Stemronde Reisfoto Verkiezing 2009

Ok, bedankt voor de snelle reactie,

Gr. Frank :chin:

@Redactie. Goed dat u reageert. Spannend blijft het dus …

Fijn dat de reaktie ingrijpt, blijft dat ik het pas echt eerlijk zou vinden als alleen ‘trouwe leden’ mogen stemmen. Het is nl echt niet leuk om veel/alleen stemmen te zien van mensen die lid geworden zijn OMDAT ze dan kunnen stemmen. Moeilijk is het niet om alle mensen hier in ADR te vragen een account aan te maken en te stemmen…maar of het eerlijk is???

Nee ik hoop dat een volgende keer dat er een dergelijke verkiezing komt er duidelijke-eerlijke-vanaf het begin geldende regels EN duidelijkheid over wie er kunnen stemmen om dit soort praktijken te voorkomen…
Moge de ECHT mooiste foto winnen…(ooit!!)niet diegenen met de meeste vrienden

Wat een mooie foto’s zeg…ben geen superfotograaf maar zeker sprekende foto’s…ik vond zelf die foto van de lachende jongens in de auto heel leuk, zulke vrolijke gezichten! Ook de leeuwen en Niagara Falls zijn heel erg indrukwekkend.

Dat Cubaanse vrouwtje is dezelfde als op de Lonely Planet van Cuba - toch?

Hallo Allemaal!

Als eerste wil ik iedereen heel erg bedanken die op mij gestemd heeft!

Ik hou ontzettend van fotograferen, maar ik heb zelf nog geen spiegelreflexcamera. Ik ben over 2 weken jarig en dit is dan ook een geweldig kado van iedereen die op me gestemd heeft!

Zelf vond ik ook de African Smile en Kyzilkum woestijn erg mooi.

Wereldwijzer, heel erg bedankt en ik neem aan dat er contact met me opgenomen wordt?

Groetjes,
Sabina

Sabina gefeliciteerd !!!

Sabina, gefeliciteerd en alvast veel plezier met je prijs !

Goed om te zien dat bij de foto van de Nicaraguaanse kinderen alle ‘fake’ stemmen eruit zijn gehaald door de redactie…nu nog maar 22 stemmen, scheelt toch behoorlijk !

Hallo Sabina,
Mijn felicitaties. Je hebt met een mooi plaatje gewonnen. Ik heb niet op je gestemd maar gun je de prijs van harte. Mijn favoriet was namelijk de geitenhoeder in de woestijn. Gelukkig is op tijd ingegrepen en is je prijs niet door een wannabe ( die van die Nicaraguaanse kids) ingepikt. Geniet van je volgende reis met de mooie camera. Zet wat foto`s op de site…zou leuk zijn. Arjan

Hi Sabine,

Ik had op je gestemd en gefelicteerd. Ik heb alle vorige berichten gelzen en ben ook blij dat de redactie alle fake stemmen heeft weggehaald en de echte winnaar gewonnen heeft. Heel veel plezier met je nieuwe super camera en plaats wat mooie kiekjes op wereldwijzer.

groetjes,
Wendy

Sabine gefeliciteerd!
Fijn dat er een correctie op de stemmen is geweest.

Van harte gefeliciteerd Sabina, ook een erg mooie foto. Het blijft daar altijd indrukwekkend of je nou in de zomer of winter bent.

Frank

Beste mensen,

Ik heb er helemaal geen probleem mee dat er besloten is om alles ‘eerlijk’ te doen, maar toch wil ik jullie er allemaal even op wijzen dat er door de winnaar ook behoorlijk fraude gepleegd is …
De winnaar had de avond van tevoren ook 110 stemmen en nu nog maar 47…
dan denk ik; is dat dan zo’n eerlijke winnaar?
Verder weet ik dat er bij mij ook een stuk of 15 eerlijke stemmen zijn weggehaald, dus ik weet niet waar deze site zijn eerlijkheid op baseert.

Als we helemaal eerlijk gaan doen, mag van mij de foto van de afrikaanse kinderen winnen, die is ten minste echt mooi en bijzonder.

