Wat een pruts verkiezing, gezien wat er uit komt! Een aanfluiting!
wat al gezegd is, het is maar waar je op beoordeeld.
Foto technisch en interessante kant.
Er stonden schitterende, aparte, verrassende, fototechnische goede, pakkende beelden op de lijst, of niemand heeft opgelet of het is gewoon manipulatie van de uitkomsten
Die touareg is fototechnisch het meest interessant. scherp, kleur is goed, setting. Jammer van de schaduwen van de omstanders en de fotograaf (rechts onder) Verder een redelijk eenvoudige foto die een pakkend punt mist. Gewoon een leuke plaat dus en gezien de “concurrentie:” de winnende. De hoek zou ook iets beter kunnen, maar al met al geen slechte plaat.
Overige plaatjes:
Die natuurfoto (spiegeling) kan schitterend zijn als tie goed belicht zou zijn. er hangt een waas over de foto die veel verpest (eenvoudige correctie naar een natuurlijk beeld is hier gewenst!)
Die zwembroek bij het meer (onderste) wat doet dat hier. Gewoon veel mensen laten stemmen op je eigen foto dunkt me!!! Nietszeggend
Zelfde met de yak. Slechte vlakverdeling (lees saaie foto)
Die met het meer (zonnestralen) doet mij weinig, waarschijnlijk een mooi moment als je er bent, maar slecht vastgelegd en een saaie foto. overbelichting.
Die bij de zambezi is leuk gemaakt, leuk idee, maar veel te donker en saai uitgepakt, er is weinig detail te zien.
Die uit china zou ook een goede zijn als de mensen op de foto er wat beter in gepositioneerd zouden zijn en er wat uitspringen, de sfeer is goed een troosteloze arme achterbuurt in een oost-aziatisch land (dit geval china) (goed dat het bord erop staat, de foto spreekt hierdoor)
De belichting zou iets beter hebben gekund vlakverdeling ook, maar het schept een beeld, een sfeer.
Op technisch vlak wint bij mij de touareg, maar op beeld (sfeer newat re te zien is ) zou de china foto gewonnen hebben, heb er lang over getwijfeld.
Het staat er hier buiten voor welk land of soort omgeving je voorkeur uitgaat. Ik ben zelf een natuurliefhebber, maar die met het meer (zonnestralen) doet mij weinig, waarschijnlijk een mooi moment als je er bent, maar slecht vastgelegd en een saaie foto
1e dus de touareg, 2e (mits ie goed zou zijn uitgevoerd) china, en 3e het meer met weerspiegeling (bergen)
Jammer dat er door de kiezers niet goed gekeken word, en de kwaliteit geen recht word gedaan.
Nogmaals, flutverkiezing.
jammer.
Volgende keer beter!:dag: