Lokaal een spaanse cursus boeken

Hoi,
Recentelijke gebeurtenissen hebben me doen besluiten de zomervakantie in Midden Amreika te spenderen, voorkeur: Guatemala. Ik heb 5 a 6 weken de tijd, ben niet iemand die álles moet hebben gezien Liever 1 land goed, dan 3 een beetje.

2 Vragen:

• Is Guatemala de moeite waard voor 5 a 6 weken? waarvan 1 of 2 weken spaanse cursus?
  • Eerder heb ik 6 maanden in ZA rondgereist; ter plekke in Argentinie was het prima te doen lokaal een spaanse cursus te regelen. Is dit in de grote steden van Guatemala ook mogelijk? En zo ja, welke stad raad je aan ivm relatief lang verblijf?
    Ciao!
    Niels- whatsnext- :tssk:

Hoi!

Het is supergoed te doen ter plekke de Spaanse taalcursus te regelen. Xela schijnt een mooi en leuk talenplekje te zijn, maar ook Antigua of plaatsjes rond El remate en Flores zijn favoriete bestemmingen daarvoor. Wij hebben dat zelf niet gedaan, maar hebben het van andere reizigers gehoord.

Wij zijn ongeveer 2 weken in Guatemala geweest, hebben wel Rio Dulce gemist. Als je 6 weken hebt, zou ik zeggen maak een leuk uitstapje naar B.v. Mexico of Belize, beide heel gemakkelijk te doen! En leuk!

Veel plezier!

Top! Precies wat ik even wilde weten! Noem jij bewust Guatemala City niet als ‘studie plaats’? Heb gister ticket geboekt… enigszins in een opwelling… Vanmiddag reisgids kopen!

Hoi Niels,
Ik ben ook van plan deze zomer naar Guatemala te gaan om Spaans te leren en een tijdje rond te reizen. Op mijn zoektocht kwam ik op www.etniamaya.com een rondreis van 4 weken tegen waarbij je tegelijkertijd Spaans kunt leren op 4 verschillende plaatsen in Guatemala. De lessen, accommodaties, eten en het vervoer is allemaal van te voren geregeld. Je kunt ook kiezen uit verschillende routes. Lijkt mij erg leuk. Misschien is dat een optie?

Dag Tessa,
Leuke site idd! Ik wil me echter niet voor 4 weken vastleggen. Ik vind het leuk om ter plekke dingen uit te zoeken en te regelen; zodoende behoud ik volledige vrijheid.
Inmiddels heb ik begrepen dat het geen probleem is om ter plekke spaanse les te regelen. Antigua en mn Xela wordt als stad aangeraden om dit te doen.
Ga jij wel met etniamaya in zee?
Gr
Niels

He Niels,

Kom (vrijblijvend) eens langs bij Escuela de Español “Sol Latino” in Quetzaltenango (Xela)! Koffie staat altijd klaar, en mocht je eens hulp, advies of een praatje willen, loop gerust binnen!

Groetjes,
Rineke

www.casalatinaxela.webs.com
www.salsalatinaacademy.webs.com

Hey Niels,
Als je je niet vast wilt leggen is een 4 weekse georganiseerde reis niet handig idd. Ik vind het zelf heel prettig juist als alles al geregeld is. Ik weet dan ook zeker dat ik 85 uur Spaanse les binnen heb als ik klaar ben :-). Dat is nl. mijn uitgangspunt. Ik wil graag in korte tijd veel leren. Wat ik zo leuk vind aan die reis is dat je niet 4 weken op eenzelfde school aan het studeren bent. Ik ben me nog aan het oriërenteren (heb nog even tijd) maar zoals het er nu naar uitziet denk dat ik wel met Etnia Maya in zee ga. Het blijkt dat zij een Nederlandse vertegenwoordigster hebben in Antigua en een hostel/kantoor. Ik ben nog nooit in Guatemala geweest en ik vind het een prettig idee dat ik op iemand terug kan vallen als dat nodig is. Veel succes met het vinden van een taalschool en vooral veel plezier in Guatemala!
Groetjes,
Tessa

Hola!
Zelf ga ik in augustus (weer) naar Xela, (sol latino)! Ik kan Xela echt aanraden! Mooie stad! Antigua is ook erg leuk, maar iets vind ik meer toeristich! In xela vind je alles nog zoals het is! (snapje?) :stuck_out_tongue:
Guatemala city word bewust inderdaad niet genoemd!!! Daar wil je niet verblijven, gevaarlijke stad!
Groetjes en succes met beslissen!
mirjam
p.s wanneer ga je? :slight_smile:

Guatemala is ideal om Spaans te leren. Hoofdstad kan je maar beter ontwijken. Heb ik zelf slechte ervaringen mee gehad maar het is ook een grote stad waargewoon niets te doen is en waar het een stuk gevaarlijker is in het algemeen.

6 weken is een mooie tijd om Guatemala te bereizen. Belize zou ik persoonlijk wegblijven. Veel te duur en vreselijke reis. Je zou een klein uitstapje kunnen maken naar Copan in Honduras. Bij de grens kan je een drie dagen visum krijgen om de ruines en het plaatsje te bezoeken.

Het beste kan je ter plaatse in Guatemala kijken waar je spaanse les wilt volgen. Met een georganiseerde reis leer je geen spaans helaas. Beste is in een dorpje als Xela les te nemen. De minder toeristen de beter. Ik heb vele mensen gesproken die na 4 weken spaans in Guatemala goed Spaans spraken.