Mevrouw “vrouwtjevredeveld”; Uw reactie vind ik erg beneden peil. U gebruikt ook nog eens het woord eerlijk heel vaak in slechts een paar zinnen. Het is duidelijk dat dit woord weinig betekenis voor u heeft. Ieder geval wel fijn om te zien dat u hierin onomwonden meteen toegeeft oneerlijk te hebben gehandeld. Beseft u wel dat u met uw fraude-actie over de ruggen van andere leden trachtte een prijs binnen te slepen? Schaamteloos. Lieden als u zijn een abces voor de maatschappij. Het draait enkel en alleen om het eigen belang. Hebben. Ikke. Zelfs met zo`n kleine leuke fotowedstrijd als op deze site. En dan vervolgens met een bord voor de kop het lef hebben een reactie te plaatsen om daarin de gekozen winnaar zwart te maken. Bah, wat laf en ziek makend. U moest zich schamen. Doe ons allen één plezier en blijf weg van wedstrijden. Elk geval van deze site. Arjan

Ik ben het wel met vrouwtjevredeveld eens… Mijn stem en account was ook weggehaald terwijl ik gewoon een eerlijke stem had uitgebracht. Ook de accounts van mijn collega’s en vriend bestonden niet meer. Gewoon verwijderd zonder navragen… Misschien omdat ze via hetzelfde IP-adres ingelogd zijn geweest?? Mag dat dan niet??

Eigenlijk klopt deze fotoverkiezing helemaal niet meer… Ik heb het idee dat de forumbeheerder veel stemmen heeft weggehaald, veel ‘fraude’-stemmen, maar ook veel eerlijke stemmen. En op zo’n manier is het natuurlijk nooit eerlijk…

Vind het dan ook onterecht dat de prijs is gewonnen door iemand die op grote schaal gefraudeerd heeft…

Er zou in de toekomst een andere manier van stemmen verzonnen moeten worden…

Geerda Joosten

Ik denk dat het een lastiger verhaal is dan jullie allemaal denken. Op het ip adres is waarschijnlijk het eerste waar men een redelijk controle op kan doen, maar als er meer mensen vanuit hun bedrijf stemmen, dan kan een bepaald ip vaker voorkomen, met of zonder opzet…

Het idee dat de stemmers minimaal een bepaalde tijd voor de verkiezing al lid moeten zijn vind ik een goed en deugdelijk idee. Misschien iets voor een volgende keer?

Ik vind het wel erg dom dat mensen accounts gaan aanmaken met hun eigen naam en steeds verder breien met 1, 2, 3 etcetera… :slapen:

Robert,

Ik begrijp dat het niet eenvoudig is om tot een eerlijk besluit te komen…

Maar kun je zeggen dat de huidige winnaar op een eerlijke manier winnaar is geworden? Ik vind van niet…

Misschien moeten de stemmen nog eens goed bekeken worden, misschien alle mensen die gestemd hebben nog eens om een bevestiging van hun stem vragen bijvoorbeeld!

Dat lijkt mij veel eerlijker! (en een kleine moeite…)

Een inderdaad een goed idee om het de volgende keer anders te doen…
(maar daar heeft de huidige winnaar nu dus mooi geluk bij gehad!)

Groeten,

Geerda

Zeker mee eens ! Alleen mensen laten stemmen die bijvoorbeeld minimaal 6 maanden lid zijn en minimaal 50 berichten hebben gepost.

Het lijkt me een prima idee om de volgende keer inderdaad dit soort praktijken uit te sluiten. Stel bijvoorbeeld als regel dat men alleen een stem kan uitbrengen bij een minimale lidmaatschap van drie maanden vanaf moment van uitschrijven wedstrijd. Daarbij kun je aangeven dat ieder stemgerechtigde tevens een aantal posts van betekenis moet hebben. Dit om er nog zekerder van te zijn dat een stemmer ook daadwerkelijk lid is uit interesse in een bepaald segment mbt reizen. Wanneer je het vrij laat zoals nu gebeurde is het te verwachten dat er lieden zijn die op slinkse wijze willen winnen. Ga niet uit van goede bedoelingen, wees voorbereid. Succes. Arjan… Oh ja…ik ga in september voor de verandering een relaxvakantie houden in the states. De warmte op het strand van Zuid Florida opzoeken met de heerlijk warme oceaan en daarbij wandelingen maken in oa. de Everglades. Later staat een Zuid Amerika trektocht op het program maar dat zit nog in de planning voor jan/feb.

Hi Geerda,

dat kan m.i. alleen de redactie beoordelen, want daar heb ik ook geen inzage in.

Zou de redactie even kunnen reageren??