Studeren, wonen en/of werken in Guatemala

Originally posted by PATRICK VERCOUTERE@20-04-2003, 18:44:26
** Ik woon, leef en werk al acht jaar in het latijnsamerikaanse , lees centraal amerikaanse , Guatemala . Indien interesse in het land … altijd welkom !
Patrick

**

Patrick,

Ik wil graag 2 a 3 maanden naar zuid amerika om spaans te leren maar ben er nog niet uit welk land. nu hoorde ik van een goede vriendin dat het zeer mooi is in guatemale ende cursussen zeer goed en goedkoop. maar wat is dat toch met die veiligheid waar iedereen het over heeft.
kan je me mischien wat info verschafen.

al vast bedankt,
rdrey@dolfijn.nl

Originally posted by PATRICK VERCOUTERE@20-04-2003, 18:44:26
** Ik woon, leef en werk al acht jaar in het latijnsamerikaanse , lees centraal amerikaanse , Guatemala . Indien interesse in het land … altijd welkom !
Patrick **

hallo patrick,

ik ben van plan om half november voor 2 a 3 maanden naar zuid amerika te gaan om spaans te leren. kan jij me mischien wat info geven. mischien een paar leuke adresjes en andere goede bruikbare tips.

En hoe zit dat nu met die veiligheid ?

Al vast bedankt,
rdrey@dolfijn.nl

Hey Patrick…dat lijkt me lekker zeg om daar te wonen! Ik ben er nog nooit geweest, maar tijdens mijn reis door australie heeft een vriendin mij helemaal gautamala gek gekamaakt, Dus ik zal en moet er ooit een keer heen! Nu is het zo dat ik mijn vakantie dagen van mijn baas mag opsparen en volgend jaar dus een week of 6 7 vrij kan nemen, en je raad al waar ik als eerste aan dacht! Ben nu een beetje rond aan het kijken op internert, inderdaad over ervaringen van andere mensen die daar ooit zijn geweest. Want ik wil alleen en vind dit spannend en eng! dus wil wel goed voorbereid zijn! eerst wil ik hier i nederland al spaans gaan leren zodat ik een beetje een basis heb en daar wat uit de voeten kom…
daar zal ik dan maar mee beginnen niet? even hier wat rondbellen of iemand mij dit wil leren.
Lijkt me leuk om een keer iets van je te horen en kunt vertellen hoe je daar beland bent en hoe het leventje daar is en me misschien een beetje op gang kunt helpen om mijn droomreisje te gaan maken… ben benieuwd! groetjes Nina…

o ja mijn lail adres is ninajanssen77@hotmail.com
anders kan je me niets wijs maken…

Hai,

Zoals iedereen hierboven ben ik ook geinteresseerd in Guatamala. Ik wil door Midden-Amerika reizen en ontwikkelingshulp doen in Guatamala. Het is alleen ontzettend duur met een beetje een bekende organisatie, ik wil het dus klein opzoeken…maar waar??? Kan je me helpen?

Groetjes
Evelien
evelienjm@hotmail.com

Klinkt zeker erg interessant, aangezien ik zelf heel graag naar Latijns-Amerika wil :smiley:
Ik ben dan ook op zoek naar alle info over wonen & werken in Latijns-Amerika!

Ik hoop gauw iets te horen!

Groetjes,
Eef

Klinkt zeker erg interessant, aangezien ik zelf heel graag naar Latijns-Amerika wil :smiley:
Ik ben dan ook op zoek naar alle info over wonen & werken in Latijns-Amerika!

Ik hoop gauw iets te horen!

Groetjes,
Eef

crazy_evy_@hotmail.com

Beste Patrick

Ik zie dat er al veel gereageerd is op je bericht. Ook ik wil graag reageren. Ik ben student (20) toerisme in Rotterdam. In januari 2005 moet ik voor 6 maanden stage gaan lopen om mijn opleiding af te ronden. Het liefst wil ik dit in het buitenland. Ik heb al een jaar gewoond in Panama. Dit is mij erg goed bevallen. Ik spreek dus ook al vloeiend Spaans.

Kun jij mij helpen met een stage plek, het liefst iets met toerisme, hotel of reisbureau? Ik sta voor alle opties open.

Reacties kunnen gemaild worden naar: oneyearpanama@hotmail.com

alvast bedankt!!