Wat je niet mag missen in Guatemala: Tikal(flores), Rio Dulce, Livingston en de vele kleine dorpjes in de bergen in het Zuiden. Xela, panchachel, Antigua, enz enz.

Op je reis ontmoet je zo veel mensen dat je makkelijk goeie informatie zal hebben en de beste informatie omdat het up to date is. Maar je daar vooraf maar geen zorgen over.

Goeie reis

1 like

Hoi Mirjam,
Ik ga 10 juli. 11 Juli ga ik direct naar Xela waarschijnlijk. Ik zal SolLatino checken…
Begin er nu echt veel zin in te krijgen! Jij bent er eerder geweest? Ben je Guatemala verslaafd?
Gr
Niels

hoi Niels,
ooh super, spannend! ja ben er eerder geweest! Verslaafd weet niet of je dat kan zeggen het wordt nu mijn 2e keer daar, maar ja de eerste keer was zo goed bevallen dat ik weer besloten heb om terug te gaan, guatemala heeft zeker mijn hartje gestolen!! :wink:
sol latino heeft ook een website www.SpanishSchoolSolLatino.com dan kan je alvast een kijkje nemen:) mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel! weet je al wat je doet kwa verblijf? gastgezin oid?
Groetjes Mirjam

Hoi Mirjam,
Dank voor de link! Ik ga sowieso eerst naar Xela; aldaar een cursus boeken en mijn voorkeur gaat, zoals t nu staat, uit naar een gastgezin.
Nog steeds ligt alleen heen- en terugreis vast; heerlijk vrij vooruitzicht! Nog een weekje… Jij gaat in aug; plannen al qua reis? Ik ben eind aug weer terug om nog even LL’s mee te pakken… whooooh wat een vooruitzicht!
Ciao Niels

In steden als Antigua (enorm groot aanbod goedkope Spaanse taalscholen) en Quetzaltenango (ook een groot aanbod en waarschijnlijk nog een fractie goedkoper) heb je keuze zat. Aangezien de steden dicht bij elkaar liggen zou je het een en ander ook goed kunnen combineren.

Un Saludo Cordial
Spaanstalige Wereld

Sorry maar ik moet jullie helaas ook wijzen op de komende verkiezingen in Guatemala. Er zijn inmiddels al 32 doden gevallen. Verschillende politici zijn vermoord maar ook onschuldige mensen.
Verkiezingen in Latijns Amerikaanse landen zijn al geen lachertje en ik heb hier persoonlijke ervaringen mee. Deze keer is het erger omdat men aankondigt het geweld en de georganiseerde criminaliteit te willen aanpakken. Met de gevolgen vandien.

Wil je meer informatie hierover kijk dan eens hier:
reis-en-emigratie-advies-guatemala

Laat je niet verrassen.

Groet,

Cornelis

hallo

Als ik het zo hoor is het dus helemaal niet moeilijk om lokaal spaanse cursus te boeken. Zelf zou ik dit ook heel graag doen. Maar kan me iemand zeggen hoeveel dit dan kost ongeveer?
Want via organisaties is het inderdaad altijd wel heel duur.

Ik heb nog nooit een cursus Spaans gedaan maar het, zeg maar, op straat geleerd.
Ga lekker naar Antigua en zoek daar uit wat het kost. Je hebt er verschillende die je Spaans kunnen leren voor verschillende prijzen. Als je naar 1 van de kleinere dorpjes gaat wordt het nog goedkoper.
Zodra je er bent leer je ook snel andere toeristen kennen die je kunnen adviseren, die mensen zal je hier niet tegenkomen op dit forum.

Succes

Hallo Silkie,

Mijn naam is Ellen Punte, en ik loop stage op de talenschool ´Sol Latino´ in Guatemala.
Wij hebben vele mogelijkheden voor taallessen.

Kijk eens gerust op onze website: http://www.spanishschoolsollatino.com, of als je in Guatemala bent en dan wilt beslissen, kom gerust eens langs! Wij zijn gevestigd in Xela (Quetzaltenango).

Groetjes,
Ellen

Hallo Silkie,

Mijn naam is Ellen Punte, en ik loop stage op de talenschool ´Sol Latino´ in Guatemala.
Wij hebben vele mogelijkheden voor taallessen.

Kijk eens gerust op onze website: http://www.spanishschoolsollatino.com, of als je in Guatemala bent en dan wilt beslissen, kom gerust eens langs! Wij zijn gevestigd in Xela (Quetzaltenango).

Groetjes,
Ellen

En laat je een oor aan naaien door Nederlanders in Guatemala. Ik geloof niet dat het al tijd is hier een eerlijk boekje over open te doen.
Leer nooit een taal van iemand voor wie de taal niet de moedertaal is. Je gaat in China toch ook geen Nederlands leren?

Zoek een lokale school zonder buitenlanders die andere buitenlanders weer een poot proberen uit te draaien. Ookal denk je leuk ze spreken Nederlands, denk eens aan de lokale bevolking die het verdienen om een centje te verdienen en niet die uitgekookte buitenlanders die in Centraal Amerika de boel komen verzieken.

Dankje voor de reacties. Die talenschool ziet er inderdaad wel interessant uit.
Ik zou rondreizen in Zuid-Amerika, dus heeft er iemand tips om daar Spaans te leren? Leuke plaatsjes, iemand die daar ervaring mee heeft?