto van de Niagara falls is het mooiste. Het is weer is een keer iets anders als een zomers plaatje of een zonsondergang!

Als je kijkt naar de ID’s van de stemmen op de foto van de Nicaraguaanse kids, staat er ook wel erg vaak dezelfde achternaam tussen… Technisch is die foto ook helemaal niet zo bijzonder, dus ik vroeg me al af hoe deze zoveel stemmen heeft gekregen. Now I know! (You go Peter en Annie!)
Naar mijn mening steekt de foto van de ***Kyzilkum woestijn, Oezbekistan ***er met kop en schouders boven uit! Echt prachtig!

Moeilijk, er zijn veel mooie bij!
Maar toch voor Tibetan Ladie with Child gestemd

Ik deel je mening, want over het algemeen staan er niet echt bijzondere foto’s bij, voor de buitenstaander dan wel te verstaan :wink: Persoonlijk kijkt de maker dan ook heel anders naar zijn eigen plaatjes. De foto’s zijn m.i. wel leuk om naar te kijken. Ben benieuwd.

Mijn stem is gegaan naar de leeuwenfoto, erg mooi :slight_smile: !

De mooiste foto is de foto van de Niagara watervallen. Het geeft een prachtig beeld van wat de natuur ons kan geven.

Helemaal mee eens. Vind de minst jammer dat de minst sprekende foto’s zoveel punten krijgen… Vind dat Kyzilkum woestijn, Oezbekistan het meeste zegt. De waterval die nu het meeste stemmen heeft vind ik absoluut niet bijzonder, maar dat is mijn mening. SUcces nog allemaal.

Zelf heb ik op de leeuwenfoto gestemd natuurlijk. Vooral bijzonder doordat de meest rechtse leeuw alle 4 de poten van de grond heeft. Verder vind ik die uit Oezbekistan en de vogel met het rietje super. Jammer dat de finale niet aan een vakjury overgelaten wordt, want inderdaad, als je de stemmen bekijkt bij de spelende kinderen dan krijg je een onbehaaglijk gevoel. Succes ermee!:dag:

Niagra Falls in the winter!

Prachtige foto!

Ik heb gestemd op de woestijn foto, erg mooi is deze.

Jammer dat er mensen zijn die alles proberen om hun eigen foto te promoten door meerdere accounts aan te maken en een prijs winnen met een dertien in een dozijn foto.
Ik snap ook niet dat de redactie van dit forum daar in mee gaat,

Frank

Leuke actie. Zo zouden ook mensen zonder dure camera`s en toch gevoel voor fotografie een kans kunnen krijgen. Zouden. Helaas zie ik dat fraude overduidelijk aanwezig is. De foto met die Nicaraguaanse kids had nooit zoveel stemmen mogen hebben. Niets bijzonders. Dertien in een dozijn, zonder enig gevoel. Een duidelijk gevalletje van via slinkse wijze willen winnen over de rug van veel betere deelnemers. De herder is mijns inziens een sterke kandidaat. Compositie, kleur, belichting. Hier zie je een verhaal in één enkel plaatje. Mooi gedaan. Jury van Wereldwijzer; Laat u alstublieft niet bedotten door valse stemmers en diskwalificeer de deelnemer van die foto met kids. Dat zou rechtvaardig zijn. Arjan

Ben het helemaal met je eens Frank. Ze moet zeker gediskwalificeerd worden. Ik vraag me ook af wie er in de finale was gekomen als we dit al eerder wisten. Er jammer. Misschien is het beter als alleen mensen met bijvoorbeeld meer dan 30 post mogen stemmen. ZO hou je toch de nieuwe inschrijvingen (zoals familie en vrienden) uit de stemronde.

Flem,

het is natuurlijk de taak van de redactie om hier eventueel iets mee te doen, wij kunnen niet bepalen wat er moet gebeuren maar alleen onze meningen hier neerzetten.

Frank

Ja zo was het ook bedoeld… maar het komt inderdaad over als iets wat moet gebeuren.

We hebben bij eerdere verkiezingen ook te maken gehad met fraude. Wat we doen is wanneer de stemronde is afgelopen de frauduleuze stemmen weghalen. De uitslag wordt dus nog getest op fraude en eventueel gecorrigeerd.