Hoi,

Mijn naam is mikka. Rond maart/april wil ik naar midden-amerika om vrijwilligerswerk te doen; het liefst voor ongeveer een half jaar. Guatamala is zeker een van de landen waar ik graag heen zou willen. Tips?
Groetjes Mikka

Hoi,

Ik ben studente ergotherapie (eerste jaar) en zou graag voor mijn stage in het derde jaar voor 3 maand naar Guatemala gaan om daar mijn steentje bij te dragen. Ik zoek dus een onderneming (NGO,…) die mij daarin wil steunen, dat is een voorwaarde om te gaan. Ik hoop hiervoor een beurs te ontvangen, maar indien dit niet lukt ben ik bereid alles zelf te betalen of sponsers te zoeken.
De reden waarom ik zo graag wil gaan is omdat ik zelf geboren ben in Guatemala. Dus als iemand mij zou kunnen helpen, THANX !!! :rolleyes:

Hallo!

Ik ben Inge en ben 19 jaar. Ik ben bijna klaar met mijn studie en ben van plan om hierna te gaan reizen. Ik heb nog geen ervaring met het maken van verre reizen. Zuid- amerika trekt mij wel aan en ik zou hier graag wat meer over willen weten. Ik hoop dat iemand hiermee wil helpen! Mijn e-mail adres is: ingevanderheide@hotmail.com

Hai!

Ik zou heel graag wat informatie hebben over Spaans leren i"n Guatemala. Alvast erg bedankt!

Groeten,

Lotte
lotaris@hotmail.com

PS; Hoe zijn de mogelijkheden tot windsurfen daar?

Hoi,

Ik ga in september naar Guatemala voor een stage (8mnd). Ik zit Guatemala stad, zou jij mij hiet wat meer over kunnen vertellen. Ik hoor en lees erg veel verschillende dingen over Guatemala stad, dus ik zou wel wat meer willen weten van iemand die er ook daadwerkelijk zit. Mijn e mail adres is: chantie244@hotmail.com

Hoi,

Ik ga in september naar Guatemala voor een stage (8mnd). Ik zit Guatemala stad, zou jij mij hiet wat meer over kunnen vertellen. Ik hoor en lees erg veel verschillende dingen over Guatemala stad, dus ik zou wel wat meer willen weten van iemand die er ook daadwerkelijk zit. Mijn e mail adres is: chantie244@hotmail.com

hee daar!

ik ben van plan eind september/oktober naar Casa Guatemala te vertrekken om aldaar een aantal maanden te werken. Dit is een kinderhuis aan de Rio Dulce, bij El Relleno.
Ik ben erg op zoek naar tips en de mening van "ervaringsdeskundigen " op het gebied van Guatemala.In welk gebied zit je? hoe bevalt het je daar?
de meeste informatie die ik hier krijg over het land is erg negatief, bijna alleen maar moord en doodslag…
wat is hier van waar, ik bedoel hoe erg is het in werkelijkheid?

Ik ben op dit moment hard Spaans aan het leren, maar wat ik me ook afvraag is hoeveel het “spaans-spaans” verschilt van het spaans dat in Guatemala wordt gesproken. Kan je je een beetje redden met het spaans dat je hier leert?

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen!
heel veel groetjes en veel plezier de komende tijd,
Roos

Dag allen,

ik wil eind juni, juli 2 maanden naar guatemala. ik zoek nog een goede en betaalbare cursus spaans in antigua; iemand suggesties?

Alvast hartelijk dank!

Floor

hello ik ben een dominicaanse jonge van 22 jaa jong heb net me kok diploma gehaald en zou graag in zuidamerika gaan werken in een goed restaurant of hotel kun u mij een paar tips geven of adviesen en waar ik mee informatie kan vinden bij voorbaat dank groetjes calos.
mijn email is carlos baptiste812@hotmail.com

hi patrick

ik ben vorig jaar in guatemala geweest voor vakantie.
Een vriendin van mij woont in guatemala stad.
Ik zou graag binnenkort weer terug willen en dan voor langere tijd.
Vertel mij wat je weet als je daar wilt werken.

mtenbosch@zonnet.nl

Hi

Ik ben van plan om ook een leven op te bouwen buiten Europa en het liefst nog in Zuid en of Midden-Amerika. Weet nog niet zeker waar de wind me zal voeren maar ben zeker geinteresseerd in meer info wonen en werken in Zuid-Amerika. Mijn e-mail is [EMAIL=“ferrybelly@gmail.com”]ferrybelly@gmail.com

Bedankt alvast!

Hoi! Ik ben Eline, en woon ook in Guatemala. Ik was er al een paar keer geweest, maar heb me er nu echt gevestigd.

Mocht iemand werk voor me weten… Ik ben zeer zeker geinteresseerd!

Mijn mailadres is [EMAIL=“elinedeplanque@hotmail.com”]elinedeplanque@hotmail.com

Saludos, Eline.