Reismaatje Guatemala, Mexico

Hoi!!

In oktober ga ik voor 4 maanden op reis naar Midden- Amerika:zon02: Eerst een taalcursus volgen van 6 weken in Antigua (Guatemala) en daarna is het plan om verder te reizen naar o.a Mexico en Belize!

Het lijkt me leuk om in contact te komen met anderen die ook rond die tijd die richting op gaan! Het plan is zowieso om na mn taalcursus, zo rond december/ Januari te gaan rondreizen…

Duss als je rond die tijd ook gaat rondreizen, laat maar een berichtje achter!

Groetjes,

Marloes

Hoi Marloes, ik vlieg 8oktober naar Guatemala met iberia. En ga dan ongeveer 4 weken in Antigua zitten om spaans te leren. Daarna wil ik reizen. Ik ben nog op zoek naar een taalschool. Naar welke ga jij en hoe ben je op die school gekomen. Er zijn namelijk zoooveeel scholen daar, ik zie door de bomen het bos niet meer. Lijkt me trouwens leuk om daar af te spreken. Vanaf wanneer zit jij er?

Groetjes wytske

Hoi Loes,

Ik ben een sportieven vrouw van 40 jaar en ik vertrek woensdag 10 november naar Antigua. Ik ga Spaanse les volgen en vrijwilligerswerk doen voor 4 weken. Op 4 december reis ik weer terug naar Nederland (om samen met mijn man en 3 kinderen Sinterklaas te vieren), groet, Marjan Eckhardt [EMAIL=“eckhardt07@gmail.com”]eckhardt07@gmail.com

Hi Loes,

Ik ben de coordinator van een schooltje genaamd Hispanomaya in het dorpje Todos Santos in Guatemala. Google maar even erover want het schooltje heeft geen geld voor een website, maar er zijn hier velen geweest (inclusief nl ers) dus je kan rustig hun reisverslagen lezen overal op internet (zo kwam ik ook aan dit baantje trouwens). Maar goed wat wij hier doen is het volgende; toeristen komen bij ons spaans of een maya indiaanse taal leren (meestal voor een weekje, hoewel sommigen langer blijven). en met dat geld betalen we het schoolgeld van de kinderen van de arme gezinnen. dus het is een win win situatie; jij leert een taal en hebt een super leuke vakantie en zij gaan naar school. naast je taal cursus, doen we ook aan hiking (prachtige omgeving daarvoor hier) en kennismaking met de locale cultuur. Dat is dus wat ons onderscheidt van alle grote taalscholen (zoals die in antigua); jouw geld gaat naar de kinderen en niet naar de eigenaar.

Hoi Loes!

Hoe bevalt het reizen? Ik vlieg op 2 januari in mn eentje naar Cancun! Lekker zes weekjes rondreizen. Ik weet alleen de route nog niet echt. Eerst dacht ik eerst wat van Yucatan en Chiapas te gaan bekijken, dan naar Guatemala en tot slot Belize. Maar ik zit een beetje met Guatemala in mn maag… Het lijkt me best eng om daar in m’n eentje te gaan reizen, al zal ik natuurlijk vast heel veel mensen tegenkomen. Bovendien wilde ik dan in een keer van Tulum met de bus naar Palenque gaan, dat ik 11 uur met de bus, maar die rijdt wel 's nachts. En aangezien ik overal hoor dat 's nachts reizen ook niet echt verstandig is… Belize lijkt me heerlijk, dus misschien ga ik dan toch maar eerst naar Belize en zie ik vanuit daar verder. Maar ik ben heeeel benieuwd naar jouw ervaringen! Wat heb je allemaal al bezocht? Reis je veel met mensen samen? En voel je je veilig?

Groetjes van Danielle

Ik wil graag samen met mijn vriendin naar Mexico Guatemala en Belize. Ook ongeorganiseerd.

Ik ben vooral benieuwd naar de prijzen van de accommodaties en vervoer. Ook of je gemakkelijk de grens overkomt of dat dat even kan duren…